Jellemző a kivándorlás is: sosem dolgozott még annyi magyar például Ausztriában, mint amennyit idén júliusban az osztrák társadalombiztosítás adatbázisában nyilvántartottak: közel 114 500 magyar munkavállaló volt ekkor a szomszédos országban ekkor, míg 10 évvel korábban ez a szám éppen csak meghaladta a 40 000 főt.
Hatékony elérés és munkaerőfelvétel
Jelenleg 365 ezer fő szerepel a Profession.hu jelölt adatbázisában a szakmunka és fizikai munka kategóriában: egy ekkora csoportban történő célzott toborzással a területen aktív munkáltatók számottevően meggyorsíthatják a munkaerőfelvételi folyamatukat.
A keresett szakemberek megtalálása és felvételének hatékonysága érdekében fontos a célcsoportspecifikus kommunikáció mind a kiválasztott csatorna, mind pedig az álláshirdetés összeállítása szempontjából. „Tartsuk szem előtt, hogy minden álláshirdetésnél az egyszerű, rövid és átlátható szövegezés, a sablonos üzenetek helyett pedig a konkrétumok feltüntetése vezet sikerre. 2022 nyarának végén készített friss kutatásunkból is kiderült, hogy csupán a pozíció megfelelő megnevezése jelentősen növelheti az álláshirdetésre jelentkezők számát: pl. amikor az »F&B munkatárs« helyett a »reggeliztető/felszolgáló« megnevezés szerepelt, 840 százalékkal több jelentkezőt vonzott be a hirdetés” – magyarázza Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője.
A jó álláshirdetés 10 pontja
A nem megfelelően összeállított álláshirdetéssel a cégek hátrányból indulnak a piacon. A Profession.hu tavaly ősszel végzett online kutatása alapján a következő információkat érdemes mindenképpen feltüntetni, hogy a lehető legjobb eredménnyel fusson egy álláshirdetés: a cég nevét, a munkavégzés pontos helyét, azt, hogy rész- vagy teljes munkaidős az állás, a várható feladatokat, a fizetést (akár csak bérsávval megadva), hogy alkalmi vagy hosszú távú lehetőségről van szó, az elvárt végzettséget, a műszakok beosztását, a pozíció egyértelmű megnevezését és a szükséges munkatapasztalatot.