Az Orbán-kormányok ideje alatt háromszorosára nőtt az Ausztriában dolgozó magyarok száma

Egyre növekvő igény mutatkozik a szak- és fizikai munkások iránt, azonban nagy a munkaerőhiány e területen. Jelentős a pályaelhagyás, a különböző iparágak szereplői elszívják a munkaerőt az eredeti szakmáktól, miközben a kivándorlás hatása is érezhető a munkaerőpiacon: közel háromszorosára nőtt például az Ausztriában dolgozó magyarok száma 10 év leforgása alatt. A jelenlegi helyzetben egyre fontosabb a tudatos kommunikáció és a megfelelően célzott toborzás.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Jellemző a kivándorlás is: sosem dolgozott még annyi magyar például Ausztriában, mint amennyit idén júliusban az osztrák társadalombiztosítás adatbázisában nyilvántartottak: közel 114 500 magyar munkavállaló volt ekkor a szomszédos országban ekkor, míg 10 évvel korábban ez a szám éppen csak meghaladta a 40 000 főt.

Hatékony elérés és munkaerőfelvétel

Jelenleg 365 ezer fő szerepel a Profession.hu jelölt adatbázisában a szakmunka és fizikai munka kategóriában: egy ekkora csoportban történő célzott toborzással a területen aktív munkáltatók számottevően meggyorsíthatják a munkaerőfelvételi folyamatukat.

A keresett szakemberek megtalálása és felvételének hatékonysága érdekében fontos a célcsoportspecifikus kommunikáció mind a kiválasztott csatorna, mind pedig az álláshirdetés összeállítása szempontjából. „Tartsuk szem előtt, hogy minden álláshirdetésnél az egyszerű, rövid és átlátható szövegezés, a sablonos üzenetek helyett pedig a konkrétumok feltüntetése vezet sikerre. 2022 nyarának végén készített friss kutatásunkból is kiderült, hogy csupán a pozíció megfelelő megnevezése jelentősen növelheti az álláshirdetésre jelentkezők számát: pl. amikor az »F&B munkatárs« helyett a »reggeliztető/felszolgáló« megnevezés szerepelt, 840 százalékkal több jelentkezőt vonzott be a hirdetés” – magyarázza Varga Balázs, a Profession.hu marketingvezetője.

A jó álláshirdetés 10 pontja

A nem megfelelően összeállított álláshirdetéssel a cégek hátrányból indulnak a piacon. A Profession.hu tavaly ősszel végzett online kutatása alapján a következő információkat érdemes mindenképpen feltüntetni, hogy a lehető legjobb eredménnyel fusson egy álláshirdetés: a cég nevét, a munkavégzés pontos helyét, azt, hogy rész- vagy teljes munkaidős az állás, a várható feladatokat, a fizetést (akár csak bérsávval megadva), hogy alkalmi vagy hosszú távú lehetőségről van szó, az elvárt végzettséget, a műszakok beosztását, a pozíció egyértelmű megnevezését és a szükséges munkatapasztalatot.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo