A kormány szeptember elején hét új feladattal bővítette ki az eredetileg tíz, később hét évre tervezett gyorsforgalmiút-fejlesztési programját, annak ellenére, hogy igencsak lassan indult el a program megvalósítása. Az augusztus elején már beharangozott, most megjelent kormányhatározat szerint Budapesttől egészen az országhatárig kétszer két forgalmi sávon épül majd ki az M7-es. A korábbi terv szerint 2007-ig az M7-es teljes vonalának csak 70 százaléka készült volna ilyen szélességben. Az új feladatok között szerepel Budapest és Székesfehérvár között az M7-es fővárosba vezető oldalán a harmadik sáv kiépítése, amely csak formálisan új elem. A korábbi kormányhatározat még nem tartalmazta, megvalósítását azonban korábban bejelentették. Új viszont, hogy 2007-ig megépülne az M0-ás északi szektora, a Duna-híddal és a csatlakozó utakkal a kettes és 11. számú főutak között. A programban helyet kapott az M0-ást az M3-assal összekötő, Gödöllőhöz kivezető út. Továbbá: Veszprém és Szolnok között – a dunaújvárosi Duna-hídhoz vezető leendő M8-as részeként – az autóút megépítése, amelyet később autópályává fejlesztenének. A korábbi programban szerepelt az M6-M56-os, Budapesttől Szekszárdon keresztül az országhatárig vezető – később szintén autópályává fejlesztendő – autóút kiépítésének terve. Ez most az M6-os Bóly és Szentlőrinc közötti szakaszával – az út pécsi bekötésével – egészült ki. Az M30-as, vagyis az M3-as miskolci leágazása pedig Kassa felé autóútként elérné az országhatárt 2007-ig.
Az újabb, immár többszörösen gyorsított és bővített program kiegészült több főút bővítésének tervével is. A kormány határozata szerint fontosnak tartaná többek között a 4. számú főút Pest megyei szakaszának kétszer kétsávosra bővítését és több elkerülő út megépítését, illetve befejezését, amelyek többek között Székesfehérvárt, Szombathelyt, Szarvast, Békéscsabát, Mezőkövesdet valamint Hódmezővásárhelyt érintené. Az új fejlesztések finanszírozása még nem megoldott, de a kormány ennek kidolgozására már felkérte az illetékes tárcákat. A környezetvédelmi minisztert pedig arra szólította fel határozatában, hogy biztosítsa az építésekhez szükséges környezetvédelmi engedélyek gyorsított kiadását, ha ez az előre hozott feladatok megvalósításához szükséges.
Forrás: Népszabadság
Autópálya-építések 2007-ig
A 2007-ig szóló autópálya-építési program szerint Budapest új Duna-hídjának, az M0-ás északi szektorának, az M8-as egy szakaszának, az M7-esen pedig kétszer két forgalmi sávnak az országhatárig kell elkészülnie, többek között.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?

Csak nálunk vannak árrésstoppok, mégis Magyarországon a legmagasabb a térségben az élelmiszerinfláció
Rejtélyes a magyar infláció.