Automobil kiállítások – egyszeri egyezség

Egyelőre egyszeri alkalomra szóló megállapodást kötött a Hungexpo Rt. és a Haris Kereskedőház Kft. arról, hogy az idén október 2. és 6. között esedékes Autótechnika kiállítást zavartalanul megrendezhessék. Eszerint a Haris anyagilag érdekelt marad, ám a kiállítást teljes egészében a Hungexpo rendezi meg. Ezzel azonban nem szűnt meg a két fél közötti peres eljárás, melynek következő tárgyalási fordulója ez év áprilisában lesz.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Hungexpóval a Haris azt követően került konfliktushelyzetbe, hogy a kiállítást szervező cég az autós háttéripart bemutató Autótechnika szakkiállítás rendezési jogának korábbi előszerződését vita tárgyává tette. Ezért a Haris peres eljárást kezdeményezett a Hungexpo ellen.

Peckó Zoltán, a Hungexpo Rt. vezérigazgatója üzleti titokra hivatkozva nem árulta el, hogy a mostani, egyszeri megegyezés után, vajon mennyibe kerül az idei Autótechnika megrendezése, ám szerinte lényegesen kevesebb kiadással jár, mintha a korábbi éveknek megfelelő feltételekkel - a Haris Kft.-vel együtt - rendezték volna meg.
A Haris Kereskedőház Kft. 1988-ban indította útjára az Automobil kiállításokat. Az évek során az egyik legnagyobb szakkiállítássá fejlődött rendezvényt – a nemzetközi normáknak megfelelően – kettéválasztották: 1993-tól, évente változtatva rendezték meg az Automobil Budapesti Autószalont, illetve az Automobil-Autótechnika kiállítást, mindkettőt Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás néven.
1991 őszén, 10 évre szóló, határozott idejű együttműködési megállapodást írtak alá a Hungexpo Rt.-vel, amelynek értelmében, 2001. szeptember 4-ig közösen szervezik a kiállításokat. Ez a szerződés csak a szervezési együttműködést tartalmazta, a rendezvények médiajogát a Haris Kereskedőház Kft. magánál tartotta. A megállapodás lejárta előtt egy évvel, 2000. januárjában a Hungexpo Rt. megvásárolta az Automobil Budapesti Autószalon kiállítás szervezési jogait, és előszerződés-tartalmú szándéknyilatkozatot írt alá a Haris Kereskedőház Kft.-vel az Automobil-Autótechnika kiállítás megvételére is. (A két kiállítás nyilvánvalóan csak együtt értékesíthető, külön-külön sem az egyiket, sem a másikat nem kívántuk eladni.) 2000. októberében azonban a Hungexpo Rt. élén vezetőváltás történt. Tóthné dr. Pásztor Zsuzsát – Petykó Zoltán váltotta a vezérigazgatói székben. Az új vezérigazgató pedig már nem kívánta aláírni a 2001. január 31-ig előszerződésben vállalt Automobil-Autótechnika adásvételi szerződést. Ugyancsak nem kívánta kifizetni a Haris Kereskedőház Kft.-vel korábban kötött Budapesti Autószalon megrendezésére vonatkozó szakértői vállalkozási szerződés ellenértékét sem, erre csupán csak azután mutatott hajlandóságot, miután a Haris Kereskedőház Kft. felszámolási eljárást kezdeményezett a Hungexpo Rt. ellen.

A Haris Kereskedőház – miután más módot nem látott jogai érvényesítésére – idén január 8-án hozta nyilvánosságra a fennálló vitát, és fordult bírósághoz.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo