Akarsz egy napra vezérigazgató lenni?

Persze, ha a Wal-Mart, az AOL/Time-Warner, a Coca-Cola vagy a Microsoft között választhatok Semmi esetre sem, ha az AT&T, a Bridgestone, a Philip Morris, és különösen ha az Exxon-Mobil a választható vállalatok

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Brouillard Communications új vállalati hírnévre vonatkozó felmérése vállalati jelzőkben fogalmazza meg, hogy ki a legjobb és a legrosszabb. – A menedzserek a rossz hírekre sokáig emlékeznek – 500 szakember mondja el, hol a legarrogánsabb a vezetés, hol a legszűkebb a vállalati kultúra, de azt is, mely vállalatok bánnak legjobban alkalmazottaikkal, melyek a legélvezetesebbek és a leginnovatívabbak.

NEW YORK – Mely vezető USA-beli vállalatokat szeretnék az egyszerű alacsonyabb beosztású vezetők leginkább vezérigazgatóként irányítani? Ezzel szemben mely vállalatok vezetése a legkevésbé vonzó számukra? A felmérésből kiderült, ha lehetőséget kapna arra, hogy benevezzen a „Vezérigazgató egy napra” versenybe, sok vezető fő műsoridős szélsőségekre ragadtatja magát. Amerika legfelsőbb vállalati pozíciói vagy a „Legyen Ön is milliomos”, vagy a „Leggyengébb láncszem” játszására adnak lehetőséget.

Így fest az érzékelési szakadék, mely egy 500 üzleti szakember bevonásával lefolytatott új felmérésből derül ki, akiket arra kértek, hogy képzeljék el magukat felsővezetői beosztásban. A New York-i vállalati reklám- és PR ügynökség, a Brouillard Communications, a következő kérdést tette fel: „Melyik nagyvállalat vezérigazgatójává neveztetné ki magát a legszívesebben?” Ennek alternatívájaként a Brouillard azt is megkérdezte a vezetőktől, hogy mely vállalatok élén állnának a legkevésbé szívesen. A válaszadók határozott véleménnyel rendelkeztek a vállalatokról és ágazatokról, melyekben – személyes választásuk szerint – szívesen dolgoznának és melyektől inkább távol tartanák magukat.

A Wal-Mart Stores, Inc. vezette a vállalatok sorát, melyeket az amerikai vezetők elmondásuk szerint leginkább szeretnének vezérigazgatóként irányítani, mégpedig a szavazatok 20%-ával. A kulcstényezők a teljesítmény és a hírnév voltak, különösen a Wal-Mart konzisztens működési múltja és az a képessége, hogy olyan termékeket állít elő, melyek „boldoggá teszik az embereket”.

„Az ehhez hasonló megjegyzések arra az alapvető igazságra hívják fel a figyelmet, hogy annak bizonyításának hogy egy vállalat képes az áruk leszállítására, még mindig nagyon sok köze van a vállalati hírnévhez, több, mint annak, hogy egy vállalat látszólag vezető pozícióban van” – mondta Lyddan úr. Amit szeretünk és amire szükségünk van. A legkívánatosabb vezérigazgatói állásokat felvonultató jelentkezési lapon felsorolt többi jól ismert vállalat esetében a technológia, a szórakoztatóipar és az üdítőitalok diadalmaskodtak az alapvető létszükségletek felett. A Wal-Mart után a Microsoft (15%), a Coca-Cola (12%) és az AOL/Time-Warner (11%) következtek a sorban, megelőzve az Exxon-Mobilt (8%), a Home Depot-t (7%), a General Electric-et (7%) és a Pfizert (5%). A vezető vállalatok tábláján a szórakoztatás másik prominense a Walt Disney (4%) állt kilencedikkánt, és végül az első tízbe jutott még az Eli Lilly is, szintén 4%-kal. Összességében az autóipar, az olaj- és gázipar valamint a pénzügyi szolgáltatások együttesen is csak a legkívánatosabb vállalatok 19%-át tették ki, miközben a fogyasztási cikkek egyedül 39%-ot. A legáhítottabb vezérigazgatói állások a technológia és a kommunikáció területéről kerültek ki, mely a szavazatok 41%-át kapta.

„Világosan kiderült, hogy azok a vállalatok, melyektől az amerikaiak a szállítás, az élelmiszerek, az energia és a pénzügyi szolgáltatások terén függenek, nem szükségszerűen hordozzák azt a fajta szikrát és szexepilt, melyet a legtöbb vezető az álom vezérigazgatói állással társít” – mondta Lyddan úr. Felhívta a figyelmet arra, hogy a leggyakrabban megnevezett cégek listájáról hiányoznak az olyan A-listás vállalatok, mint a General Motors, a General Foods, az AT&T és az IBM. Nem szerepeltek a listán életbiztosítók, bankok és vagyonkezelő vállalatok sem. Rámutatott arra, hogy a válaszadók által a Disney, a Coke és az AOL/Time-Warner kiválasztásakor megnevezett egyik legfőbb indok az volt, hogy ezeket a vállalatokat szórakoztatónak és érdekesnek tartják (a Disney „szórakoztató” hányadosa volt a legmagasabb, 25%).

Könnyen elképzelhető, hogy nem kevesen Bill Gates, a Microsoft alapítójának és elnökének személyes gazdagsága miatt választották a Microsoftot, melynek nettó értékét 63 milliárd USD-re becsülték. Valóban, sokan azt mondták, hogy a Microsoft vezérigazgatói posztjának megcélzásakor a legcsábítóbb a „pénz/hatalom/ellenőrzés” volt, mely a munkakörrel együtt jár. („Erről Steve Ballmer vezérigazgatót kellene megkérdezni” – mondta Lyddan úr.) Mindazonáltal a redmondi, washingtoni szoftveróriást ágazati vezető pozíciója és innovációja miatt is sokan kinézték maguknak, a válaszadók nem fukarkodtak a felsőfokú jelzőkkel választásuk alátámasztásakor. „Noha az utóbbi időkben voltak problémái, a Microsoft tele van intelligens, kreatív emberekkel, akik bármilyen irányba képesek elvinni a vállalatot, hogy a csúcson maradhasson" – mondta egyikük.

A győztesek közül a Coke bizonyult termékeinek erőssége folytán a legvonzóbbnak – az üdítőital-gyártó céget választók 51%-a nyilatkozta, hogy ez volt az első számú kritérium, miközben termékkínálatának köszönhetően semelyik másik vállalat nem szerzett 15%-nál több vezérigazgatói szavazatot. A Brouillard vezetője a legáhítottabb vezérigazgatói állások kiválasztásakor több kiemelt demográfiai jellegzetességre is felhívta a figyelmet:

Az AOL/Time-Warnert többször nevezték meg felső- és középvezetők, mint egyszerű szakemberek, ami arra enged következtetni, hogy e vállalat a vállalati előremenetel szempontjából sóvárgott hely.

A technológiai/kommunikációs vállalatokat az USA észak-keleti és nyugati részén élő válaszadók sokkal vonzóbbnak találták, mint akár a déli, akár a középső területek lakói, ami logikus következménye annak, hol találhatók a munkahelyek és a legfőbb piaci szereplők.

A szakemberek sokkal kisebb hangsúlyt fektettek a vállalati teljesítményre (72%), mint a felsővezetők (87%). A felsővezetők azonban sokkal inkább hajlottak arra, hogy az innovációt és a kreativitást nevezzék meg egy bizonyos vállalat kiválasztásának kritériumaként (33%), szemben a középvezetőkkel (20%) és a szakemberekkel (24%).

A nők határozottan jobban vonzódnak a recesszióbiztos vállalatokhoz (36%), mint a férfiak (17%). Ehhez hasonlóan, a 35 év alatti válaszadók gyakrabban hangsúlyozták a recesszióval szembeni védettséget (40%), mint akár a 35-54 év közöttiek (29%), vagy az 55 év felettiek (csupán 16%). „Ez nagyon érdekes megfigyelés – arra enged következtetni, hogy a fiatalabb generáció vagy józanabb és realisztikusabb a vállalati hírnév értékelésekor, vagy inkább naivabb, mint azok, akik már átéltek néhány gazdasági ciklust és arra a meggyőződésre jutottak, hogy a recesszióbiztos vállalat nem létezik" – mondta Lyddan úr.

Ki akar vezérigazgató lenni? A Brouillard Communications vállalat hírnévre vonatkozó felmérése

A legkívánatosabb vezérigazgatói állások:

1. Wal-Mart Stores
2. Microsoft
3. Coca-Cola
4. AOL/Time-Warner
5. Exxon-Mobil
6. Home Depot
7. General Electric Corp.
8. Pfizer
9. Walt Disney Co.
10. Eli Lilly

A legkevésbé kívánatos vezérigazgatói állások:
1. Exxon-Mobil
2. Philip Morris
3. Microsoft
4. AOL/Time-Warner
5. Cisco Systems
6. AT&T
7. Bridgestone/Firestone
8. Verizon
9. Lucent Technologies
10. Intel

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo