Akarsz egy napra vezérigazgató lenni?

Persze, ha a Wal-Mart, az AOL/Time-Warner, a Coca-Cola vagy a Microsoft között választhatok Semmi esetre sem, ha az AT&T, a Bridgestone, a Philip Morris, és különösen ha az Exxon-Mobil a választható vállalatok

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Brouillard Communications új vállalati hírnévre vonatkozó felmérése vállalati jelzőkben fogalmazza meg, hogy ki a legjobb és a legrosszabb. – A menedzserek a rossz hírekre sokáig emlékeznek – 500 szakember mondja el, hol a legarrogánsabb a vezetés, hol a legszűkebb a vállalati kultúra, de azt is, mely vállalatok bánnak legjobban alkalmazottaikkal, melyek a legélvezetesebbek és a leginnovatívabbak.

NEW YORK – Mely vezető USA-beli vállalatokat szeretnék az egyszerű alacsonyabb beosztású vezetők leginkább vezérigazgatóként irányítani? Ezzel szemben mely vállalatok vezetése a legkevésbé vonzó számukra? A felmérésből kiderült, ha lehetőséget kapna arra, hogy benevezzen a „Vezérigazgató egy napra” versenybe, sok vezető fő műsoridős szélsőségekre ragadtatja magát. Amerika legfelsőbb vállalati pozíciói vagy a „Legyen Ön is milliomos”, vagy a „Leggyengébb láncszem” játszására adnak lehetőséget.

Így fest az érzékelési szakadék, mely egy 500 üzleti szakember bevonásával lefolytatott új felmérésből derül ki, akiket arra kértek, hogy képzeljék el magukat felsővezetői beosztásban. A New York-i vállalati reklám- és PR ügynökség, a Brouillard Communications, a következő kérdést tette fel: „Melyik nagyvállalat vezérigazgatójává neveztetné ki magát a legszívesebben?” Ennek alternatívájaként a Brouillard azt is megkérdezte a vezetőktől, hogy mely vállalatok élén állnának a legkevésbé szívesen. A válaszadók határozott véleménnyel rendelkeztek a vállalatokról és ágazatokról, melyekben – személyes választásuk szerint – szívesen dolgoznának és melyektől inkább távol tartanák magukat.

A Wal-Mart Stores, Inc. vezette a vállalatok sorát, melyeket az amerikai vezetők elmondásuk szerint leginkább szeretnének vezérigazgatóként irányítani, mégpedig a szavazatok 20%-ával. A kulcstényezők a teljesítmény és a hírnév voltak, különösen a Wal-Mart konzisztens működési múltja és az a képessége, hogy olyan termékeket állít elő, melyek „boldoggá teszik az embereket”.

„Az ehhez hasonló megjegyzések arra az alapvető igazságra hívják fel a figyelmet, hogy annak bizonyításának hogy egy vállalat képes az áruk leszállítására, még mindig nagyon sok köze van a vállalati hírnévhez, több, mint annak, hogy egy vállalat látszólag vezető pozícióban van” – mondta Lyddan úr. Amit szeretünk és amire szükségünk van. A legkívánatosabb vezérigazgatói állásokat felvonultató jelentkezési lapon felsorolt többi jól ismert vállalat esetében a technológia, a szórakoztatóipar és az üdítőitalok diadalmaskodtak az alapvető létszükségletek felett. A Wal-Mart után a Microsoft (15%), a Coca-Cola (12%) és az AOL/Time-Warner (11%) következtek a sorban, megelőzve az Exxon-Mobilt (8%), a Home Depot-t (7%), a General Electric-et (7%) és a Pfizert (5%). A vezető vállalatok tábláján a szórakoztatás másik prominense a Walt Disney (4%) állt kilencedikkánt, és végül az első tízbe jutott még az Eli Lilly is, szintén 4%-kal. Összességében az autóipar, az olaj- és gázipar valamint a pénzügyi szolgáltatások együttesen is csak a legkívánatosabb vállalatok 19%-át tették ki, miközben a fogyasztási cikkek egyedül 39%-ot. A legáhítottabb vezérigazgatói állások a technológia és a kommunikáció területéről kerültek ki, mely a szavazatok 41%-át kapta.

„Világosan kiderült, hogy azok a vállalatok, melyektől az amerikaiak a szállítás, az élelmiszerek, az energia és a pénzügyi szolgáltatások terén függenek, nem szükségszerűen hordozzák azt a fajta szikrát és szexepilt, melyet a legtöbb vezető az álom vezérigazgatói állással társít” – mondta Lyddan úr. Felhívta a figyelmet arra, hogy a leggyakrabban megnevezett cégek listájáról hiányoznak az olyan A-listás vállalatok, mint a General Motors, a General Foods, az AT&T és az IBM. Nem szerepeltek a listán életbiztosítók, bankok és vagyonkezelő vállalatok sem. Rámutatott arra, hogy a válaszadók által a Disney, a Coke és az AOL/Time-Warner kiválasztásakor megnevezett egyik legfőbb indok az volt, hogy ezeket a vállalatokat szórakoztatónak és érdekesnek tartják (a Disney „szórakoztató” hányadosa volt a legmagasabb, 25%).

Könnyen elképzelhető, hogy nem kevesen Bill Gates, a Microsoft alapítójának és elnökének személyes gazdagsága miatt választották a Microsoftot, melynek nettó értékét 63 milliárd USD-re becsülték. Valóban, sokan azt mondták, hogy a Microsoft vezérigazgatói posztjának megcélzásakor a legcsábítóbb a „pénz/hatalom/ellenőrzés” volt, mely a munkakörrel együtt jár. („Erről Steve Ballmer vezérigazgatót kellene megkérdezni” – mondta Lyddan úr.) Mindazonáltal a redmondi, washingtoni szoftveróriást ágazati vezető pozíciója és innovációja miatt is sokan kinézték maguknak, a válaszadók nem fukarkodtak a felsőfokú jelzőkkel választásuk alátámasztásakor. „Noha az utóbbi időkben voltak problémái, a Microsoft tele van intelligens, kreatív emberekkel, akik bármilyen irányba képesek elvinni a vállalatot, hogy a csúcson maradhasson" – mondta egyikük.

A győztesek közül a Coke bizonyult termékeinek erőssége folytán a legvonzóbbnak – az üdítőital-gyártó céget választók 51%-a nyilatkozta, hogy ez volt az első számú kritérium, miközben termékkínálatának köszönhetően semelyik másik vállalat nem szerzett 15%-nál több vezérigazgatói szavazatot. A Brouillard vezetője a legáhítottabb vezérigazgatói állások kiválasztásakor több kiemelt demográfiai jellegzetességre is felhívta a figyelmet:

Az AOL/Time-Warnert többször nevezték meg felső- és középvezetők, mint egyszerű szakemberek, ami arra enged következtetni, hogy e vállalat a vállalati előremenetel szempontjából sóvárgott hely.

A technológiai/kommunikációs vállalatokat az USA észak-keleti és nyugati részén élő válaszadók sokkal vonzóbbnak találták, mint akár a déli, akár a középső területek lakói, ami logikus következménye annak, hol találhatók a munkahelyek és a legfőbb piaci szereplők.

A szakemberek sokkal kisebb hangsúlyt fektettek a vállalati teljesítményre (72%), mint a felsővezetők (87%). A felsővezetők azonban sokkal inkább hajlottak arra, hogy az innovációt és a kreativitást nevezzék meg egy bizonyos vállalat kiválasztásának kritériumaként (33%), szemben a középvezetőkkel (20%) és a szakemberekkel (24%).

A nők határozottan jobban vonzódnak a recesszióbiztos vállalatokhoz (36%), mint a férfiak (17%). Ehhez hasonlóan, a 35 év alatti válaszadók gyakrabban hangsúlyozták a recesszióval szembeni védettséget (40%), mint akár a 35-54 év közöttiek (29%), vagy az 55 év felettiek (csupán 16%). „Ez nagyon érdekes megfigyelés – arra enged következtetni, hogy a fiatalabb generáció vagy józanabb és realisztikusabb a vállalati hírnév értékelésekor, vagy inkább naivabb, mint azok, akik már átéltek néhány gazdasági ciklust és arra a meggyőződésre jutottak, hogy a recesszióbiztos vállalat nem létezik" – mondta Lyddan úr.

Ki akar vezérigazgató lenni? A Brouillard Communications vállalat hírnévre vonatkozó felmérése

A legkívánatosabb vezérigazgatói állások:

1. Wal-Mart Stores
2. Microsoft
3. Coca-Cola
4. AOL/Time-Warner
5. Exxon-Mobil
6. Home Depot
7. General Electric Corp.
8. Pfizer
9. Walt Disney Co.
10. Eli Lilly

A legkevésbé kívánatos vezérigazgatói állások:
1. Exxon-Mobil
2. Philip Morris
3. Microsoft
4. AOL/Time-Warner
5. Cisco Systems
6. AT&T
7. Bridgestone/Firestone
8. Verizon
9. Lucent Technologies
10. Intel

Véleményvezér

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo