A válság ellenére munkaerő-felvételt tervez a Spar

A SPAR tavaly sikeresen magába olvasztotta a Plus-t, az így átvett 2300 dolgozó mellé pedig további létszámbővítést tervez - árulta el a HR Portálnak Kiss Judit, a cég humán erőforrás igazgatója. HR-szempontból azonban még nem ért véget a fúzió, a Plus-üzletek átalakítása mellett a dolgozókat is átképzik, hogy a diszkonthoz szokott személyzet képbe kerüljön az új választékkal, illetve a SPAR-nál alkalmazott rendszerekkel.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napokban jelentette be a SPAR, hogy 2008. december 31-ével beolvasztotta a Plus üzlethálózatot, amelynek révén 174 diszkontáruház került a fennhatósága alá. A fúzió számos változást hozott a két cég életébe, különösen ami a dolgozókat illeti: habár nem volt kétséges, hogy a SPAR mind a 2300 alkalmazottat átveszi a üzletlánctól, sokan aggódni kezdtek, vajon mit tervez velük az új tulajdonos. Elvégre egy ekkora volumenű változás sosem hagyja érintetlenül a dolgozókat, rendszerint új munkakörök születnek, illetőleg különféle átszervezések mennek végbe, amikről többnyire senki sem tudja, mi lesz a vége. "Ezt elkerülendő a Plus-üzletek felvásárlását követő napokban több olyan tájékoztatót, értekezletet tartottunk, amelyeken a jövőbeni terveinkről és a dolgozókat érintő változtatásokról is információt adtunk, így meg tudtuk előzni a bizonytalanságot, egyúttal megválaszoltuk az előzetesen felmért kérdéseket" - árulta el a HR Portálnak Kiss Judit, a cég HR igazgatója. Ezzel párhuzamosan több lépésben elindult egy, a SPAR-kultúrára, a választék bővítésére, illetve az általunk alkalmazott rendszerek átállására felkészítő képzési program - tette hozzá a szakember.

Kiss Judit elmondása szerint mindez elengedhetetlen volt, tekintve, hogy a társaság elképzeléseinek középpontjában a Plus-üzletek szupermarketté való alakítása áll. Ehhez a korábbi diszkontválaszték több ezer termékkel történő kibővítése szükséges, márpedig azt a kevés számú diszkontszemélyzettel nem lehet megvalósítani. "Éppen ezért nemcsak hogy képezzük az átvett dolgozókat, hanem - válság ide, válság oda - további munkatársakkal is ellátjuk őket, hogy ki tudják szolgálni ezen igényeket. Természetesen a konkrét üzletenkénti létszám a választékon kívül jelentősen függ a realizált forgalomtól is, mindazonáltal összlétszámunk mindenképpen több száz fővel magasabb lesz a korábbinál" - jelezte a SPAR HR igazgatója.

A SPAR átalakítja a Plus-üzleteket

További változás, hogy a Plus-üzleteket lehetőleg minél jobban átszabják SPAR-mintára: némelyik egységben kiszolgáló pultok is lesznek, amelyekben megfelelő kereskedelmi szaktudással rendelkező kollégákra van szükség, hiszen ez a munka magas szintű frissáru ismeretet, kiváló kommunikációt és gyakorlatot igényel. A társaság a tervek szerint az elvárt kompetenciákkal rendelkező szakembereket nem a munkaerőpiacon keresi majd meg, hanem speciális képzéssel maga tanítja meg a szakmára. "Elsősorban saját dolgozóinkból a legjobbakat választjuk ki a képzésekre. Így nyújtunk törődést, tudást, magasabb jövedelmet és egyúttal motivációt is munkatársainknak" - magyarázta a HR igazgató.

Teljes cikk a HRportálon olvasható. 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo