A napokban jelentette be a SPAR, hogy 2008. december 31-ével beolvasztotta a Plus üzlethálózatot, amelynek révén 174 diszkontáruház került a fennhatósága alá. A fúzió számos változást hozott a két cég életébe, különösen ami a dolgozókat illeti: habár nem volt kétséges, hogy a SPAR mind a 2300 alkalmazottat átveszi a üzletlánctól, sokan aggódni kezdtek, vajon mit tervez velük az új tulajdonos. Elvégre egy ekkora volumenű változás sosem hagyja érintetlenül a dolgozókat, rendszerint új munkakörök születnek, illetőleg különféle átszervezések mennek végbe, amikről többnyire senki sem tudja, mi lesz a vége. "Ezt elkerülendő a Plus-üzletek felvásárlását követő napokban több olyan tájékoztatót, értekezletet tartottunk, amelyeken a jövőbeni terveinkről és a dolgozókat érintő változtatásokról is információt adtunk, így meg tudtuk előzni a bizonytalanságot, egyúttal megválaszoltuk az előzetesen felmért kérdéseket" - árulta el a HR Portálnak Kiss Judit, a cég HR igazgatója. Ezzel párhuzamosan több lépésben elindult egy, a SPAR-kultúrára, a választék bővítésére, illetve az általunk alkalmazott rendszerek átállására felkészítő képzési program - tette hozzá a szakember.
Kiss Judit elmondása szerint mindez elengedhetetlen volt, tekintve, hogy a társaság elképzeléseinek középpontjában a Plus-üzletek szupermarketté való alakítása áll. Ehhez a korábbi diszkontválaszték több ezer termékkel történő kibővítése szükséges, márpedig azt a kevés számú diszkontszemélyzettel nem lehet megvalósítani. "Éppen ezért nemcsak hogy képezzük az átvett dolgozókat, hanem - válság ide, válság oda - további munkatársakkal is ellátjuk őket, hogy ki tudják szolgálni ezen igényeket. Természetesen a konkrét üzletenkénti létszám a választékon kívül jelentősen függ a realizált forgalomtól is, mindazonáltal összlétszámunk mindenképpen több száz fővel magasabb lesz a korábbinál" - jelezte a SPAR HR igazgatója.
A SPAR átalakítja a Plus-üzleteket
További változás, hogy a Plus-üzleteket lehetőleg minél jobban átszabják SPAR-mintára: némelyik egységben kiszolgáló pultok is lesznek, amelyekben megfelelő kereskedelmi szaktudással rendelkező kollégákra van szükség, hiszen ez a munka magas szintű frissáru ismeretet, kiváló kommunikációt és gyakorlatot igényel. A társaság a tervek szerint az elvárt kompetenciákkal rendelkező szakembereket nem a munkaerőpiacon keresi majd meg, hanem speciális képzéssel maga tanítja meg a szakmára. "Elsősorban saját dolgozóinkból a legjobbakat választjuk ki a képzésekre. Így nyújtunk törődést, tudást, magasabb jövedelmet és egyúttal motivációt is munkatársainknak" - magyarázta a HR igazgató.
Teljes cikk a HRportálon olvasható.