A fogyasztói árak januárban

Ez év januárjában az élelmiszerek drágulása 0,61%-kal, a szolgáltatásoké 0,53%-kal, a szeszes italok, dohányáruké 0,20%-kal, az egyéb cikkek, üzemanyagoké 0,05%-kal, a háztartási energiáé 0,02%-kal, a tartós fogyasztási cikkekké pedig 0,01%-kal emelte a fogyasztói árak előző hónaphoz mért indexét. A ruházkodási cikkek körében bekövetkezett árcsökkenés 0,09%-kal mérsékelte az előző hónaphoz viszonyított áremelkedést.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A központi, illetve az önkormányzati intézkedések hatása 0,5% volt.

1 hónap alatt, 2001. decemberhez viszonyítva az élelmiszereken belül az átlagos mértéket meghaladó drágulás volt megfigyelhető az idényáras élelmiszerek (16,9%), a tej, az óvodai, bölcsődei étkezés (3,5%), és az iskolai étkezés (3,4%) esetében. Kismértékben csökkent a liszt (0,8%) és a baromfihús (0,5%) ára.
2002. januárjában – hasonlóan az előző évek tendenciájához – a szezonvégi akciók következtében a ruházkodási termékek árai csökkentek. A tartós fogyasztási cikkek, a háztartási energia és az egyéb cikkek, üzemanyagok főcsoportokban az átlagosnál kisebb volt az áremelés. Ez utóbbin belül 4,7%-kal emelkedett az ára az újságnak, folyóiratnak. A szolgáltatásoknál az átlagosnál nagyobb mértékű áremelkedésen belül a tv-előfizetés 10,5%-kal, a szerencsejáték díjtételei 6,4%-kal, a távolsági utazásé 5,9%-kal, a helyi tömegközlekedésé 5,5%-kal, a szemétszállításé 4,9%-kal, a lakbéreké pedig 3,0%-kal nőttek. A szeszes italok, dohányáruk főcsoporton belül a sör átlagosan 5,2%-kal került többe, mint 2001. decemberben.

Az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, valamint a friss hazai és déligyümölcs) nélkül számítva egy hónap alatt a fogyasztói árak 1,0%-kal emelkedtek.
12 hónap alatt, 2001. januárhoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagot meghaladva emelkedtek. Ezen belül jelentős szóródás figyelhető meg: a sertészsiradék 23, az étolaj 21, a szalonna 19, a szalámi, sonka 16, a párizsi, kolbász 14, a kenyér 13%-kal drágult. A rizs (1%), a sajt (2%) és a csokoládé, kakaó (4%) árának növekedése jóval átlag alatti volt. Csökkent viszont az elmúlt 12 hónap alatt a tojás (9%), a liszt (7%) és a csomagolt kávé (3%) ára.
A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan kevesebbet kellett fizetni, mint 2001. januárban. Az egyéb cikkek, üzemanyagok és a ruházkodási cikkek 12 hónap alatt az átlagosnál kisebb mértékben drágultak. A háztartási energia, a szolgáltatások és a szeszes italok, dohányáruk árnövekedése viszont átlag feletti volt.

2002. januárban a nyugdíjas fogyasztóiár-index az előző hónaphoz, 2001. decemberhez 101,6% volt, az előző év januárhoz pedig 107,6%.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo