A világátlag duplája lesz a magyar reklámpiaci növekedés, köszönhetően a választásoknak is

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 754,4 milliárd dollárt, ami 5 százalékos bővülést jelent az előző évi 718,6 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által frissen közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac növekedési üteme csaknem a duplája lesz a világátlagnak.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, az idei reklámköltések 22,5 százalékát kitevő televíziós hirdetések értéke a tavalyi 4,4 százalékos csökkenést követően 2,6 százalékkal fog nőni, ismét elérve a 170 milliárd dolláros szintet. Ez elsősorban a connected TV-költések 24 százalék feletti növekedésének lesz köszönhető, ami elegendő lesz arra, hogy ellensúlyozza sugárzott tévéreklámok csökkenését.

Eközben köztéri hirdetésekre 4,2, rádióreklámokra 0,4, mozireklámokra pedig 4,8 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők. Egyedül a nyomtatott felületek reklámpiaca csökken majd 2,6 százalékkal. A napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodása tehát változatlanul folytatódik, ennek nyomán a terület idén már csupán 6,1 százalékát teszi ki a teljes reklámpiaci tortának.

A dentsu előrejelzése a világ minden régiójában növekedést vár az előrejelzés, ám annak mértéke eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 46,8 százalékát kitevő amerikai régióban idén 5,9 százalékos növekedés várható, míg a többi régió egységesen 4-4,2 százalék körüli bővülésre számíthat idén. Iparági szegmensek tekintetében az utazási és szállítási (+8,1 százalék), valamint a média- és szórakoztatóipari (+6,5 százalék) hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.

Jó évre számíthat a magyar reklámpiac

A magyar reklámpiaci költések összege a dentsu előrejelzése szerint 2024-ben elérheti az 385 milliárd forintot, ami 9,7 százalékos bővülést jelent. Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója elmondta: „Míg tavaly a reklámpiac reálértékben zsugorodott, az idénre várható bővülés bőven meghaladja a GDP-növekedés és az előrejelzett infláció együttes mértékét is. Továbbra is komoly tényező azonban a hirdetési árak növekedésének hatása: a televíziós hirdetések piacán 25-30 százalékos emelés várható idénre, ami eltérő mértékben, de a többi médiatípus árazására is hatással van. Egy-egy fogyasztási szegmensben (az ismét növekvő lakossági reáljövedelmek hatására) növekszik a hirdetők versenye, ami a költésekben is megmutatkozik. Emellett az olyan események, mint az EU és önkormányzati választások, illetve a labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia is ad majd egy-egy időszakos lökést a magyar reklámpiacnak.”

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo