A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, az idei reklámköltések 22,5 százalékát kitevő televíziós hirdetések értéke a tavalyi 4,4 százalékos csökkenést követően 2,6 százalékkal fog nőni, ismét elérve a 170 milliárd dolláros szintet. Ez elsősorban a connected TV-költések 24 százalék feletti növekedésének lesz köszönhető, ami elegendő lesz arra, hogy ellensúlyozza sugárzott tévéreklámok csökkenését.
Eközben köztéri hirdetésekre 4,2, rádióreklámokra 0,4, mozireklámokra pedig 4,8 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők. Egyedül a nyomtatott felületek reklámpiaca csökken majd 2,6 százalékkal. A napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodása tehát változatlanul folytatódik, ennek nyomán a terület idén már csupán 6,1 százalékát teszi ki a teljes reklámpiaci tortának.
A dentsu előrejelzése a világ minden régiójában növekedést vár az előrejelzés, ám annak mértéke eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 46,8 százalékát kitevő amerikai régióban idén 5,9 százalékos növekedés várható, míg a többi régió egységesen 4-4,2 százalék körüli bővülésre számíthat idén. Iparági szegmensek tekintetében az utazási és szállítási (+8,1 százalék), valamint a média- és szórakoztatóipari (+6,5 százalék) hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.
Jó évre számíthat a magyar reklámpiac
A magyar reklámpiaci költések összege a dentsu előrejelzése szerint 2024-ben elérheti az 385 milliárd forintot, ami 9,7 százalékos bővülést jelent. Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója elmondta: „Míg tavaly a reklámpiac reálértékben zsugorodott, az idénre várható bővülés bőven meghaladja a GDP-növekedés és az előrejelzett infláció együttes mértékét is. Továbbra is komoly tényező azonban a hirdetési árak növekedésének hatása: a televíziós hirdetések piacán 25-30 százalékos emelés várható idénre, ami eltérő mértékben, de a többi médiatípus árazására is hatással van. Egy-egy fogyasztási szegmensben (az ismét növekvő lakossági reáljövedelmek hatására) növekszik a hirdetők versenye, ami a költésekben is megmutatkozik. Emellett az olyan események, mint az EU és önkormányzati választások, illetve a labdarúgó-Európa-bajnokság és az olimpia is ad majd egy-egy időszakos lökést a magyar reklámpiacnak.”