A technológiai vezetőkből lesznek a jövő vezérigazgatói

A fenntarthatósági szempontok érvényesítése a vállalati működésben többé nem választás kérdése: a szabályozói környezet, a változó fogyasztói elvárások és a munkavállalók is megkövetelik ezt a döntéshozóktól. A Deloitte legfrissebb technológiai vezetői tanulmányából kiderül: a globális trendekkel összhangban Magyarországon is egyre nagyobb szerepet kapnak a technológiai területek a vállalatok ESG stratégiájának és az ehhez kapcsolódó befektetések alakításában.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A felhőalapú átállás egyre több hazai vállalat esetében a technológiai roadmap sarokkövévé vált. Arra számítunk, hogy a következő években a felhőtechnológia térnyerése a hazai piacon folytatódik, hiszen a hatékonysági előnyök és a hosszú távú költségmegtakarítás mellett a fenntarthatósági szempontok is mellette szólnak. Mindazonáltal az on-premise működésbe is beemelhető a környezettudatosság: a hűtési energiafelhasználás racionalizálásával, vagy partnerekkel közös helyszínen létrehozott szervertermekkel (co-location) csökkenthetjük az IT környezeti lábnyomát.” - mondta Kiss Dániel, a Deloitte tanácsadás üzletágának partnere.

Ahhoz, hogy konkretizálhassuk az innovatív technológiák szerepét a vállalat környezeti lábnyomának csökkentésében, először fel kell mérnünk a jelenlegi portfóliónkat, hogy meghatározhassuk az áram- és energiaigény csökkentését célzó intézkedéseket. Az olyan megoldások bevezetése, mint a big data, blockchain, 5G, vagy az IoT mind támogatják a szervezetet a kibocsájtása csökkentésében és a fenntarthatósági stratégiájuk megvalósításában. Ebben fontos az üzleti oldallal való együttműködés kialakítása: a folyamatok digitalizációja nagyban enyhíti a környezeti lábnyomot.

Az értékláncon átívelő hatás

A vállalat tevékenységéhez köthető környezeti terhelést többféle kiterjedtségben vizsgálhatjuk: a legtágabb értelmezésben azokat a kibocsátásokat is hozzáadjuk a vállalat kibocsájtási értékéhez, amelyekért nem közvetlenül a cég tulajdonában álló eszközök, hanem az értékláncban részt vevő más szereplők, a beszállítók is felelősek. A belső tevekénység optimalizálása mellett erre a területre is érdemes figyelmet fordítani, hiszen a beszállítók kibocsátása akár 80%-át is kiteheti a vállalathoz köthető összes kibocsátásnak. Az értékláncon átívelő hatás eléréséhez megoldást kell találni arra, hogyan tartatjuk be partnereikkel a fenntarthatósági vállalásaikat. Ennek a legfontosabb eleme az adat: fontos, hogy a megfelelő teljesítménymutatókat rögzítsük, illetve az ezzel kapcsolatos tényadatokat megkapjuk.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo