Arattak a boltosok

Több mint 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júniusban. Az élelmiszerek az átlag alatt, a nem élelmiszerek pedig bőven az átlag felett szerepeltek. Az üzemanyagok szintén.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A nyers adatok szerint júniusban 4,3 százalékkal növekedett éves szinten a kiskereskedelmi forgalom. A trendeket pontosabban tükröző naptárhatással korrigált adatok szerint pedig 5,2 százalékos volt a bővülés.

Kép:Pixabay

Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője szerint a kiskereskedelem motorját továbbra is a nem élelmiszerek csoportjába tartozó termékek, köztük a tartós fogyasztási cikkek adják. A nem élelmiszereknél ugyanis bőven az 5,2 százalékos átlagot meghaladó, 8,7 százalékos bővülés történt júniusban. Az üzemanyagok forgalma pedig 7,4 százalékkal emelkedett. Az élelmiszereké viszont mindössze 2,1 százalékkal nőtt.

Az év első hat hónapjában 5,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a naptárhatással

Fölöslegesen vásárolunk, aztán kidobjuk
Többnyire olyan ételt vásárolunk, amire valóban szükségünk van, emellett a többség rendszeresen figyeli a lejárati időt, és nem dob ki még le nem járt ételt – derül ki a K&H lakossági kutatásából. Ha mégis lejár a szavatossági idő, akkor leginkább zöldség, gyümölcs, tejtermék, felvágott és pékáru landol a kukában.
tisztított adatok alapján. A nem élelmiszereknél 8,5 százalékos volt a többlet. Ezen belül két számjegyű növekedést értek el az iparcikkek.

A szakember elmondta, hogy a lakossági fogyasztás növekedése hajtja a kiskereskedelmet, ám a növekedés üteme kismértékben csökkent, erre pedig számítani lehetett. Egyrészt azért, mert a nettó reálbérek mérsékeltebben emelkedtek az idén, mint tavaly.

Több európai országban a fogyasztói bizalmi indexek a korábbinál kevésbé kedvező képet mutatnak a nemzetközi környezet romlása miatt. Ez pedig kockázatokat jelent a magyar gazdaságra, ezen keresztül a magyar kiskereskedelem teljesítményére nézve. Németh Dávid a mostani kilátások alapján 5 és 6 százalék közötti növekedést vár a szektortól.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo