A hosszabb távú megtakarításokhoz nagy fokú tudatosság kell, amihez magabiztos pénzügyi ismeretekre is szükség van. Az Allianz egy másik vizsgálatából kiderült, hogy annak ellenére, hogy a legismertebb öngondoskodási konstrukciókat – az élet-, baleset- és egészségbiztosításokat – a nők 5-10 százalékkal nagyobb arányban jobban ismerik a férfiaknál, és több nőnek is van például lakásbiztosítása (73,6 százalék vs. 62,5 százalék), a válaszadók mégis kevésbé vallják magukat magabiztosnak a pénzügyi döntéseik terén (15,1 százalék vs. 24,2 százalék), mint férfitársaik. A felmérésből az is kiderült, hogy a nőkre sokkal inkább jellemző a kockázatkerülés, ami által átgondoltabb pénzügyi döntéseket hozhatnak és hosszabb távon is fegyelmezettebbek lehetnek.
Erősödő gazdasági jelenlét Magyarországon
A KSH adatai szerint Magyarországon a nők várható élettartama 6 és fél évvel több, mint a férfiaké, ha viszont a foglalkoztatási rátát nézzük, azt a férfiak vezetik 7,3 százalékponttal. A teljes munkaidőben alkalmazásban álló nők és férfiak bruttó átlagkeresete között 15,3 százalékos rés tátong, arról nem is beszélve, hogy a gyermekvállalás idején a nők karrierlehetőségei még ma is jelentősen korlátozódhatnak.
Ennek ellenére a nők gazdasági jelenléte egyre erősebb. Az Opten adatai szerint, bár a hazai vállalkozások többségében még a férfi tulajdonosok és ügyvezetők dominálnak, folyamatosan emelkedik a női vállalkozók aránya, és egyre több a női menedzsmenttel működő sikeres cég is. Az egy évvel ezelőtti adatok szerint mintegy 260 ezer női cégtulajdonos van Magyarországon, a cégjegyzésre jogosult női vezetők száma pedig 167 ezerre nőtt, továbbá 83 ezer társas vállalkozás áll tisztán női cégvezetőkből.