A magyar vállalkozások 80 százaléka szerint saját vezetőik képzésre szorulnak

A Consulting & Games idén harmadik alkalommal vágott bele a magyarországi vállalkozások képzés-fejlesztési tendenciáinak éves vizsgálatába. Az idei évben már összesen 250 kitöltés alapján rajzolják fel a vállalati képzési trendeket az ország térképére. A válaszokból kiderül, hogy idén a megtartásé a főszerep, a vezetők kerülnek legjobban reflektorfénybe és az is, hogy a közepes méretű vállalkozások egy főre eső képzési költése több mint 50 százalékkal emelkedett 2023-hoz képest.

Mennyi az annyi?

A képzési büdzsék szinte változatlanok az előző évekhez képest, mégis minden munkavállalói csoport nagyobb arányban részesül a céges képzésekből. Dr. Kalmár Péter, az [eureka] Consulting & Games alapítója a platformok sokszínűségének korát hozta el ez a változás.

“Az e-learning és egyéni digitális fejlesztési eszközök egyre szélesebb hozzáférhetősége  elentősen költséghatékonyabb a hagyományos képzési struktúráknál, és a költséggazdálkodás jegyében egyre népszerűbbek a globális online platformok, mint a Udemy, LinkedIn Learning vagy Coursera. Azt azonban csak a jövő fogja eldönteni, hogy az uniformizált képzési anyagok hatékonysága mennyire áll összhangban a céges fejlesztési célokkal és KPI-okkal, szemben a drágább, de jobban szervezetre szabott szolgáltatásokkal.”

Péter elárulta, hogy a vállalkozások 51,4 százaléka alkalmaz e-learning platformot a képzések hatékony megvalósítása érdekében. Továbbá felhívta a figyelmet arra, hogy amíg az egyéni fejlesztési utak szinte korlátlanok (82,1 százalék) az 500 főt meghaladó cégeknél, addig ezt az 50 fő alatti szervezetek már nehezen engedhetik meg maguknak (25 százalék).

A kommunikáció még mindig dobogós helyen

A vállalkozások 74,3 százaléka úgy tervezi, hogy a vezetői készségek fejlesztése szerepelni fog az idei képzési témák között, de előkelő helyen szerepel a kommunikáció (59.5 százalék) és a csapaton belüli együttműködés is (58.1 százalék). Szopkó Beatrix, az [eureka] Consulting üzletágának vezetője szerint nem meglepő, hogy ilyen hangsúlyt kap a vezetők fejlesztése az idei évben.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo