A magyar vállalkozások 80 százaléka szerint saját vezetőik képzésre szorulnak

A Consulting & Games idén harmadik alkalommal vágott bele a magyarországi vállalkozások képzés-fejlesztési tendenciáinak éves vizsgálatába. Az idei évben már összesen 250 kitöltés alapján rajzolják fel a vállalati képzési trendeket az ország térképére. A válaszokból kiderül, hogy idén a megtartásé a főszerep, a vezetők kerülnek legjobban reflektorfénybe és az is, hogy a közepes méretű vállalkozások egy főre eső képzési költése több mint 50 százalékkal emelkedett 2023-hoz képest.

“Bár a kulcsemberek nem csak a vezetők közül kerülhetnek ki, egy vezető elvesztése sokszor súlyosabban érinti a szervezetet, mint a beosztottak fluktuációja. Ezért került a fókuszba a vezetők fejlesztése és jóllétének előmozdítása. A szervezetek pedig a vezetőkön keresztül érik el részben a csapatok megtartását is, mivel a kilépések leggyakoribb oka a közvetlen vezetővel való munkakapcsolat. A vezetők visszajelzéseinek, stresszkezelésének, delegálásának, motivációs képességének, erősségeinek és egyéb vezetői technikáinak a fejlesztése, valamint a vezetői stílusok felismerésének és gyakorlati alkalmazásának fejlesztése nemcsak a vezetők hatékonyságát segíti, hanem közvetetten a csapattagok megtartását is.”



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo