A cégek óvatossága a jelenlegi környezetben érthető, de a túlzott óvatosság bajba sodorhatja a vállalatokat és hátrányba kerülhetnek a versenytársakkal szemben. Éppen ez teremtheti meg egyes piaci szereplőknek a kiugrás lehetőségét, míg másoknál a visszaesést, vagy akár a bukást is eredményezheti. a tanulmányból az is kiderül, hogy a magyar cégek ezekkel a veszélyekkel tisztában vannak, és 44 százalékuk tart attól, hogy amennyiben a vállalatuk nem tud alkalmazkodni az adott helyzethez, öt éven belül akár be is zárhat. Kulcsfontosságú lesz tehát a következő időszakban megtalálni az arany középutat az óvatosság és a kockázatvállalás között, a stratégiát pedig ennek mentén kialakítani. Magyarországon az utóbbit azonban nehéz lesz kellő magabiztossággal teljesíteni a közeljövőben, hiszen 2022 óta rendre egyre több cég állítja – jelenleg a válaszadók 46 százaléka – hogy kis mértékben ugyan, de gyengébbnek érzik magukat, mint egy évvel korábban.
„Az idei jelentésből egyértelműen kiderül, hogy javult a piaci szereplők általános hangulata a tavalyi évhez képest. Ezzel szemben továbbra is komoly fejtörést okoz a cégeknek az inflációs nyomás, a volatilis gazdasági környezet és a magas kamatok. Magyarországon most elsősorban a cégek stabilitásának biztosítása vagy éppen megőrzése a cél, ami nem kedvez a fejlődésnek és a terjeszkedésnek. Várakozások szerint az év második felében kaphat újabb lendületet a gazdaság, a vállalatoknak pedig készenlétben kell lenniük, hogy ne maradjanak le a versenytársaktól.” – mondta Üveges Judit, az Intrum értékesítési igazgatója.