Akik fizetnek az alkalmazásokért azok vagy azért teszik, hogy megszabaduljanak a hirdetésektől, hozzáférjenek a fizetőfalak mögötti zárt tartalmakhoz, vagy egy exkluzívabb szolgáltatási formát szeretnének.
Mik ezek az alkalmazások? És mennyi pénzről beszélünk?
Az emberek által fizetett alkalmazások felső kategóriája a Digital Entertainment, amely több mint 8 milliárd dollár bevételre tesz szert különböző szolgáltatókon (Netflix, Disney+, HBO) keresztül.
A fizetős médiahozzáférés az élő sportoktól és zenétől a képregényekig és könyvekig terjed.
Ezen túlmenően a mobilfelhasználók szerte a világon nagy pénzeket dobnak el a társkereső alkalmazásokon, amelyek közel 6 milliárd dolláros bevételt hoztak 2024-ben.
Valójában a SensorTower szerint a Tinder volt az első nem játékra szánt mobilalkalmazás, amely 2020-ban elérte az 1 milliárd dolláros felhasználói költést. Továbbra is ez az egyetlen társkereső alkalmazás, amely ezt teszi.
A fizetőfal modell alkalmazásával a társkereső alkalmazások vagy korlátozhatják az új profilokhoz való hozzáférést, általában meghatározott számú „tetszik” vagy „egyezés” beállításával, vagy felajánlhatják a felhasználó profiljának bővítését, mindkettőt csekély díj ellenében.
Eközben az emberek azt feltételezik (jelenleg bizonyíték nélkül), hogy a társkereső alkalmazások megbénítják a nem fizető tagok lehetőségeit.
2024-ben a Tinder felhasználóinak körülbelül 11 százaléka fizető tag, ami bevételének körülbelül 60 százalékát teszi ki.