2024 második negyedévében a kínai olajkereslet növekedése elmaradt a várttól. Júliushoz viszonyítva az akkumulátoros elektromos járművek eladása 31,1 százalékkal ugrott meg az előző év azonos időszakához képest, a belső égésű motoros (ICE) járművek eladása pedig 6,5 százalékkal csökkent. Eközben az ICE járművek üzemanyag-hatékonyságának javulása az előrejelzések szerint 2-3 százalékkal csökkenti a fogyasztást. A kínai nyersolaj importja 3,1 százalékkal esett vissza január és szeptember között éves összevetésben. Ráadásul a független finomítók átlagos kihasználtsága a kínai Shandong tartományban 52 százalékra esett vissza, ami 2020 márciusa óta a legalacsonyabb pont.
A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) több hónapra prognosztizálta az olajkereslet lassulását, ami arra utal, hogy Kínából folyamatosan csökken a kereslet. Az IEA emellett az év folyamán jelentősen alacsonyabb szintre módosította a globális finomítási ütemekre vonatkozó becsléseit. Az OPEC vitatta az IEA előrejelzését, de a 2024-re és 2025-re vonatkozó olajkereslet-előrejelzését harmadik egymást követő hónapban csökkentette. Az OPEC keresleti előrejelzésének módosításai jelentősek, mivel azt tükrözik, hogy a kereslet idén nem tért vissza a várt szintre.
A közel-keleti olajtermelők több mint 50 százalékos piaci részesedéssel a kínai piac legnagyobb nyersolajszállítói. A Saudi Aramco szorosabb kereskedelmi kapcsolatokat épített ki a kínai piaccal azzal, hogy helyi finomítókba fektetett. Míg az olajkereslet növekedésének csökkenése jelentős, a kínai olajpiac továbbra is elég nagy ahhoz, hogy vonzza a Saudi Aramco befektetéseit.