Közel 30 százalékkal estek 9 hónap alatt a Porsche bevételei Kínában. A Porsche német sportautógyártó pénteken 29 százalékos kilenchavi értékesítési visszaesést jelentett Kínában, csatlakozva a BMW és a Mercedes gyengébb eredményt jelentő társaihoz.
Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!
Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság – 2025. február 26. Budapest
A világ legnagyobb autópiacának számító Kínában tapasztalható visszaesés és a folyamatban lévő modellújítás súlyosan befolyásolta a teljes eredményt: a globális eladások 7 százalékkal 226.026 darabra csökkentek január-szeptemberben.
Bajban a német autógyártók Kínában Fotó: Pixabay
A kínai fogyasztók egyre kevésbé hajlandóak luxuscikkekre költeni, mivel az országban tapasztalható ingatlanválság miatt a gazdasági növekedés megtorpant. A modellek közül a Panamera nagymotoros sportautó és az akkumulátoros-elektromos Taycan szedán szenvedte el a legnagyobb, 20 százalékos, illetve 50 százalékos visszaesést, különösen Kínában. A negatív hír ellenére a Porsche 2,31 százalékos pluszban zárta a pénteki kereskedést. (Equilor)