A meglévő repülőgépeket lehetne úgy módosítani, hogy hidrogén üzemanyagcellákat használjanak. A hidrogén üzemanyagcellák elektromos motorokat hajtanak, amelyek kevesebb karbantartást igényelnek, mint a meglévő repülőgép-hajtóművek. Hidrogén üzemanyagcellákat már használnak egyes nagy teherbírású szállításokhoz Kaliforniában.
Namer felhívta a figyelmet arra, hogy a meglévő hidrogéntechnológia ugyanakkor nem praktikus a transzatlanti repüléseknél, mivel a hidrogén több helyet igényel, mint a sugárhajtómű-üzemanyag. Ezért változtatni kellene a gépek kialakításán.
A hidrogénüzemű repülőgépekre való átállás kihívásai közé tartozik a szabályozás, az infrastruktúra és az ár. A Szövetségi Légiközlekedési Hivatal óvatos az új technológia jóváhagyásával, enélkül pedig a légitársaságok nem lépnek. A légiközlekedési ágazat meglévő infrastruktúrája a sugárhajtóművek kiszolgálására épül. Egy új üzemanyag bevezetése nagy befektetés ezen a piacon és komoly keresletet feltételez. Végül a hidrogénnek relatív árparitást kell elérnie a repülőgép-üzemanyag költségével, hogy megfeleljen a légi közlekedés hírhedten csekély árrésének.