A Hindenburg léghajó nem a hidrogén miatt robbant fel, ez a felismerés forradalmasíthatja a repülést

A repülőgépipar az elmúlt évtizedekben méltánytalanul elhanyagolta a hidrogént, mint lehetséges üzemanyagot. Ennek előzménye a Hindenburg léghajó tragédiája, amikor 1937. május 6-án leszállás közben kigyulladt Lakehurstben, New Jersey államban. A hirtelen katasztrofális tüzet a hidrogén begyulladása okozta a közhiedelem szerint. A legújabb kutatások azonban azt valószínűsítik, hogy a tragédia oka más volt.

A Hindenburg pamutszövet burkolatát korábban cellulóz-acetáttal és alumíniumporral kezelték, ami megteremthette a feltételeket a léghajó megsemmisüléséhez. Mindazonáltal a hidrogén úgy vonult be a repülés történelemkönyveibe, hogy az könnyen robban, és rendkívül veszélyes. A hidrogén valóban ég, de a repüléshez használt egyéb üzemanyagok is, ha nem égnének, nem lennének tüzelőanyagok.

A zeppelinek virágkorának legnagyobb tragédiája volt
A zeppelinek virágkorának legnagyobb tragédiája volt
Fotó: Pixabay

Most forradalmi kísérlet kezdődött a hidrogén rehabilitációjának érdekében. A Universal Hydrogen cég a közelmúltban elkészült az első, 15 perces, hidrogénüzemű prototípus repülőgéppel Moses Lake-ben (Wash állam). Az európai és az Egyesült Államokbeli szabályok egyre szigorúbb környezetvédelmi elvárásokat fogalmaznak meg a légkörbe juttatott szén mennyiségéről. A hidrogén égés mellékterméke inkább víz, mint szén, ami jelentősen csökkentheti a légi közlekedésből származó szennyező kibocsátást.

Arnaud Namer, a Universal Hydrogen ügyvezető igazgatója az S&P Global Commodity Insights által szervezett "Platts Future Energy" podcastjában felvázolta a repülés jövőjéről szóló vízióját.

Nagyon kicsi repülőgépeknél, például egy négyülésesnél, többé-kevésbé a 100 mérföldes hatótávolságú repülő taxiknál ​​az akkumulátoros elektromos megoldás lesz a nyerő. Innentől kezdve viszont egy nagyjából 2000 tengeri mérföldes, 100-200 utas befogadására alkalmas repülőgépnél a hidrogén lesz a favorit főleg azért, mert megmaradhatnak a jelenlegi konstrukciók, amelyek egy csőtörzsből és szárnyakból állnak.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo