Fotó: kulcsszo.hu
Bártfai Gábor szerint tehát – bár a statisztikákban kétségtelenül felfedezhetők biztató jelek is – változatlanul szem előtt kell tartanunk azt az alapvetést, hogy bárkiből lehet áldozat. A megelőzés szempontjából kiemelt jelentőségű, hogy az ügyfelek különös gonddal vigyázzanak a számláikhoz, kártyáikhoz tartozó egyedi azonosító adataikra, hiszen a visszaélések nagy többsége úgy történhet meg, hogy az áldozatok ezeket önként, a csaló által befolyásolva bocsátják illetéktelenek rendelkezésére. Szintén alapvető jelentőségű, hogy az online vásárlásoknál, átutalásoknál alaposan ellenőrizzük, hogy milyen felületen, kinek és mekkora összeget fizetünk vagy utalunk át. Szintén alapszabály, hogy soha ne engedjünk másoknak hozzáférést a banki műveletekhez használt elektronikus eszközökhöz, és ne engedjük távoli elérést lehetővé tévő szoftverek telepítését sem. Bankkártyás fizetésnél pedig használjunk virtuális bankkártyát, a vásárláshoz igazított egyenleggel. A szakértő emellett külön felhívta a figyelmet a telefonos kommunikációnál a keresztazonosítás fontosságára is: utóbbi lényege, hogy nem csak a bank képviselője azonosítja az ügyfelet, hanem a banki ügyintézőnek is meg kell tudni adnia valamilyen, az ügyfél által ismert adatot. A keresztazonosításon felül az ügyfél kérheti – ha nem biztos abban, hogy a bankkal beszél – hogy a CIB24 call center kolléga által kiküldött PUSH üzenetben azonosítsa magát. Az üzenet a mobilapplikációban lehet megnyitni és tartalmazza azt, hogy az ügyfél most éppen a CIB Bank kollégájával beszél.