A Covid óta nem volt ilyen, újra egyre többet főz és készít szendvicset otthon a magyar

Tízből 6 honfitársunk utazik általában úgy, hogy saját ételt visz magával, míg strandoláshoz a megkérdezettek fele csomagol elemózsiát. Egy friss, országos kutatás szerint ennek elsősorban anyagi okai vannak, hiszen így olcsóbban kijönnek, mint ha a büféket látogatnák. Az idén ráadásul tovább erősödik ez a trend, olyannyira, hogy sokan még a nyári meleg ellenére is vállalják, hogy többször sütnek otthon édes vagy sós süteményeket.

„Mi is tapasztaljuk, hogy vásárlóink jelentős hányada igyekszik azzal kordában tartani az élelmiszerkiadásait, hogy a korábbinál gyakrabban süt otthon ahelyett, hogy a sós vagy édes süteményeket készen vásárolná meg. Erre a változásra reagálva indítottunk a Rama sütőmargarin esetében egy rendkívüli, nyári promóciót, ami a várakozásainkat felülmúló sikerrel folyik” – mondta Kővári Csilla, a Rama régiós márkamenedzsere.

Az idén még erősebben spórolunk

A spórolási törekvések az idén még erősebbnek tűnnek: egyrészt viszonylag sokan vannak azok, akik egyáltalán nem terveznek strandolást (főként a legfeljebb 8 általánost végzettek, a kelet-magyarországi lakosok és az 50 év felettiek), a vízparti feltöltődést választók között pedig tovább nő a hozott ételek népszerűsége.

A strandra készülők egyharmada – ezen belül pedig a 30-as korosztály 40%-a – azt tervezi, hogy a tavalyihoz képest többször fog ételt vinni magával. A túlnyomó többség – 10-ből 8-an – ebben az esetben is arra hivatkozik, hogy ez az olcsóbb megoldás, a huszonévesek körében pedig már 90% indokolja anyagi okokkal a döntését. A megadott válaszlehetőségek között szerepelt az is, hogy az otthonról vitt ételek esetében tudjuk, mi van benne. Ez az érv az országos átlaghoz képest a fővárosban és Nyugat-Magyarországon volt népszerűbb, az itt élő 10 megkérdezettből 4-en emiatt is visznek saját ételt.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo