Estée Laudert gyászolja a szépségipar

Az Estée Lauder vállalat 2004. április 26-án hozta nyilvánosságra, hogy alapítója, Estée Lauder 2004. április 24-én manhatteni otthonában elhunyt

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Haláláig Estée Lauder a vállalat tiszteletbeli Alapító Elnöki posztját töltötte be, melyet távozása utána nem kívánnak betölteni. 1995-ös visszavonulása óta Estée Lauder nem vett aktívan részt vállalatának munkájában.

Estée Laudert fiai, Leonard A. Lauder és Ronald S. Lauder, menyei, Evelyn H. Lauder és Jo Carole Lauder, unokái, Aerin, Gary, Jane és William, valamint hat dédunokája gyászolja.

Az amerikai álmot megtestesítő Estée Lauder hat kontinenst áthidaló szépségipari birodalma kis családi vállalkozásként indult. Üzleti és kreatív ösztönének, forradalmi marketing módszereinek és sokéves kemény munkájának köszönhetően vált a szépség- és parfümipar legendás alakjává. Estée Lauder története nem egyszerűen sikertörténet, hanem ösztönző erejű életút, mely az elkötelezettségen és az odaadáson alapuló önmegvalósítás követendő példáját állítja elénk. „Nem álmodozással és reménykedéssel jutottam oda, ahol vagyok, hanem kemény munkával,” emlékeztette gyakran a vállalat munkatársait Estée. Az eleganciát és a szépséget megtestesítő üzletasszony minden részletre kiterjedő figyelmessége legendássá vált.

„Anyám három dolog iránt volt szenvedélyesen elkötelezett.” mondja Leonard A. Lauder, az Estée Lauder vállalat elnöke. „Családja, az általa alapított nagyszerű vállalat és küldetése iránt ami, a szépség becsempészése minden nő életébe. Termékei és személyes jelenléte által ihletet adott nők ezreinek és ösztönözte az Estée Lauder vállalat munkatársait, végtelen szeretetével, támogatásával pedig családtagjait. Mindannyiunknak hiányozni fog.”

„Anyám nem csupán kivételes üzletasszony, de rendkívüli feleség, anya és nagymama is volt,” emlékszik Ronald S. Lauder, a Clinique Laboratories Inc. elnöke. „Életörömmel, egyedülálló képzelőerővel és határozottsággal végzett mindent, amibe belefogott. Szelleme bennünk él tovább.”

A vállalat nevében nyilatkozó Fred H. Langhammer, elnök és vezérigazgató így emlékezik: „Abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy ismerhettem és együtt dolgozhattam Estée Lauderrel, így szemtanúja voltam annak, miként volt képes a legjobbat kihozni munkatársaiból és vásárlóiból egyaránt. Rengeteget tanultam tőle. Emlékét úgy őrizzük meg méltóképpen, ha továbbra is a szépség és a presztízs Estée Lauder által felállított mércéjét alkalmazzuk.”

Estée Lauder eleinte mindössze négy házilag készített bőrápoló készítményt árult. 1930-ban feleségül ment Joseph H. Lauderhez, aki egészen 1982-ben bekövetkezett haláláig nem csupán az életben, de az üzletben is társa volt. Estée szeretett és tudott is kereskedni, így sikerült 1948-ben megszereznie a patinás new york-i Saks Fifth Avenue egyik standját. Nem sokkal később további vezető áruházakkal szerződött, 1960-ban pedig az elsőként meghódított tengerentúli áruház, a londoni Harrods jóvoltából a nemzetközi piacra is betört. Az Estée Lauder vállalat által tulajdonolt márkák termékei ma már több, mint 130 ország és térség körülbelül 14.000 áruházában és szaküzletében kaphatók. A vállalat 2003-as éves bevétele meghaladta az 5,12 milliárd dollárt.

Ugyan első sikereit a bőrápolás terén aratta, Estée Lauder a parfümkészítés elismert szakemberévé is vált. „Egy vonzó nő illata olyan emlék, mely mindörökké velünk marad,” szólt Estée egyik mottója. A vállalat 1953-ban dobta piacra az Estée irányításával kifejlesztett Youth Dew-t, annak sikerét követően pedig újabb parfümök egész sorát, többek közt a Private Collection-t 1973-ban, a White Linen-t ’78-ban és a Beautiful-t ’85-ben. Az Estée Lauder vállalat ma több, mint 70 parfümöt értékesít.

Estée Lauder nem csupán az üzleti siker örökségét hagyta maga után. Olyan szépségápolási kultúrát és vevőszolgálatot alakított ki, melyek mindörökké megváltoztatták a kozmetikaipart. Szépségtanácsadóit saját értékesítési filozófiája szerint tanította ki és szinte minden újabb üzlet megnyitásakor személyesen képezte tovább az alkalmazottakat. Marketing stratégiája szállóigévé vált: „Telefon, távirat, mondd el egy nőnek!” Estée Lauder volt a termékminta feltalálója. Korai költségvetésének jelentős hányadát fordította termékminták készítésre, melyeket ingyen osztogatott a pultnál és a különböző divatbemutatókon. Ő hozta divatba a vásárláshoz járó termékajándékot is: a vásárolt termék mellé ingyen adott más termékeket.

Estée Lauder személyesen választotta ki a márka csomagolásának jellegzetes kék színét, melyről úgy tartotta, hogy a legtöbb fürdőszoba színvilágához illeszkedik. Minden apró részletet úgy dolgozott ki, hogy szebbé tegye vásárlói életét. A multinacionális nagyvállalat igazgatása mellett Estée Lauder a szépség világszerte kialakult képének formálásán fáradozott. Ragaszkodott ahhoz, hogy reklámjai ösztönzőek legyenek, ugyanakkor a szépség elérhetőségét hirdessék. „Egy nőnek, akár egy nagyvállalat elnöke, akár egy csábító asszony, a szépségen és a nőiességen túl bölcsességre és erőre is szüksége van,” hangoztatta Estée.

Számos szakmai és szakmán kívüli szervezet is kitüntetéssel ismerte el Estée Lauder érdemeit. A francia kormány a Becsületrenddel, Párizs városa pedig legrangosabb kitüntetésével, a Medaille de Vermeil de la Ville de Paris-val tüntette ki Estée Laudert. Az Amerikai Üzletasszonyok Társasága 1967-ben az Egyesült Államok tíz legbefolyásosabb üzletasszonyának egyikévé választotta. A Cosmetic Executive Women nevű szervezet 1989-ben életműdíjjal tüntette ki Estée-t, míg 1994-ben az amerikai parfümkészítők társasága elsőként Estée-nek ítélte „Élő Legenda” elnevezésű díját.

Az Estée Lauder Companies Inc. a világ egyik vezető bőrápolási, dekorkozmetikai, parfüm és hajápoló termékeket gyártó és forgalmazó vállalata. Termékeit a világ több, mint 130 országában és térségében értékesíti olyan jól ismert márkanevek alatt, mint az Estée Lauder, az Aramis, a Clinique, a Prescriptives, az Origins, a M.A.C., a La Mer, Bobbi Brown, Tommy Hilfiger, Donna Karan, az Aveda, a Stila, Jo Malone, a Bumble and Bumble, a kate spade beauty, Darphin Paris, Michael Kors és a Rodan & Fields.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo