A GVH felidézte, hogy 2020 őszén fogadta el a hivatal a Tesco áruházlánc üzemeltetőinek korrekciós kötelezettségvállalásait, miután a cég a vevőket megtévesztve nem tájékoztatott előre arról, hogy honlapján csak online bevásárlási szolgáltatást nyújt, nem pedig a mindenki által megszokott, szigorúbb jogi szabályozású webáruházit.
Az eljárás eredményeként a Tesco vállalta, hogy a hiányosságok korrigálása mellett valódi, országosan elérhető webáruházat fejleszt ki. Az élelmiszer-kiszállítás lehetőségeinek bővülése hatékony segítséget jelentett a fogyasztóknak a járványügyi helyzetben - hangsúlyozta a versenyhivatal.
Az előírtak végrehajtását a GVH szakértői utóvizsgálat keretében értékelték. A vizsgálat alapján a Tesco megfelelően végrehajtotta a vállalások lényegét: létrehozott és a vállalt ideig, illetve azt meghaladóan fenntartott egy minden hazai vásárló számára elérhető webáruházat, a határozatban előírt kínálattal, amelyet a szolgáltatások különbségeit hangsúlyosan bemutató kommunikációval népszerűsített.
A GVH eljáró versenytanácsa megállapította, hogy a Tesco alapvetően összhangba hozta magatartását az alkalmazandó jogszabályi rendelkezésekkel, a kötelezettségvállalása, és így a közérdek hatékony védelmének biztosítása döntően megvalósult - emelte ki a versenyhatóság.
Kiderült azonban az is, hogy a vállalások nem teljesültek maradéktalanul. A cég ugyanis a kezdeti, online bevásárlási szolgáltatásainak fejlesztésekor a vállaltakkal ellentétben nem az eredetileg rendelt, illetve a helyettesítőként kiszállított termékek egységáráról, hanem azok darabáráról tájékoztatta a fogyasztókat. Ez az eltérő kiszerelések miatt megnehezíthette a termékek összehasonlítását, így annak eldöntését, hogy megfelel-e a vevő számára a helyettesítő áru.