Az, hogy az USA és az OECD modell-szabályait követő államok két egymás mellett párhuzamosan működő minimum-adórendszert működtetnek, megkérdőjelezheti az OECD koncepció „globális” jellegét, és más globális szempontból erős alkupozícióban lévő gazdaságokat is (például Kínát) motiválhat hasonló mentességek letárgyalására, ami tovább erodálhatja a kezdetben globálisnak szánt adórendszert. Kérdés az is, hogy a két párhuzamos rendszer közti eltérések adhatnak-e lehetőséget olyan adótervezési megoldásokra, amelyek mérsékelhetik mindkét rendszer hatékonyságát, annak ellenére, hogy a legutóbbi megállapodás az ilyen adótervezési lehetőségek kizárását is célként jelölte meg.
A globális minimumadóval kapcsolatos fejlemények is remekül illusztrálják, hogy az utóbbi évek során a nemzetközi adózás minden eddiginél bonyolultabbá vált és szabályai a korábbiaknál sokkal gyorsabban változnak. Ebben a turbulens időszakban kiemelten fontos a fejlemények nyomon követése, valamint azok hatásainak időben való felmérése.