A nagyvállalati körben az X generáció szerepe és súlya 2022-ben ismét észrevehető mértékben nőtt - a tulajdonosi körben több mint 11 százalékkal növelte jelenlétét, míg a menedzsmentben közel 7 százalékkal emelkedett. Az idősebb generációk előretörésének látszólagos oka részben annak is köszönhető, hogy sok korábbi vállalkozás növelte árbevételét, amikor ezen kategóriába lépett be.
2022-ben országosan csökkent a cégalapítások száma, amihez hozzájárult az X és Y generáció képviselői cégalapítási kedvének visszaesése valószínűsíthetően a gazdasági bizonytalanság miatt is. Ugyanakkor a fiatalok elkötelezettsége a vállalkozások iránt már megállíthatatlan. Az Y generáció képviselői már megelőzték az X generáció tagjait a cégalapítások terén, és a Z generáció tagjai is jelentős számú céget hoztak létre 2022-ben, hasonlóan az azt megelőző évhez.
Az új alapítású cégeknél elmondható, hogy mára bekövetkezett a generációváltás, azaz a fiatalabb vállalkozók – Y, Z generáció – felé billen a mérleg. A „meccs” a járvány ideje alatt zajlott, de 2022-ben már magabiztosan 1:0-ra áll a fiatalabb generáció – mondta Alföldi Csaba, céginformációs szakértő.