Úthibából energia

A közúti bukkanók elektromágneses indukciójára építve termelne energiát az idei Go Green City győztes koncepciója. A verseny a városokban bevezethető energiamenedzsment-megoldásokra összpontosít.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Schneider Electric, az energiamenedzsment nemzetközi szakértője Párizsban látta vendégül Go Green in the City innovációs versenyének 50 döntősét. A Go Green in the City verseny a városokban bevezethető energiamenedzsment-megoldásokra összpontosít, és célja, hogy előmozdítsa a fenntartható energiafelhasználással kapcsolatos újításokat.

A résztvevők feladata, hogy innovatív, piacképes energiamenedzsment-megoldásokat alakítsanak ki olyan, a városok életében kulcsfontosságú területeken, mint a háztartások, a felsőoktatási intézmények, a kiskereskedelmi egységek, a vízgazdálkodás és a kórházak. A legjobb javaslatok figyelembe veszik a növekvő energiaigényt, a társadalmi fejlődést és a környezetvédelemmel kapcsolatos megfontolásokat.

Az innovatív győztesek

A vállalatcsoport központjában megrendezett döntőben Alyssa Tricia Eloise Vintola és Lorenz Ray Payonga, a Fülöp-szigeteki Ateneo de Manila egyetem diákjai nyerték el a Go Green in the City 2013 díjat Oscillohump nevű ötletükkel. Alternatív energia megoldásuk koncepciója a közúti bukkanók elektromágneses indukciójára épül, melynek alkalmazásával energia termelhető a városi elektromos hálózatok számára. A győztes csapat egy három földrészen átívelő utazást nyert, amelynek során a tanulók létesítmény-látogatásokon vesznek részt, sőt állásajánlatot is kapnak a vállalattól.

A Kínából, Brazíliából, Franciaországból, Németországból, Indiából, Lengyelországból, Oroszországból, Törökországból, Indonéziából, Fülöp-szigetekről, Szingapúrból és az Egyesült Államokból érkező versenyzők a háromnapos párizsi rendezvény keretében esettanulmányokon keresztül mutatták be a megvalósítható megoldásokat az energiamenedzsment területén, a meghatározott öt alapvető városi témakör valamelyikében: háztartások, felsőoktatási intézmények, kiskereskedelmi egységek, vízgazdálkodás és kórházak.

A Schneider Electric a korábbi évek sikerére alapozva idén további tíz országban hirdette meg a versenyt, amelyen így 2013-ban már tizenkilenc ország vett részt. Az új országok közé tartozik Mexikó és Kanada, valamint nyolc délkelet-ázsiai ország (Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Thaiföld, Szingapúr, Vietnam, Korea és Tajvan).

A Go Green in the City hároméves fennállása óta több mint 1600 nevezés érkezett, vagyis több mint 3000 főiskolai és egyetemi hallgató vett részt a versenyen a világ minden tájáról.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo