Megmenekült autógyártók

Az EU tagországai a világgazdasági visszaesés veszélye miatt hajlandók három év haladékot adni az autógyártóknak a co2-kibocsátás változtatásában.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Unió tagországai a világgazdasági visszaesés veszélye miatt hajlandók három év haladékot adni az autógyártóknak az új gépkocsik szén-dioxid-kibocsátásának jelentős mértékű csökkentési kötelezettségét illetően - közölték szombaton Brüsszelben az unión belül folytatott tárgyalások menetét jól ismerő források. Eszerint az erről folytatott pénteki egyeztetésen a 27-ek arra a közös álláspontra jutottak, hogy 2012 helyett csak 2015-től kell majd bevezetni az új, szigorú szabályozást, amelynek értelmében az új európai autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása nem haladhatja meg a kilométerenkénti 130 grammot.

A megengedett határérték túllépése esetén jelentős büntetést kell majd fizetnie a gyártónak. A tagállamok a távolabbi jövőre nézve még drákóibb szabályokat kívánnak bevezetni: 2020-ra 95 grammra akarják csökkenteni a megengedett kibocsátási határértéket. A haladékot azért adják, mert az európai autógyártók raktáraiban kezdenek felhalmozódni az eladatlan új autók, az eladások visszaesőben vannak a hitelválság következtében. Az átlagos szén-dioxid-kibocsátás jelenleg egyes számítások szerint 158 gramm kilométerenként.

Az európai személygépkocsi-eladási lista élén álló Volkswagen Golf kibocsátása 119 és 174 gramm között váltakozik, a motor típusától és űrtartalmától függően. Mivel a nagyobb motorral ellátott gépkocsik óhatatlanul több szén-dioxidot bocsátanak ki, és az uniós szabályozásnak nem lehet célja a nagyobb autókat gyártó cégek "fűnyíróelvszerű" tönkretétele, a 130 gramm/kilométeres határérték az iparág európai egészére érvényes átlagos normának tekintendő csupán. (A klímaváltozásra válaszként az autóiparban felelősségről tanúskodó fejlesztések indultak be. Most feltárjuk a zöld autók változatos világát.)

Ezen belül - a gépkocsigyártás hagyományainak függvényében - eltérő lesz a határérték az egyes országokban, illetve az egyes nagy gyártók esetében. Így például az olasz Fiatnak a 122 grammos, a francia Renaultnak és a Peugeot-Citroennek 126, illetve 127 grammos, a német Volkswagennek pedig 132 grammos határértékhez kell majd igazodnia.

Véleményvezér

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo