Megmenekült autógyártók

Az EU tagországai a világgazdasági visszaesés veszélye miatt hajlandók három év haladékot adni az autógyártóknak a co2-kibocsátás változtatásában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Unió tagországai a világgazdasági visszaesés veszélye miatt hajlandók három év haladékot adni az autógyártóknak az új gépkocsik szén-dioxid-kibocsátásának jelentős mértékű csökkentési kötelezettségét illetően - közölték szombaton Brüsszelben az unión belül folytatott tárgyalások menetét jól ismerő források. Eszerint az erről folytatott pénteki egyeztetésen a 27-ek arra a közös álláspontra jutottak, hogy 2012 helyett csak 2015-től kell majd bevezetni az új, szigorú szabályozást, amelynek értelmében az új európai autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása nem haladhatja meg a kilométerenkénti 130 grammot.

A megengedett határérték túllépése esetén jelentős büntetést kell majd fizetnie a gyártónak. A tagállamok a távolabbi jövőre nézve még drákóibb szabályokat kívánnak bevezetni: 2020-ra 95 grammra akarják csökkenteni a megengedett kibocsátási határértéket. A haladékot azért adják, mert az európai autógyártók raktáraiban kezdenek felhalmozódni az eladatlan új autók, az eladások visszaesőben vannak a hitelválság következtében. Az átlagos szén-dioxid-kibocsátás jelenleg egyes számítások szerint 158 gramm kilométerenként.

Az európai személygépkocsi-eladási lista élén álló Volkswagen Golf kibocsátása 119 és 174 gramm között váltakozik, a motor típusától és űrtartalmától függően. Mivel a nagyobb motorral ellátott gépkocsik óhatatlanul több szén-dioxidot bocsátanak ki, és az uniós szabályozásnak nem lehet célja a nagyobb autókat gyártó cégek "fűnyíróelvszerű" tönkretétele, a 130 gramm/kilométeres határérték az iparág európai egészére érvényes átlagos normának tekintendő csupán. (A klímaváltozásra válaszként az autóiparban felelősségről tanúskodó fejlesztések indultak be. Most feltárjuk a zöld autók változatos világát.)

Ezen belül - a gépkocsigyártás hagyományainak függvényében - eltérő lesz a határérték az egyes országokban, illetve az egyes nagy gyártók esetében. Így például az olasz Fiatnak a 122 grammos, a francia Renaultnak és a Peugeot-Citroennek 126, illetve 127 grammos, a német Volkswagennek pedig 132 grammos határértékhez kell majd igazodnia.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo