Békát kaptak a környezetvédő cégek

A Zöld Béka Díjat, azaz a Közép-európai Környezeti Jelentési Díjat - amelyet idén nyolcadik alkalommal osztottak ki - azok a közép-kelet-európai vállalatok kaphatják, amelyek az adott év legjobb környezeti vagy fenntarthatósági jelentését készítik. A díjra 27 magyar, 4 szerb és 3 horvát jelentéssel pályáztak a cégek.

Idén is kiosztotta a Zöld Béka Díjat a Deloitte Magyarország Könyvvizsgáló és Tanácsadó Kft. azoknak a vállalatoknak, amelyek 2009-ben a legjobb környezeti vagy fenntarthatósági jelentést készítették. A Közép-európai Környezeti Jelentési Díjat Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter adta át Budapesten, a Joint Venture Szövetség vállalati rendezvényén.

„Fontos, hogy anyagilag is előnyben részesüljenek a zöld gondolatot megtestesítő vállalkozások. A kormány részéről feladatunk egy olyan szabályozás létrehozása, amely során az energiatakarékos megoldások igénybevétele üzleti előnnyel, haszonnal járhat. Szintén a mi feladatunk az "öko-címkézés" kötelező kiterjesztése, valamint a közbeszerzések zöldítése is"-mondta el a környezetvédelmi miniszter a díjátadón.

Szoros verseny és különdíj

Minden idők legszorosabb megmérettetése volt az idei Zöld Béka Díj az elmúlt pár évhez viszonyítva. Szerbia idén csatlakozott be a versenybe, így már Szerbia, Horvátország és Magyarország vállalatai pályáztak a Zöld Béka Díjra. Összesen 27 magyar, 4 szerb és 3 horvát jelentés vett részt a versenyben. A 2009-es Zöld Béka Díj nyertese az Audi Hungária Motor Kft., a vállalat jelentése precíz, teljes, minden formai követelménynek megfelel. A cég tényleges, összegzett környezeti terheléséről az adott évre vonatkozó ökopontok összesített értéke ad felvilágosítást a jelentésben. A második helyezést a Magyar Telekom Nyrt. érte el, a vállalat a jelentésében a beszállítói körre is figyel, a fenntartható fejlődés szempontjából vizsgált struktúrát vázol, illetve kommunikációjában is megjelenik a fenntarthatóság. A harmadik helyezett a Coloplast Hungary Kft. lett, a cég jelentése a tevékenységi körre vonatkozóan is teljes képet ad, illetve a munkavállalói oldal is részletes. Különdíjat kapott a legjobb szerb (Carlsberg) és legjobb horvát vállalat (Hartmann).

Az elismerésről
A Deloitte 2001-ben hozta létre a Zöld Béka Díjat, amelynek célja, hogy a régió vállalatait felkészítse az EU környezeti és fenntarthatósági pályázatain való részvételre. 2007-től kezdve a díjra jelentkezők elbírálásakor a Deloitte a többi szempontnál súlyozottabban értékeli a vállalatok széndioxid-kibocsátását, ezzel kívánja felhívni a résztvevő vállalatok figyelmét, hogy a Kiotói Jegyzőkönyv vállalásai kizárólag a jelenleginél intenzívebb energia-megtakarítással érhetők el. A független szakemberekből álló zsűri általános tapasztalata szerint a vállalatok sokszor nem fordítanak elegendő figyelmet környezeti-, vagy fenntarthatósági jelentéseik összeállítására, azokat tehát jellemzően nem elkötelezettségből, hanem sokkal inkább a kialakuló „divat” miatt készítik el. Annál nagyobb elismerést érdemel, és különleges elhivatottságra vall, amikor a kisebb vállalatok készítik el önkéntes jelentésüket.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo