Taroltak a multik a Best Practice pályázaton

Meglepően sok vállalat nyerte el a „Best Practice", példaértékű gyakorlat címet a Magyar PR Szövetség idei pályázatán, ám a nyertesek között mindössze egy kis- és középvállalkozás van.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Public Relations Szövetség által már harmadik alkalommal meghirdetett „CSR Best Practice" pályázatra 2009-ben 17 vállalat nyújtotta be pályázatát, és közülük 16 el is nyerte a jogot a kiadványban való megjelenésre. A sikeresen pályázó vállalatnak bizonyítania kellett, hogy rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja napi működését és megmutatkozik az összes, általa érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A zsűri idén kiemelt figyelmet fordított a dolgozók bevonására a CSR stratégia kialakításában és a megvalósuló programokban.

A „CSR Best Practice 2008" pályázat szakmai zsűrije a következő volt:

  • Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
  • Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője, az Üzleti Etika díj alapítója
  • Igaz Zoltán - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért alelnöke
  • Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
  • Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára

Döntésük alapján a következő vállalatok nyerték el a jogot, hogy szerepeljenek a kiadványban:

  • Astellas Pharma Kft.
  • Atel Csepeli Vállalatcsoport
  • Bakos Faipari Egyéni Cég
  • Budapest Bank Nyrt.
  • Coca-Cola Magyarország
  • Electrolux Lehel Kft.
  • Ericsson Magyarország
  • GE Hungary Zrt.
  • Holcim Hungária Zrt.
  • McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft
  • MKB Bank Zrt.
  • Nestlé Hungária Kft.  
  • OTP Bank Nyrt.
  • Pannon GSM Távközlési Zrt.
  • Tesco-Global Áruházak Zrt.
  • Vodafone Magyarország Zrt.

Dr. Szeles Péter, az MPRSZ elnöke szerint: „Nagyon sok értékes és tanulságos pályázat érkezett be idén a pályázatunkra. Érezhető a fejlődés, ma már több olyan cég is nevezett erre a szakmai megmérettetésre, melyek már a korábbi években is pályáztak. Komplexebb a tartalom, igényesebb a kidolgozás, és főleg: meglepően szerteágazó a felelős gyakorlat. Sokan, akik csupán felszínesen ismerik ezeknek a cégeknek a munkáját és életét, legtöbbször eleve reklámfogásnak tekintik a CSR aktivitásokról szóló híreket. Előítéleteink nagyon erősek. Tévedéseikre valószínűleg csak akkor döbbenhetnének rá, ha megismernék ezeket a pályázatokat, ezeket a felelős gyakorlatokat. Az idén nevező cégek munkája, társadalmi és környezeti felelősségvállalása - a példák ezt bizonyítják - feltétlen tiszteletet követelnek, és méltán."

 

Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke, a CSR pályázat koordinátora hozzátette:„A pályázat eredménye jelzés a CSR-rel foglalkozó szakemberek számára, hogy a jövőben sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a kis- és középvállalatokra és törekednünk kell arra, hogy ők is felismerjék: nem az a kérdés, működjünk-e felelősen. A kérdés az, mikor ismeri fel egy vállalat, hogy hosszú távon csak felelős működéssel lehet sikeres."

A nyertes pályázók a Magyar PR Szövetség megalakulásának 20. évfordulójára szervezett, ünnepélyes fogadáson, december közepén vehetik át a „Best Practice" cím elnyeréséről az okleveleiket.  A pályázatokat idén digitális keretrendszerben dogozza fel a MPRSZ, felsőoktatási intézmények kommunikáció szakos hallgatóinak bevonásával, az eredmény pedig DVD lemezen kerül forgalmazásra.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo