A Magyar Public Relations Szövetség által már harmadik alkalommal meghirdetett „CSR Best Practice" pályázatra 2009-ben 17 vállalat nyújtotta be pályázatát, és közülük 16 el is nyerte a jogot a kiadványban való megjelenésre. A sikeresen pályázó vállalatnak bizonyítania kellett, hogy rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja napi működését és megmutatkozik az összes, általa érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A zsűri idén kiemelt figyelmet fordított a dolgozók bevonására a CSR stratégia kialakításában és a megvalósuló programokban.
A „CSR Best Practice 2008" pályázat szakmai zsűrije a következő volt:
- Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
- Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője, az Üzleti Etika díj alapítója
- Igaz Zoltán - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért alelnöke
- Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
- Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
Döntésük alapján a következő vállalatok nyerték el a jogot, hogy szerepeljenek a kiadványban:
- Astellas Pharma Kft.
- Atel Csepeli Vállalatcsoport
- Bakos Faipari Egyéni Cég
- Budapest Bank Nyrt.
- Coca-Cola Magyarország
- Electrolux Lehel Kft.
- Ericsson Magyarország
- GE Hungary Zrt.
- Holcim Hungária Zrt.
- McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft
- MKB Bank Zrt.
- Nestlé Hungária Kft.
- OTP Bank Nyrt.
- Pannon GSM Távközlési Zrt.
- Tesco-Global Áruházak Zrt.
- Vodafone Magyarország Zrt.
Dr. Szeles Péter, az MPRSZ elnöke szerint: „Nagyon sok értékes és tanulságos pályázat érkezett be idén a pályázatunkra. Érezhető a fejlődés, ma már több olyan cég is nevezett erre a szakmai megmérettetésre, melyek már a korábbi években is pályáztak. Komplexebb a tartalom, igényesebb a kidolgozás, és főleg: meglepően szerteágazó a felelős gyakorlat. Sokan, akik csupán felszínesen ismerik ezeknek a cégeknek a munkáját és életét, legtöbbször eleve reklámfogásnak tekintik a CSR aktivitásokról szóló híreket. Előítéleteink nagyon erősek. Tévedéseikre valószínűleg csak akkor döbbenhetnének rá, ha megismernék ezeket a pályázatokat, ezeket a felelős gyakorlatokat. Az idén nevező cégek munkája, társadalmi és környezeti felelősségvállalása - a példák ezt bizonyítják - feltétlen tiszteletet követelnek, és méltán."
Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke, a CSR pályázat koordinátora hozzátette:„A pályázat eredménye jelzés a CSR-rel foglalkozó szakemberek számára, hogy a jövőben sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetnünk a kis- és középvállalatokra és törekednünk kell arra, hogy ők is felismerjék: nem az a kérdés, működjünk-e felelősen. A kérdés az, mikor ismeri fel egy vállalat, hogy hosszú távon csak felelős működéssel lehet sikeres."
A nyertes pályázók a Magyar PR Szövetség megalakulásának 20. évfordulójára szervezett, ünnepélyes fogadáson, december közepén vehetik át a „Best Practice" cím elnyeréséről az okleveleiket. A pályázatokat idén digitális keretrendszerben dogozza fel a MPRSZ, felsőoktatási intézmények kommunikáció szakos hallgatóinak bevonásával, az eredmény pedig DVD lemezen kerül forgalmazásra.