A Fair trade mozgalom jobb kilátásokat teremt gazdálkodó közösségek számára, melyek gazdaságilag hátrányos helyzetűek vagy a hagyományos kereskedelmi rendszertől elzártak. A Dél-Afrikai Fair Trade Egyesület (FLSA) jóvoltából a ruhákon apró Fair Trade címke tudatja a vásárlóval, hogy a termék etikusan beszerzett alapanyagokból készült és hozzájárul a szegénység enyhítéséhez.
Tonnánként 50 euró
A Fair Trade által igazolt pamut azt jelenti, hogy a termelők nem csupán egy minimális árat kapnak, amely magában foglalja a fenntartható termelés költségeit, hanem egy Fair Trade Premium-ot is, ami 50 €-t jelent számukra minden egyes tonna gyapot eladásakor. Ezt a kiegészítő prémiumot aztán társadalmi, környezeti és gazdasági projektekre költhetik - mint például iskolázatási, egészségügyi és termelési befektetésekre. A kollekció gyártása hozzájárul új munkahelyek teremtéséhez és fejlesztési lehetőségek kialakulásához Afrika különböző régióiban.
Sportcipő nyers rizsből
A Puma nem állt meg itt: az elmúlt évek anyagtakarékos öko-csomagolásai után piacra dobta a Re-Suede sportcipőket, melyek újrahasznosított anyagokból készültek. A 70-es évek óta piacon lévő cipő új változatának felső része, a talpbetét, a varrások mindegyike 100%-ban újrahasznosított anyagokból készültek, de a talp anyaga is innovatív megoldások eredménye.
Az újrahasznosított velúr felsőrészt a Torey biztosítja. A cég poliészter hulladék anyagokat használ fel, amik napkollektorok és plazma Tv-k előállításakor keletkeznek. egy kémiai újrahasznosítási folyamat, ami egyrészt kevesebb energiát igényel, másrészt 80%-kal kevesebb szén-dioxid termelődik, mint a hagyományos gyártás során.
A Jones és Vining vállalat felel a talprész gyártásáért, a gumi egy részét hántolatlan nyers rizs váltotta fel, ezáltal csökkentve a szükséges gumimennyiséget és megspórolva jelentős mennyiségű fosszilis energiahordozót, valamint feldolgozóipari és mezőgazdasági erőforrást.
A könnyű súly ahhoz is hozzájárul, hogy a szállításnál kevesebb energiát használjanak fel, 50 tonna szén-dioxiddal kevesebb kerül kibocsájtásra tízezer pár cipő szállításakor.
Ezen túlmenően a Puma új bevásárlószatyrai 100% kukoricakeményítőből készültek. Ez azt jelenti, hogy 100%-ig biológiailag lebomló, így három hónap alatt teljesen szétoszlik. A Puma így 192 tonna műanyagot és 293 tonna papírt ment meg minden évbe. Kitalálói szerint otthon kísérletezhetünk azzal, hogyan oldódik fel a zacskó. A megfelelő meleg vízben kis kevergetéssel a szatyor feloldódik, s a „levét" bátran kiönthetjük akár a lefolyóba is, hiszen környezetbarát anyagokat tartalmaz.