A 9 top SEO sikerfaktor 2020-ban

A Google algoritmusa több száz faktort súlyoz újra naponta, és ezekből keveri ki a találati listát.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Google algoritmusa több száz faktort súlyoz újra naponta, és ezekből keveri ki a találati listát. Íme a 9 legfontosabb sikerfaktor saját tapasztalataink alapján. Közel 20 ügyféllel dolgozunk és dolgoztunk az elmúlt 2 évben, ugyanennyi tanácsadást végeztünk hazai és nemzetközi (német és angolszász) cégek, vállalkozások számára. 2020 elején összegeztük, hogy mire kell koncentrálnia egy weboldalnak, ha kiemelkedő sikert akar elérni SEO tevékenysége során, ezeket a tapasztalatokat tesszük most közzé.

  1. Keresési igény kiszolgálása
A keresési igény a mélyben rejlő motiváció, amiért egy ember beír egy keresőszót a Google ablakába. A keresési igényt három csoportba szokás sorolni:
  • Információs keresési igényről beszélünk, ha meg akarunk ismerkedni egy fogalommal (például “Mi a keresőoptimalizálás?”).
  • Navigációs keresési igényről beszélünk, ha mélyre akarunk ásni egy-egy témában (például “marketing tippek”, “legjobb seo könyvek”).
  • Tranzakciós keresési igényről beszélünk, ha vásárolni akarunk (“férfi futócipő”, “Lenovo Thinkpad”).
Információs és navigációs kulcsszavakra részletes írásokkal, tranzakciós kulcsszavakra landing page-ekkel vagy termékeket bemutató oldalakkal kell válaszolni.

  Az a tartalom lesz elől, aki a gondterheltséget csökkenti                            

A keresési igénynek azonban van egy mélyebb rétege is. Ebben az esetben meg akarjuk érteni azt, hogy a kereső embernek a kérdés mögött milyen életproblémája és kérdése húzódik meg. Például a “becsületsértés” keresőszó egy információs keresőszó. De ha mélyebben belenézünk ebba a kulcsszóba, könnyedén kitalálhatjuk, hogy ebben az esetben az igazi keresési szándék az, hogy “elégtételt akarok venni”. Ha tehát ügyvédek vagyunk, akkor a weboldalunk becsületsértéssel foglalkozó cikkében nem csak a becsületsértés jogi tényállását kell leírnunk, hanem foglalkoznunk kell a megsértett ember elégtétel iránti vágyával, és le kell írnunk neki, hogyan vehet elégtételt, ha sérelem érte.

  1. A tartalom minősége, alapossága

A Google részben maga osztályozza, elemzi a tartalmat, amelyet közzétettünk. De minden jel arra utal, hogy az olvasóra bízza, hogyan ítéli azt meg. A Google lépésről lépésre követi és méri, hogyan viselkedik az olvasó a weboldalunkon: mennyi időt tölt ott, hogyan navigál, mit talál meg és mit nem ért rajta. És azokat az oldalakat emeli feljebb a találati listán, amelyen az olvasók a legjobb tartalmat találják meg, és ezért a legtöbb időt töltik.

A tartalom minőségére való koncentrálás a hazai piac szinte minden szegmensében kiugrási lehetőséget rejt. Túl kevesen tudnak jó tartalmat csinálni, és nagyon kevesen vannak tisztában vele, hogy megéri a kiemelkedő tartalomba fektetni. Ezért ma szinte bármely piaci szegmensben kiemelkedő tartalommal kiemelkedő forgalmat lehet behozni.

A minőségi tartalmat nem könnyű meghatározni, inkább körülírni tudjuk: azok az írások minőségiek, amelyeknek nem elsődleges céljuk az értékesítés. Azok a legjobb írások, amelyeket nem fél óra alatt tudott le egy alulfizetett szövegíró, és amelyek mögött valós tapasztalatok állnak, és céljuk, hogy érdemi, újszerű információt adjanak át az olvasónak. Ezek az írások gondosan szerkesztettek, alaposak, és esetenként igen hosszúak.

Mindannyian fellélegzünk ezektől az írásoktól, mert azonnal érezzük rajtuk, hogy nem csak azért írták őket, hogy egy-egy kulcsszóra behúzzák az olvasót az oldalra. Azért is, és ezzel semmi gond nincs. De ezen túl is van értékük. Éppen ettől válnak minőségi írásokká. Inkább legyen kevesebb cikk egy weboldalon, de azok a cikkek legyenek kiemelkedő minőségűek.

  1. A tartalom mennyisége és a rendszeres publikálás

A kiemelkedő weboldalak rendszeresen publikálnak kiemelkedő minőségű írásokat. Ez nem azt jelenti, hogy a mennyiségi szempontnak felül kellene írnia a minőséget, és nem jelenti azt sem, hogy a céges blogon naponta kellene közzétenni egy-egy új írást. De azt igen, hogy lehetőleg hetente, de minimum havonta egyszer meg kellene jelennie egy-egy alapos szövegnek.

Minden SEO projekt kritikus kérdése, hogy miként tudjuk garantálni a minőségi tartalmak folyamatos publikálását a weboldalon. Ha erre képesek vagyunk, szinte biztos, hogy a weboldal organikus forgalma emelkedni fog, és ez idővel a megkeresések számára és minőségére is pozitív hatással lesz.

  1. A tartalmak rendszeres frissítése
Az egyszer megírt tartalmakat érdemes folyamatosan frissen tartani. A weboldalon szereplő cikkek nem folyóiratcikkek, amelyeket egyszer megjelentettünk, és innentől kezdve automatikusan hozzák a forgalmat. Az írásokkal megszületésük után is törődni kell, és erre kapacitásokat kell félretenni. Az olvasó mindig releváns és friss tartalmat keres, és ha a tartalom elavul, akkor az egy idő után a rangsorban is vissza fog csúszni.

De van egy másik szempont is: a Google visszajelzést ad nekünk arról, hogy egy-egy írás a saját témájában milyen keresésekre, kulcsszavakra rangsorol. Szinte minden tartalom rangsorolni fog olyan kulcsszavakra, amelyek nincsenek benne az írásban. A Google a Search Console nevű eszközön keresztül ezeket az információkat hozzáférhetővé teszi számunkra. Ha foglalkozunk azzal, hogy a már megjelent cikkeket újragondoljuk a Search Console javaslatai alapján, akkor az eredmény sem marad el: a cikk egyre több kulcsszóra fog forgalmat behozni, és egyre előkelőbb helyet kap majd a találati listában.

  1. Tiszta oldalszerkezet, átlátható navigáció
Nem elég a jó tartalom, azt meg is kell találnia az olvasónak és a robotnak egyaránt. Ők egymáshoz nagyon hasonló módon közlekednek a weboldalunkon. Ha a weboldal szerkezete áttekinthető, letisztult, akkor ez a közlekedés könnyedén fog menni. Ha nem az, akkor eltévednek rajta, nem találják meg a fontos tartalmakat. Általában kevés figyelem jut erre a szempontra, mert többnyire a cikkek publikálása és a linképítés viszi el a hangsúlyt. Pedig az oldalszerkezet letisztogatásával és egyértelműsítésével több esetben is sikerült elérni azt, hogy az oldal forgalma jelentősen megemelkedett.

Az oldalszerkezet alatt részben a navigációs mezők beállítását és a belső linkek rendszerének kialakítását értjük. Ide tartoznak az alábbi elemek is: az oldal mélysége (hány kattintással jutunk a címlaptól a termékekhez, cikkekhez), a cikkek és oldalak aránya, a termékek csoportosítása és a termékoldalak felépítése, a termékhierarchia rendszere, a kategóriák és címkék használata. Ha régi weboldalakkal dolgozunk, nagy rendetlenségbe lehet belefutni, mivel a cég története nyomot hagy a weboldal szerkezetén. Ilyenkor az egyik legfontosabb feladat az oldalszerkezet tiszítása, egyszerűsítése.

  1. Linkek a minőségi versenytársaktól
A linképítés egyik legfontosabb területe a minőségi szakmai linkek beszerzése. Szakmai linkeket szinte csak és kizárólag a versenytársaktól tudunk szerezni: ez sokszor hosszadalmas és fáradságos tevékenység, ráadásul sokak számára lelkileg is megterhelő az, hogy konkurenseinktől kérjünk hivatkozást. Sokat segít, ha versenytársainkra nem ellenségekként, hanem potenciális partnerekként tekintünk, és mi magunk is igyekszünk úgy viszonyulni hozzájuk, hogy akár még segítséget is nyújthatunk nekik. A linképítés  legjobb formája a ebben az esetben a vendégblogolás. Ekkor versenytársunk honlapjára írunk egy cikket, amelyben elhelyezzük a saját honlapunkra mutató linket.

Ha helyi szolgáltatást nyújtunk, könnyebben kérhetünk linket az ország másik szegletében dolgozó cégtől. Ha büntetőügyvédek vagyunk, könnyebb lesz partnerséget kötni egy cégjogra specializálódott ügyvédi irodával. A lehetőségek szinte végtelenek. Tapasztalatunk szerint jelentős ellenérzés és félelem van a cégekben a linképítésnek ezzel a típusával szemben, ami érthető. Ugyanakkor a versenytársakkal való kapcsolatépítés eddig minden esetben megtérült: nem csak linkekben, hanem sokszor konkrét tapasztalatcserében vagy új üzleti lehetőségek feltárásában is.

  1. Linkek nagy forgalmú magazinoktól
Innen egy link, és felkerültünk a térképre

A szakmai linkeken túl egy kiemelkedő weboldalnak szüksége van arra is, hogy komoly magazinoktól szerezzen linkeket. A magazinok, portálok az internet csomópontjai, amelyek a legnagyobb forgalmat kapják a keresőrobotoktól, és amelyeken naponta akár százezres, milliós nagyságrendű felhasználó fordul meg. Ha ilyen oldalról szerzünk linket, azt üzenjük ezzel a keresőrobotoknak, hogy a weboldalunk a legjelentősebbek közé emelkedett, hiszen az internet központi csomópontjaiból is elérhetővé váltak.

Ilyen linket két módon szerezhetünk:

  • ha tudunk olyan kiemelkedő, egyedi tartalmat készíteni, amely felkelti a nyilvánosság figyelmét, könnyen lehet, hogy egy-egy magazin szemlézni fogja az írásunkat, és hivatkozza a weboldalt;
  • ha erre nincs lehetőségünk, fizetnünk kell. Ezeknek a linkeknek az ára az 50 ezer és az 1 millió forint közötti sávban mozog attól függően, hogy melyik portálról van szó.
Egy minőségi linkstratégia erre a két területre – a szakmai linkekre és a nagy portáloktól érkező hivatkozásokra – mindig figyelmet fordít.
  1. Linkek civil, oktatási és kormányzati szervektől
Támogatók egy civil szervezet weboldalán: linkek, linkek, linkek

A linképítés mindig kapcsolatépítést is jelent, és minden szakmai tevékenység során átgondolandó, hogy ez miként érinti a társadalmat, az oktatási rendszert és a kormányzati, önkormányzati szektort. A Google algoritmusa busásan jutalmazza azokat a weboldalakat, amelyek túllépnek saját szűk piaci látókörükön, és olyan kapcsolatokat is kialakítanak, amelyek nem kecsegtetnek közvetlen anyagi haszonnal. A civil szervezetektől, oktatási intézményektől és állami-önkormányzati szervektől származó linkek azt mutatják a Google számára, hogy tevékenységünknek a társadalom számára is jelentősége van. Ezért egy igényesen felépített SEO projektben mindig végiggondoljuk, hogyan fejleszthetjük egy cég ilyen irányú kapcsolatrendszerét.

Több lehetőségünk is van:

  • végezhetünk önkéntes munkát civil szervezeteknek, beléphetünk egy-egy szervezetbe vagy támogathatjuk a tevékenységüket;
  • részt vehetünk a helyi önkormányzat tevékenységében, fontos helyi közfeladatok megvalósítását segíthetjük;
  • saját szakmai tevékenységünkhöz kapcsolódóan részt vehetünk egyetemi-főiskolai kutatásokban, megjelenhetünk oktatási intézmények rendezvényein akár előadóként is.
Első látásra ez a sikerfaktor sokszor feleslegesen fáradságosnak tűnik. Valóban igényel befektetést, és mindenekelőtt azt, hogy kilépjünk megszokott kereteink közül. De tapasztalatunk szerint megéri a fáradságot, mert olyan egyedi linkprofil kialakítását eredményezi, amellyel egyetlen versenytársunk sem rendelkezik. A Google ezt észre fogja venni, és jutalmazni fogja.
  1. Érthetőség, egyszerűség, akadálymentesség
A weboldalak többsége túlságosan bonyolulttá vált. Technikailag sokkal több dolgot tudunk megcsinálni, mint aminek értelme van. Tipikus példa a címlapon elhelyezett slider (lapozó), amelyet sok-sok honlapkészítő szeret feltenni a weboldalra. Ezek azonban megzavarják az olvasót, és rontják a konverziót. A túlságosan gazdag menük sem segítik a tájékozódást. A honlapkészítés során törekedjünk az egyszerűségre és az áttekinthetőségre, és csak a szükséges minimumot helyezzük el a weboldalon. Dizájn tekintetében a minimalizmus, tartalom tekintetében pedig a maximalizmus a helyes megközelítés. A versenytársak csillogjanak a csilli-villi honlapjukkal, mi pedig készítsünk egy ékegyszerű weboldalt, és helyezzük el rajta a legjobb tartalmat, amit csak tudunk.

Az egyszerűségre a kedvenc példán Warren Buffet weboldala. Hétköznapi befektetők számára itt találjuk a legjobb információkat, a weboldal pedig annyira egyszerű, hogy sokan ezt már pimaszságnak tartják.

A világ egyik legsikeresebb befektetője egy ilyen weboldallal dolgozik.(berkshirehathaway.com)

Ezért a honlap elkészítése során SEO szempontból akkor járunk el helyesen, ha a lehető legegyszerűbb felépítést és dizájn mellett döntünk, és hagyjuk a tartalmat érvényesülni.

Összefoglalás

A keresőoptimalizálás nagyot fordult az elmúlt években. A hazai piac most indul erőteljes növekedésnek, miközben a legtöbben még mindig a régi SEO recepteket követik. Néhány évvel ezelőttig remek eredményeket lehetett elérni azzal, ha egyáltalán bármilyen tartalmat közzétettünk a weboldalunkon és elhelyeztük benne a releváns kulcsszavakat. Ma a SEO már az olvasói igények feltérképezéséből indul ki, és a siker legfontosabb feltétele az, hogy a keresési igényt mi szolgáljuk ki a legjobban. Ezt nem egyszeri alkalommal kell megtennünk, hanem biztosítanunk kell a minőségi tartalom folyamatos áramlását és a linkprofil állandó gazdagodását.

Verdes Tamás

SEO szakértő

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo