Akár a hollóházi és a Zsolnay porcelángyár fúziójához is vezethet a két gyár közötti kapcsolat erősödése, a két cég ugyanakkor egy esetleges egyesülés után is megőrizné márkaneveit, kvázi önállóságát - tudta meg az MTI Pálfi Józseftől, a Hollóházi Porcelán Manufaktúra vezérigazgatójától. Pálfi szerint mindkét társaság egymilliárd forint körüli árbevételt könyvelhetett el tavaly, s ez az összeg nem bírja el a jelenlegi, örökölt vállalatirányítási rendszert.
Kétmilliárd forintnyi forgalomból ugyanakkor egy hatékonyabb szervezeti felépítéssel és munkaszervezéssel már komolyabb eredményeket lehet elérni - mondta Pálfi József. A két gyár egyes termékeit már most is kooperációban gyártja, az együttműködés sikeres. A kapcsolatok erősítésében azonban már a tulajdonosoknak is szerepet kell vállalniuk.
A hollóházi gyár többségi tulajdonosa az ÁPV Zrt., míg a Zsolnay Porcelánmanufaktúra a pécsi önkormányzat tulajdonában van. Pálfi József szerint, ha szeptemberre sikerül egy jó koncepciót letenniük az asztalra, a tulajdonosoknak sem lesz ellenvetésük.
Kovács Gyula, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója egyelőre sem megerősíteni, sem pedig cáfolni nem kívánta a két üzem közötti kapcsolatépítésről szóló hírt. Annyit mondott csupán, hogy a Pálfi József által elmondott gondolatok logikusak.
Hollóháza nem kelett
Az ÁPV Zrt. igazgatósága egyébként a napokban nyilvánította eredménytelennek a Hollóházi Porcelán Manufaktúra Zrt. privatizációs pályázatát, mert az egyetlen ajánlattevő a 150 millió forintos limitár alatt tette meg árajánlatát. A 230 éve működő céget sokadik próbálkozásra sem sikerült értékesíteni. Korábban hazai és külföldi cégek érdeklődtek és már tárgyalásos privatizációs eljárás is volt. Ennek sikertelensége után döntött az ÁPV igazgatósága az újabb nyilvános tender kiírásáról, ami ismét eredménytelenül zárult.