Visszaeső kereslet, növekvő részesedés

A HP hazai vállalata sajtóbeszélgetés keretében vitatta meg a tavalyi év eredményeit, valamint vázolta a 2012-es év várható informatikai trendjeit is. A gazdasági válság okozta visszaesés eltérő mértékben érintette az egyes üzletágakat, illetve a termék- és szolgáltatásértékesítést, miközben a cég számos területen tovább növelte piaci részesedését.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

„A 2011-es év nehézségei ellenére a HP stabil partnerként szolgálta ki ügyfeleit, és a vállalatnak a legtöbb esetben sikerült megőriznie, illetve esetenként növelnie piaci részesedését. A vállalat elmúlt évét olyan stratégiai megoldások bejelentései fémjelezték, melyek mindegyike közép-, illetve hosszú távon itthon is meghatározza a vállalatok informatikai stratégiáját. Ezek voltak többek között a felhő-alapú megoldásokhoz, az alkalmazás-modernizációs kihívásokhoz, a vállalati IT biztonsághoz és nem utolsó sorban a vállalati információ-optimalizációhoz kapcsolódó megoldások bemutatása és bevezetése." - mondta dr. Paál Péter, a HP Magyarország Kft. vezérigazgatója a vállalat 2011-es hazai eredményeit ismertetve.

A HP nagyvállalati megoldásainak főbb eseményei 2011-ben

A hazai IT piacot is meghatározta az eurozóna válsága, a költségvetési politika szigora, továbbá a privát szektor visszafogott IT beruházásai. A szerverek és tárolók hazai piacának inkább csökkenő, mint stagnáló tendenciája ellenére is számos szervezet döntött a HP által kínált megoldások mellett.

Az üzletkritikus szerverek hazai piacán jól szerepelt a cég, kiemelkedőek voltak a HP SuperDome2 eladásai, melyek közül az egyik meghatározó sikert a vállalat az OTP Bank-nál érte el. Az OTP Bank a tavalyi év során HP Superdome 2-re migrálta értékpapír-kezelő rendszerét. A csúcskategóriás szerverekkel az ország vezető hitelintézete 24/7-es rendelkezésre állást és hosszú távú bővíthetőséget biztosít üzletileg kritikus alkalmazásához. Az OTP Bank értékpapír-kezelő rendszerének új szerverkörnyezetét 2 darab HP Superdome 2-es szerver alkotja - ezeken fut a processzorteljesítmény és memóriakapacitás tekintetében egyaránt a legtöbb erőforrást használó Oracle adatbázis-kezelő réteg. A Clavis alkalmazást, valamint a fejlesztő, a teszt- és az oktatókörnyezetet 2 darab HP BLc7000-es keretbe szerelt HP Integrity BL860c i2 blade szerverek szolgálják ki. A hardverkörnyezet részeként HP P2000 G3-as tárolórendszerek is telepítésre kerültek.

Az iparági szabványos szerverek hazai piacán negyedévről negyedévre szisztematikus növekedést tudott felmutatni a cég. A sikeres hazai projektekben meghatározó volt a HP szoftverekkel, hálózati megoldásokkal és háttértárolókkal foglalkozó csapatokkal folytatott szoros együttműködés, amely példázza a HP konvergens infrastruktúrára épülő koncepciójának sikerét itthon is. A KBC közép-európai adatközpontnál megvalósult HP projektet meghatározó sikerként könyvelte el a cég, ennek alapját AMD-alapú 485-ös blade szerverek biztosították. A Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési (NIIF) Program budapesti központjában, valamint a Szegedi Egyetemen implementált szuperszámítógépek kulcsszerepet játszottak a termékcsalád hazai sikereiben, ez utóbbi egyben a legjobb energiahatékonyságú „zöld" szuperszámítógép is Magyarországon.

A háttértárolók üzletága jól teljesített az elmúlt évben, a vállalat az egyes negyedévekben rendre az első, illetve második helyet szerezte meg a piacon.

A hálózati megoldások piacán is növelte szerepét a cég. A Micros- Fidelio a világ ötcsillagos szállodái számára 5-ből 4-nél szolgáltat front office és back office rendszereket, melyek működése 365x7x24-ás, esetleges kiesésük óránként több ezer szállodavendég elégedetlenségét okozná, mivel nem tudnának se be-, se kijelentkezni a szállodákba. A rendszer működéséhez szükséges hálózati megoldást két adatcentrumban a HP hálózati megoldások divíziója szolgáltatta, az implementációt a HP technológiai szolgáltatások divíziója végezte. Emellett több hazai egyetem, köztük a Debreceni Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem is a HP hálózati megoldásait választotta a hálózati infrastruktúrájának kialakítása során.

A vállalat technológiai szolgáltatások üzletágának sikeres működéséhez kapcsolódik a BorsodChem Zrt.-nél megvalósult nagyszabású virtulizációs projekt, melynek célja a vegyipari vállalat SAP rendszerének hardvertámogatását biztosító eszközök megújítása volt - virtuális köryezetben. A HP Magyarország és a  BorsodChem szakértői csapata alig félév alatt valósította meg a BorsodChem Zrt. üzletkritikus rendszerének  virtualizációját.

A divízió IT biztonsági szakértelmének egyik ékes megnyilvánulása volt a tavalyi év során, hogy az üzletág IT biztonsági szakértője, Krasznay Csaba kapta 2011-ben az IT Biztonsági piac Útmutató szakembere díjat, melyet minden évben az IT Biztonsággal foglalkozó szakemberekből álló fórum ad át annak a szakembernek, aki tevékenységével, cselekedeteivel olyan előre mutató gondolatokat közvetít vagy véleményt fogalmaz meg, amely jelentős befolyással bír az IT piac egészére, gondolkodásmódjára.

A HP üzletkritikus létesítmények szolgáltatási üzletága (Critical Facilities Services) 2011-ben Magyarországon is nagy lépést tett előre, az adatközpontok tervezésével foglalkozó divíziója az építés-menedzsment területén is kínál szolgáltatásokat, ezáltal teljes körű menedzsmentet képes nyújtani egy adatközpont projekt kezdetétől a végéig. A HP az adatközpontok IT környezetét az ügyfelek igényei alapján tervezi meg és alakítja ki méret, redundancia, üzemeltetés és elhelyezkedés tekintetében egyaránt. Mivel nincs két egyforma adatközpont, nagyon fontos, hogy az adott ügyfélre szabott, üzletkritikus létesítmény kivitelezése pontosan a tervek szerint, azoknak megfelelő színvonalon készüljön el. A HP Magyarországon is olyan technológiákat alkalmaz, amelyekkel konszolidált, hatékonyan működő, kevesebb energiát fogyasztó és a természeti környezetet kevésbé terhelő IT környezetek alakíthatók ki.

A HP szoftver-üzletága is új verziókkal és megoldásokkal rukkolt elő 2011 során. A nyár elején megújult HP szoftver-portfólió, a HP IT Performance Suite a nagyvállalatok IT részlegei számára az IT életciklus minden fázisára kínálnak megoldást az alkalmazásfejlesztés, az infrastruktúra- és üzemeltetés-felügyelet, a biztonság, az információkezelés, a pénzügyi tervezés és az adminisztráció kézben tartása és optimalizálása érdekében. A vállalat hazai szoftver-üzletága a szolgáltatás- és tesztmenedzsment megoldásokkal ért el kiemelkedő sikereket az elmúlt év során, főleg a hazai banki és teleklommunikációs szektorokban.

A HP nagyvállalati szolgáltatások üzletága az alkalmazásokkal kapcsolatos konzultáción túl, az üzleti folyamatok kiszervezését és menedzsmentjét illetően, valamint infrastruktúra-szolgáltatásokkal is támogatta hazai ügyfeleit a hatékonyabb üzleti teljesítmény elérésében. Itthon is lendületet kaptak az alkalmazás-modernizációhoz kapcsolódó projektek, a bankszektor élen jár az alkalmazás-környezetek modernizálásában. Az outsourcing szolgáltatások továbbra is meghatározóak az üzletág sikeres működésében, köszönhetően az itthon is mind népszerűbbé váló konszolidációs és virtualizációs projekteknek.

Az üzletág személyes hazai sikere volt a tavaly novemberben, a Nemzetközi Projektmenedzsment Napon átadott, a Nemzeti Fejlesztési Miniszter védnökségével meghirdetett, pályázatok alapján elbírált és kiválasztott, az Év Projektmenedzsere díj, melynek a nyertese Schőberl Krisztina, PMP, a HP Magyarország programvezetője.

„A vállalat piaci eredményessége mellett külön örömünkre szolgált, hogy 2011-ben a HP magyar leányvállalata nyerte el a „Karrier Start Top Vállalat" díjat infomatikai kategóriában, immár második éve az Aon Hewitt felmérésében. Büszkék vagyunk arra, hogy vonzó munkahely vagyunk a jövő generációja számára, ezzel is tovább erősítve a HP meghatározó szerepét a piacon." - mondta dr. Paál Péter, a HP Magyarország Kft. vezérigazgatója

Viharos időkben is helyt állt a HP Személyi Számítógépek (PSG) üzletága

A 2011-es évben árbevétel tekintetében a vállalatvezetés által kitűzött célokat elérte a hazai PSG, mindezt a nyereségesség növelése mellett. A cél a 2010-es árbevétel szintjének megtartása volt, ami visszaeső piacon, az átlagárak jelentős csökkenése mellett komoly kihívást jelentett. Az év folyamán olyan hátráltató tényezők, mint a japán, illetve a thaiföldi természeti katasztrófák okozta világszintű ellátási gondok, vagy az üzletág leválasztásának híre körüli bizonytalanság ellenére több mint tízezer darab PC-vel szállított többet a HP, mint az előző évben.

"2011-ben a válság továbbra is éreztette hatását, azonban a sikereink már feledtetik ezeket a „visszafogott" éveket. A válság valóban a teljes informatikai piacot érintette, így a számítógépek piacát is erősen sújtotta. A hosszabb távra tervezett beszerzések, új vásárlások visszafogása, a meglévő gépek cseréjének elhalasztása kiemelt költségcsökkentési célpont lett. Különösen az állami szférában érezhető ez a visszafogottság, ahol folyamatos, egymást követő beszerzési stopok fékezték a piacbővülést. Amire azonban nagyon büszkék vagyunk, hogy PC eladások területén nagyobb mértékű növekedést értünk el, mint a piac" - mondta Takáts Kristóf, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese, a Személyi Számítógépek Divíziójának (PSG) vezetője.

A nagyvállalatok és a KKV-szektor a várakozásoknak megfelelően bővítette vagy cserélte gépparkját. Az államigazgatás nagyon visszafogottan kezelte PC beruházásait. Egyedül oktatási területen voltak komolyabb nagyságrendű projektek, melyekben a HP nagymértékben járult hozzá minőségi eszközök szállításával a jövő generációinak képzéséhez.

Más területen is voltak kiemelkedő sikerek. A HP szállított például a budapesti Uzsoki Kórházba, ahol a cég vékony kliensei segítségével jelentősen alacsonyabb számítástechnikai költséggel vált lehetővé az éjjel-nappali gyógyítói háttér-támogatás.

Stratégiai partnerünk, a KFKI, HP PC és vékonykliens eszközökön nyújt üzemeltetési szolgáltatást több magyarországi vállalatnak; itt az elmúlt évben több mint 2000 új HP kliens került munkába állításra. Az alacsony üzemeltetési költséget képviselő vékonykliens eszközök mellett,  hatékony és gazdaságos üzemeltetést elősegítő, rendkívül jó megbízhatósági mutatókkal rendelkező HP asztali- és hordozható PC modellek kerültek az üzemeltetési portfólióba, amelyek támogatják az eszközpark távoli menedzsmentjét (vPro technológia).

Az üzletág továbbra is az asztali eszközök piacán a legsikeresebb. Itt negyedévről-negyedévre rekord piaci részt érünk el. Ez idén a lezárt naptári negyedévek alapján elmondható, hogy minden harmadik Magyarországon eladott asztali számítógép HP logót visel. A siker legfőbb oka, hogy az üzleti világban még mindig népszerű asztali gépek esetében a minőség, az emelt szintű szolgáltatások és a biztonság továbbra is meghatározó döntési szempontok. Ezeknek pedig kétség kívül a HP eszközei felelnek meg leginkább bármilyen kompromisszum nélkül.

A fogyasztói piac gyengélkedése hatással volt a eredményeinkre is. Bár 30 százalékkal több consumer notebookot értékesítettünk az előző évhez képest, a kitűzött legfőbb cél elérése, az üzleti szegmenshez hasonlóan itt is piacvezetővé válni, még várat magára.

Az egyéni végfelhasználók vásárlási szokásai által vezérelt hordozható eszközök piacán a verseny sokkal kiélezettebb, de a HP mindent megtesz az ügyfelek elégedettségének megőrzése érdekében.

Az év közepén készített elemzések azt mutatták, hogy a PSG egyébként magas szintű eredményessége részvényesi oldalról megközelítve alul marad a várakozásoknak. Azonban a mélyebb és alaposabb elemzések, valamint a jövőre vonatkozó alternatív stratégiák értékelése alapján az a tulajdonosi döntés született, hogy a PSG a HP részeként működik tovább. Nyilvánvalóvá vált, hogy a divízió szervezeten belül tartása szolgálja leginkább a HP partnereinek, részvényeseinek és dolgozóinak együttes érdekeit. Kiderült az is, hogy mennyire szorosan integráltak egymással a működés főbb területei, például az ellátási lánc, az IT és a beszerzés.

Tavaly indítottuk el „Everybody ON" elnevezéssel az utóbbi évek legösszetettebb kampányát, amely a PSG-t, mint divíziót sokszínűen tüntette fel. Célunk volt a vásárlókkal és a partnerekkel tudatni, hogy a PSG továbbra is teljes erővel működik, és méltó helyét őrzi a számítógépes piacon.

A hagyományos üzleti élet mellett a HP gépei a szórakoztató iparban is remekelnek. Az év folyamán két hollywood-i produkcióban is sikerrel mutatkoztak be a HP munkaállomásai. A Dreamworks és a HP technikai együttműködése révén a nézők remekül szórakozhattak és különleges látványban volt részük több filmben. Így a nálunk is hatalmas sikerrel bemutatott „Kung Fu Panda 2" és a „Csizmás, a Kandúr" című 3D-s filmek nézése közben is.

A kevésbé örömteli hír, hogy az elmúlt üzleti évben nem sikerült áttörést elérni a táblagépek piacán saját megoldásunkkal, pedig egyre nagyobb a kereslet ezekre az eszközökre. A WebOS-alapú táblagépek gyártását évközben leállította a HP, az egyéb termékkörök, a szolgáltatások viszont változatlanul elérhetőek voltak az ügyfelek számára. A jövő termékeit illetően pedig továbbra is a piaci igények fogják meghatározni a fejlesztések irányát.

Mivel évről-évre egyre többen részesei az online világnak, azaz a HP szlogenjével élve egyre inkább „Everybody On", az alkalmazások számának növekedésével együtt, a megjelenítő eszközök tárháza is csak bővülni fog.

Noha a jövő év is még mindig a hagyományos PC-kről és noteszgépekről fog szólni, de kétségtelenül a táblagépek egyre nagyobb teret kapnak. Fókuszban lesz idén az Ultrabook kategória, ami a hordozhatóság mellett alacsony fogyasztást, de kompromisszummentes teljesítményt is jelent.

A PC-vel egybeszerelt monitorok vagy más néven All-In-One számítógépek területén fokozódó keresletre számítunk, melyhez a HP iparági vezetőként a legszélesebb üzleti és fogyasztói kínálattal rendelkezik.

A HP a számítási felhőre, valamint az ügyfelek folyamatosan változó igényeire reagáló szoftverekre és megoldásokra fókuszál, természetesen igazodva a globális piaci trendekhez. A Személyi Számítógép Divízió tartja vezető szerepét világszerte és hazai szinten is a 2011-es naptári év előrejelzései alapján. Legfőbb célunk továbbra is ezen vezető pozíció megőrzése úgy, hogy közben nem változnak stratégiai célkitűzéseink.

"Bár a piaci környezet 2012-ben sem nevezhető ideálisnak, mi egyértelmű bevétel növekedést tűztünk ki célul a hazai PSG számára. A feladat nem egyszerű, de a cég stratégiája, a fejlesztések iránya egyértelműen optimizmusra ad okot a jövőnk tekintetében" - fejezte be Takáts Kristóf, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese, a Személyi Számítógépek Divíziójának (PSG) vezetője.

Képalkotási és Nyomtatási Divízió (IPG)

"Az IPG az egészséges működésének köszönhetően továbbra is ügyfeleire, felhasználóira és partnereire koncentrálhat, jövőbe mutató, értékőrző és innovatív megoldásokkal" - mondta Miskei Gábor, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese, a Képalkotási és Nyomtatási Divízió (IPG) igazgatója. Vannak olyan cégek, akik a sorozatos válsághelyzetekre nem lemondással, nem csőddel és feladással, hanem újításra való törekvéssel reagálnak. A HP ilyen cég. „Mi azt a taktikát választottuk magunknak, hogy okos cégvezetéssel, és persze kellő profit birtokában, időben tudjuk befektetni a megtermelteket, újabb és újabb területekbe, ezzel biztonságot adva a cégnek, s előlendítve az innovációt, mely nélkül egy cég sem lehet sikeres." - tette hozzá Miskei Gábor.

A HP már rég nem csak a nyomtatóiról ismert cég, habár az IPG meghatározó ágazata a cégnek. Ma Magyarországon minden tíz eladott nyomtatóból négy „HP" márkájú. A lakosság körében is népszerűek a termékeink, hiszen minden második eladott nyomtató HP által készített. A magyar cégek körében használt irodai gépek közül pedig három HP termék.

"Az elmúlt évet az IPG szemszögéből nézve jónak ítéljük - folytatta Miskei Gábor, - bár azt hiszem, nem kell magyarázni, hogy éltünk már meg jobb évet is."

Mivel a korábbi tipikusan termékszegmens szerinti bontásnál sokkal jobb és tisztább képet ad a vevőszegmens szerinti csoportosítás, három jól elhatárolható terület szerint értékeljük az elmúlt évet:

1. Lakossági vagy fogyasztói szegmens (beleértve a SOHO piacot illetve az IT rendszergazda nélküli kisebb cégeket is): nyomott, összességében stagnáló piacon növekedést tudtunk elérni mind a hardverértékesítésben, mind pedig a kellékek szegmensében. Ismerve a hazai fogyasztói piacot, illetve annak tavalyi alakulását, ez jelentős sikernek könyvelhető el. A tavalyi teljesítménye alapján ez az üzletág nyerte el a közép- és kelet-európai országok „legjobb tintasugaras és webes megoldások üzletága" kitüntető elismerést.

A HP a lakossági szegmensben is erősítette iparági technológiai vezető szerepét, markánsan megjelent az immár valóban kiforrott, széles körben elterjedt, ugyanakkor továbbra is „HP egyedi" felhő alapú ePrint-képesség. Jellemző továbbá a lakossági felhasználók növekvő elvárása a jobb és szebb dizájn iránt, illetve a kis és közepes cégek körében a rendkívül gazdaságos Officejet irodai tintasugaras család további elterjedése.

Az otthoni fotónyomtatással szemben tovább növekedett a kiskereskedelmi fotószolgáltatás is (mind az eladóhelyi, mind az internetes fotókidolgozás területen, ahol a HP látványosan fejlődött, és a digitális fotófeldolgozás egyik vezető szállítójává nőtte ki magát itthon is).

2. A vállalati és államigazgatási terület sokkal nehezebb évet élt meg: a nagy cégeket sújtó válságadókkal, forgalomcsökkenéssel, illetve az intézmények, és a közszféra takarékossági terveivel párhuzamosan, az irodai nyomtatás a költségcsökkentés és -racionalizálás célpontjává vált. Ezzel kapcsolatban az ügyfelek részéről érkező leggyakrabban hallható kérések és kifejezések: a nyomtatókonszolidáció, nyomatszám-csökkentés, kiszervezés, flottamenedzselés.

Bár a HP a maga MPS, illetve a partnereivel közösen kínált menedzselt nyomtatási szolgáltatásaival kiválóan lefedi ezeket az igényeket, összességében ez piac abszolút értékben csökkent, ami meglátszik a HP vállalati eladásaiban is.

3. A nyomdai, grafikai terület kiugróan jó évet zárt. Itt - összhangban a világ többi régiójával - a HP elmúlt évekbeli invesztíciói és újításai éreztetik hatásukat: látványosan előretört a digitális nyomdai nyomtatás. A HP nagyformátumú nyomtatóival kapcsolatban kétszámjegyű piacrész növekedést látunk, míg a digitális nyomdagépek területén egyértelműen letettük névjegyünket, hiszen a HP egyenesen iparági „szabvánnyá" vált több területen. Itthon a HP Indigo és Scitex digitális nyomdagépek illetve ezek nyomdakellékei remekelnek, de a csapat erősítésével reménykedünk az „offset" nyomtatás nagy ellenlábasának itthoni bevezetésében, a HP Webpress nyomdai megoldásban is. Ezen területen az idei évre is masszív kétszámjegyű növekedést várunk.

"Bízunk abban, hogy a visszafogott évek után változás következik a technikai piacokon, és abban is, hogy a már meglévő ügyfeleinket megtartjuk, és az állandó egyenletes üzletpolitikánkkal, valamint az újításra alkalmas rugalmasságunkkal újabb ügyfeleket üdvözölhetünk az elkövetkező időkben" - fejezte be Miskei Gábor, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese, a Képalkotási és Nyomtatási Divízió (IPG) igazgatója.

 

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo