Újdonság a luxuspiacon

A válság alig ártott a luxusipar cégeinek. A piac szárnyal, a luxuscikk-kiskereskedelem a legaktívabb és leginkább terjeszkedő kiskereskedelmi szektor ma a világban. Magyarországon is egyre-másra jelennek meg a felsőkategóriás termékek. Novembertől a Németországban és a skandináv területeken vezető háztartási gép márka, a Bauknecht is kapható már hazánkban.

A prémiumkategória termékei és szolgáltatásai a világ bármely szegletében jobban vészelték át a válságot, mint az átlagos fogyasztókat célzó áruk. Akár a kisebb, akár a nagyobb cégek reális piacbővítési stratégiája lehet az elit rétegek kiszolgálása Magyarországon is.

A budapesti kiskereskedelmi piacra 2010-ben nem léptek be új, nagy nevek, ugyanakkor több, korábban a középkategóriás piacot célzó forgalmazó igyekszik betörni az elit szegmensbe. A Whirlpool például úgy döntött, a felső- és a luxus kategória között elhelyezkedő prémium Bauknecht-készülékeket novembertől Magyarországon is forgalmazzák.

Az új márka megjelenését bejelentő sajtótájékoztatón kiemelték: a felsőkategória nem csupán a beépíthető háztartási gépek küllemében jelentkezik, a készülékek egytől-egyig energiatakarékosan és környezetkímélő módon működnek.

Tradíció, kényelem, környezetvédelem

A luxus piacon a cégek nem frissen indult vállalkozások: minimum évtizedek, de gyakran évszázadok kellenek, hogy egy olyan patinája kialakuljon egy cégnek, hogy a luxus piac része lehessen. A Bauknecht Gottlob Bauknechtről kapta a nevét, aki 1929-ben alapította meg elektrotechnikai műhelyét. A családi vállalkozásból kialakult Bauknecht 1982-ben beleolvadt a Philips vállalatcsoportba. Amikor pedig 1989-ben a Whirlpool és a Philips közös vállalkozásra léptek, a Whirlpool először többségi tulajdont szerzett a Bauknechtben, majd 1991-től a Bauknecht az amerikai Whirlpool-csoport kizárólagos tulajdonában álló leányvállalat lett.

A Bauknecht készülékekre jellemző, hogy a professzionális konyhagépek technológiai megoldásait adaptálják konyhai használatra. A háztartási gépek kiváló minőségű anyagokból, elsősorban nemesacélból készülnek, amely garantálja a hosszú élettartamot. Az automata érzékelő technológia segítségével pedig az energiafelhasználásukat lehet optimalizálni. A berendezéseknél kritérium a könnyű és praktikus használhatóság, valamint az energiatakarékos és környezetkímélő működés.

A luxus mindig hódít
Az álomautó, a csillogó jacht, az üvöltően drága órák, különleges ékszerek, kozmetikumok, egyes pezsgők, és néhány divatcikk tartozik a luxustermékek legfontosabb kategóriái közé. Bármilyen meglepő, a szakértők szerint 80-100 milliárd dollárra becsült piacot a világgazdasági válság sem rázta meg. A cikkeket továbbra is drágán adják, ennek ellenére az értékesítésük folyamatosan legalább egyszámjegyű növekedést mutat. Bár 2008-ban többen forgalomcsökkenésről számoltak be, a Bain and Company nemzetközi tanácsadó cég legfrissebb felmérése szerint tavaly már rekordösszegű, 172 milliárd euró volt a globális forgalom, amely az idén további 8 százalékkal 185 milliárd euróra nőhet, 2014-ben pedig elérheti a 220 milliárd eurót. A pénz ugyanis nem vész el, legfeljebb máshová vándorol. Így valahol mindig lesz egy réteg, amely tagjai számára a vásárlás nem csupán a szükségletek kielégítése, hanem életstílus.

 

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo