A prémiumkategória termékei és szolgáltatásai a világ bármely szegletében jobban vészelték át a válságot, mint az átlagos fogyasztókat célzó áruk. Akár a kisebb, akár a nagyobb cégek reális piacbővítési stratégiája lehet az elit rétegek kiszolgálása Magyarországon is.
A budapesti kiskereskedelmi piacra 2010-ben nem léptek be új, nagy nevek, ugyanakkor több, korábban a középkategóriás piacot célzó forgalmazó igyekszik betörni az elit szegmensbe. A Whirlpool például úgy döntött, a felső- és a luxus kategória között elhelyezkedő prémium Bauknecht-készülékeket novembertől Magyarországon is forgalmazzák.
Az új márka megjelenését bejelentő sajtótájékoztatón kiemelték: a felsőkategória nem csupán a beépíthető háztartási gépek küllemében jelentkezik, a készülékek egytől-egyig energiatakarékosan és környezetkímélő módon működnek.
Tradíció, kényelem, környezetvédelem
A luxus piacon a cégek nem frissen indult vállalkozások: minimum évtizedek, de gyakran évszázadok kellenek, hogy egy olyan patinája kialakuljon egy cégnek, hogy a luxus piac része lehessen. A Bauknecht Gottlob Bauknechtről kapta a nevét, aki 1929-ben alapította meg elektrotechnikai műhelyét. A családi vállalkozásból kialakult Bauknecht 1982-ben beleolvadt a Philips vállalatcsoportba. Amikor pedig 1989-ben a Whirlpool és a Philips közös vállalkozásra léptek, a Whirlpool először többségi tulajdont szerzett a Bauknechtben, majd 1991-től a Bauknecht az amerikai Whirlpool-csoport kizárólagos tulajdonában álló leányvállalat lett.
A Bauknecht készülékekre jellemző, hogy a professzionális konyhagépek technológiai megoldásait adaptálják konyhai használatra. A háztartási gépek kiváló minőségű anyagokból, elsősorban nemesacélból készülnek, amely garantálja a hosszú élettartamot. Az automata érzékelő technológia segítségével pedig az energiafelhasználásukat lehet optimalizálni. A berendezéseknél kritérium a könnyű és praktikus használhatóság, valamint az energiatakarékos és környezetkímélő működés.