Kellett a magyaroknak a BMW

A csökkenő magyarországi autópiacon újabb sikeres évet zárt a BMW csoport magyarországi leányvállalata. A BMW Magyarország 2008-ban összesen több, mint ezerhétszáz új autót (BMW: 1606; MINI: 108) értékesített - ez 6%-kal több, mint 2007-ben. A motorkerékpárok terén ha kevéssel is, de sikerült meghaladni a tavalyi rekordeladásokat, miközben a piac itt is zsugorodott.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BMW csoport eredményei
Az autóipari válság ellenére a BMW csoport globálisan csupán csekély visszaesést regisztrált. A bajor konszern összesen 1 435 876 új gépjárművet értékesített, amely 4,3%-kal kevesebb a tavalyi év eladásaihoz képest. Ezzel, 2007 után, történetének második legsikeresebb évét zárta, és továbbra is az első számú autógyár a prémium kategóriában.
A konszernhez tartozó három márka (BMW, MINI, Rolls-Royce) közül a MINI és a Rolls-Royce is eladási rekordot ért el a 2008-as évben. A MINI 2008-ban 232 425 eladott darabbal 4,3%-kal szárnyalta túl tavalyi értékesítéseit, míg a Rolls-Royce esetében 1212 eladott példányról és 20%-os éves növekedésről számoltak be, így a márka immár ötödik éve folyamatosan növelni tudta részesedését a szuperluxus limuzinok szegmensében.
A motorkerékpárok piacán összesen 101 685 új BMW motor talált gazdára, ami 0,8%-kal kevesebb a tavalyi darabszámnál.
Egyre sikeresebb a BMW Premium Selection program is, amelyben kiváló minőségű, alig használt BMW-ket kínál a márka már kilenc márkakereskedése. Míg 2007-ben 363 ilyen autót adtak el, tavaly 40%-kal többet, 507-et. Így, a többségében a BMW csoport müncheni szolgálati flottájából kikerülő autókkal együtt, a BMW Magyarország 2008-ban majdnem 13%-kal növelte eladásait a személyautók terén, az előző évhez képest.  

A magyar leányvállalat kiváló eredményében szerepet játszottak az új modellbevezetések: idén mutatkozott be a vadonatúj kategóriát képviselő X6, a megújult 3-as sorozat, valamint megérkezett a zászlóshajó új 7-es BMW is. A piaci helyzet ellenére a cég folyamatosan fejleszti márkakereskedői hálózatát és rendszereit is. 2008-ban Nyíregyházán megnyílt a debreceni kereskedő által épített új márkakereskedés és szerviz, a budapesti Wallis Motor Pest pedig elnyerte a BMW QMA (Quality im Autohaus) minősítését. A központi rendszerek átvétele és a márkakereskedések munkatársainak tréningjei továbbra is folyamatosak.

Jól fogytak a tartozékok

A márkakereskedések szervizforgalmában is erős növekedés volt tapasztalható:  az alkatrészek értékesítése összesen 23%-kal növekedett 2007-hez képest, ebből a szervizalkatrészek 16%-kal, a járműtartozékok (pl. csomagtartók, kerekek) 63%-kal, míg a lifestyle termékek 37%-kal nőttek. A szervizforgalom növekedésével párhuzamosan csökkent a járművek szervízben töltött időszükséglete, hiszen tavaly az összes BMW márkakereskedésben telepítették azt az új diagnosztikai műhelyberendezést, amely gyorsabb és még pontosabb hibafeltárást tesz lehetővé.

Szintén tavaly indult el Magyarországon a 30 éves hagyománnyal rendelkező BMW Vezetéstechnikai Tréning, amely indulása óta már több száz látogatót fogadott. A prémium márkák közül az első, folyamatosan működő vezetéstechnikai program idén újabb tréningekkel bővül: a tervek szerint a jövőben a téli körülmények közötti, illetve a környezettudatos vezetés alapjait is meg lehet tanulni a BMW trénereinek segítségével. Felelősen működő autógyártóként a BMW csoport nagy hangsúlyt fektet a különböző biztonsági rendszerek kifejlesztésére, de a vezetők helyes magatartása vészhelyzetekben többet ér a legjobb elektronikus rendszernél is. Hasonló igaz a fogyasztásra is: a leghatékonyabb motorokkal szerelt autók fogyasztását és kibocsátását is nagyban befolyásolja a vezetés stílusa.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo