A konszernhez tartozó három márka (BMW, MINI, Rolls-Royce) közül a MINI és a Rolls-Royce is eladási rekordot ért el a 2008-as évben.
A MINI 2008-ban 232 425 eladott darabbal 4,3%-kal szárnyalta túl tavalyi értékesítéseit, míg a Rolls-Royce esetében 1212 eladott példányról és 20%-os éves növekedésről számoltak be, így a márka immár ötödik éve folyamatosan növelni tudta részesedését a szuperluxus limuzinok szegmensében.
A motorkerékpárok piacán összesen 101 685 új BMW motor talált gazdára, ami 0,8%-kal kevesebb a tavalyi darabszámnál.
A magyar leányvállalat kiváló eredményében szerepet játszottak az új modellbevezetések: idén mutatkozott be a vadonatúj kategóriát képviselő X6, a megújult 3-as sorozat, valamint megérkezett a zászlóshajó új 7-es BMW is. A piaci helyzet ellenére a cég folyamatosan fejleszti márkakereskedői hálózatát és rendszereit is. 2008-ban Nyíregyházán megnyílt a debreceni kereskedő által épített új márkakereskedés és szerviz, a budapesti Wallis Motor Pest pedig elnyerte a BMW QMA (Quality im Autohaus) minősítését. A központi rendszerek átvétele és a márkakereskedések munkatársainak tréningjei továbbra is folyamatosak.
Jól fogytak a tartozékok
A márkakereskedések szervizforgalmában is erős növekedés volt tapasztalható: az alkatrészek értékesítése összesen 23%-kal növekedett 2007-hez képest, ebből a szervizalkatrészek 16%-kal, a járműtartozékok (pl. csomagtartók, kerekek) 63%-kal, míg a lifestyle termékek 37%-kal nőttek. A szervizforgalom növekedésével párhuzamosan csökkent a járművek szervízben töltött időszükséglete, hiszen tavaly az összes BMW márkakereskedésben telepítették azt az új diagnosztikai műhelyberendezést, amely gyorsabb és még pontosabb hibafeltárást tesz lehetővé.
Szintén tavaly indult el Magyarországon a 30 éves hagyománnyal rendelkező BMW Vezetéstechnikai Tréning, amely indulása óta már több száz látogatót fogadott. A prémium márkák közül az első, folyamatosan működő vezetéstechnikai program idén újabb tréningekkel bővül: a tervek szerint a jövőben a téli körülmények közötti, illetve a környezettudatos vezetés alapjait is meg lehet tanulni a BMW trénereinek segítségével. Felelősen működő autógyártóként a BMW csoport nagy hangsúlyt fektet a különböző biztonsági rendszerek kifejlesztésére, de a vezetők helyes magatartása vészhelyzetekben többet ér a legjobb elektronikus rendszernél is. Hasonló igaz a fogyasztásra is: a leghatékonyabb motorokkal szerelt autók fogyasztását és kibocsátását is nagyban befolyásolja a vezetés stílusa.