"Etikusan járt el a Tesco"

A sajtóban megjelent, a Tescót etikátlannak minősítő Interspar hirdetéssel kapcsolatban, a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakra hívja fel az áruházlánc közleményében a figyelmet.

A Blikk című napilap 2009. június 26-i számában megjelent Interspar hirdetés az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületének Határozatából közöl egy részt. A megjelent hirdetés szerint etikátlan a Tesco ár-összehasonlítása. Véleményünk szerint ez az állítás megalapozatlan és félrevezető.

Az Interspar az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületénél a Tesco reklámjában alkalmazott szlogent kifogásolta, amelyben a Tesco alacsony árait hasonlította az Interspar magasabb áraihoz, egy adott időpontban, teljesen azonos márkatermékek vonatkozásában. Az ár-összehasonlítás végeredményeként a termékek árai a Tescóban mintegy 7-34 százalékkal voltak olcsóbbak az Interspar árainál.

Az Etikai Testület az ár-összehasonlítást összességében jogszerűnek, etikusnak és megengedettnek tartotta, a szlogent illetően és két más kérdésben volt eltérő véleményen, mint a Tesco - azaz az Etikai Testület szerint a Tesco által alkalmazott ár-összehasonlítás összességében etikus és pontos volt.

A Tesco magatartásának jogszerűségét a Pest Megyei Bíróság is megállapította tegnapi ítéletében, amelyben teljes mértékben elutasította az Interspar ezzel kapcsolatos keresetét.

A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a Tesco alapvető célja az, hogy segítse vásárlóit spórolni. Ennek érdekében igyekszik alacsonyan tartani árait. Az árak összehasonlításával a Tesco a vásárlók számára egy adott időpontban és helyen végzett árösszehasonlítással tényszerű információt közölt.

„A válság által meghatározott környezetben valóban harc dúl a kiskereskedelmi piac szereplői között. Mi ezt azonban inkább az üzleteink árukínálatával és kedvező árainkkal vívjuk, és az Interspar-tól eltérően nem a médián keresztül szeretnénk küzdeni", mondta el Hackl Mónika, a Tesco szóvivője, majd hozzátette: „Végül úgyis a vásárlók döntenek, azáltal, hogy hová térnek be naponta, hetente. Az elmúlt 3 hónapban 2 százalékkal tovább növeltük részesedésünket, amiből egyértelműen látszik, hogy vevőink továbbra is minket választanak."

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo