"Etikusan járt el a Tesco"

A sajtóban megjelent, a Tescót etikátlannak minősítő Interspar hirdetéssel kapcsolatban, a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakra hívja fel az áruházlánc közleményében a figyelmet.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Blikk című napilap 2009. június 26-i számában megjelent Interspar hirdetés az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületének Határozatából közöl egy részt. A megjelent hirdetés szerint etikátlan a Tesco ár-összehasonlítása. Véleményünk szerint ez az állítás megalapozatlan és félrevezető.

Az Interspar az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületénél a Tesco reklámjában alkalmazott szlogent kifogásolta, amelyben a Tesco alacsony árait hasonlította az Interspar magasabb áraihoz, egy adott időpontban, teljesen azonos márkatermékek vonatkozásában. Az ár-összehasonlítás végeredményeként a termékek árai a Tescóban mintegy 7-34 százalékkal voltak olcsóbbak az Interspar árainál.

Az Etikai Testület az ár-összehasonlítást összességében jogszerűnek, etikusnak és megengedettnek tartotta, a szlogent illetően és két más kérdésben volt eltérő véleményen, mint a Tesco - azaz az Etikai Testület szerint a Tesco által alkalmazott ár-összehasonlítás összességében etikus és pontos volt.

A Tesco magatartásának jogszerűségét a Pest Megyei Bíróság is megállapította tegnapi ítéletében, amelyben teljes mértékben elutasította az Interspar ezzel kapcsolatos keresetét.

A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a Tesco alapvető célja az, hogy segítse vásárlóit spórolni. Ennek érdekében igyekszik alacsonyan tartani árait. Az árak összehasonlításával a Tesco a vásárlók számára egy adott időpontban és helyen végzett árösszehasonlítással tényszerű információt közölt.

„A válság által meghatározott környezetben valóban harc dúl a kiskereskedelmi piac szereplői között. Mi ezt azonban inkább az üzleteink árukínálatával és kedvező árainkkal vívjuk, és az Interspar-tól eltérően nem a médián keresztül szeretnénk küzdeni", mondta el Hackl Mónika, a Tesco szóvivője, majd hozzátette: „Végül úgyis a vásárlók döntenek, azáltal, hogy hová térnek be naponta, hetente. Az elmúlt 3 hónapban 2 százalékkal tovább növeltük részesedésünket, amiből egyértelműen látszik, hogy vevőink továbbra is minket választanak."

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo