A Blikk című napilap 2009. június 26-i számában megjelent Interspar hirdetés az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületének Határozatából közöl egy részt. A megjelent hirdetés szerint etikátlan a Tesco ár-összehasonlítása. Véleményünk szerint ez az állítás megalapozatlan és félrevezető.
Az Interspar az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Testületénél a Tesco reklámjában alkalmazott szlogent kifogásolta, amelyben a Tesco alacsony árait hasonlította az Interspar magasabb áraihoz, egy adott időpontban, teljesen azonos márkatermékek vonatkozásában. Az ár-összehasonlítás végeredményeként a termékek árai a Tescóban mintegy 7-34 százalékkal voltak olcsóbbak az Interspar árainál.
Az Etikai Testület az ár-összehasonlítást összességében jogszerűnek, etikusnak és megengedettnek tartotta, a szlogent illetően és két más kérdésben volt eltérő véleményen, mint a Tesco - azaz az Etikai Testület szerint a Tesco által alkalmazott ár-összehasonlítás összességében etikus és pontos volt.
A Tesco magatartásának jogszerűségét a Pest Megyei Bíróság is megállapította tegnapi ítéletében, amelyben teljes mértékben elutasította az Interspar ezzel kapcsolatos keresetét.
A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a Tesco alapvető célja az, hogy segítse vásárlóit spórolni. Ennek érdekében igyekszik alacsonyan tartani árait. Az árak összehasonlításával a Tesco a vásárlók számára egy adott időpontban és helyen végzett árösszehasonlítással tényszerű információt közölt.
„A válság által meghatározott környezetben valóban harc dúl a kiskereskedelmi piac szereplői között. Mi ezt azonban inkább az üzleteink árukínálatával és kedvező árainkkal vívjuk, és az Interspar-tól eltérően nem a médián keresztül szeretnénk küzdeni", mondta el Hackl Mónika, a Tesco szóvivője, majd hozzátette: „Végül úgyis a vásárlók döntenek, azáltal, hogy hová térnek be naponta, hetente. Az elmúlt 3 hónapban 2 százalékkal tovább növeltük részesedésünket, amiből egyértelműen látszik, hogy vevőink továbbra is minket választanak."