Béreljünk, vagy lízingeljünk autót?

Az amerikai másodlagos jelzálogpiaci válság hatására válságban van az egész autóipar és a vállalati finanszírozás is, így egyre nehezebben jutnak majd hitelhez a hazai vállalatok.

Sok cég idén elhalasztotta az autóvásárlást, mivel vagy maga a vállalkozás van bajban, vagy a szigorodó hitelfeltételek miatt nem jutnak pénzhez. Piaci információk szerint míg korábban az autófinanszírozási kérelmek 90 százalékát befogadták a bankok, addigra mára ez az arány 60-70 százalékra esett vissza.

Számos lízingcsoportnál az is gondot okoz, hogy felfüggesztették a svájci frank alapú finanszírozások befogadását és a forint alapú finanszírozás - a jegybanki alapkamat emelése miatt is - jelentősen drágul. A helyzet bizonytalanságára jellemző, hogy az autóforgalmazók folyamatosan újrakalkulálják a jövő évi árakat, amíg korábban az évnek ebben az időszakában már általában készen voltak vele. A helyzetet az sem segíti, hogy a bankok is szinte naponta változtatják a hitelfelvételi kondíciókat.

Inkább bérelnek a cégek

"Bár a kölcsönzőket is érinti a pénzügyi válság, nem mindenkinek vannak ilyen gondjaik, így szinte bármilyen igényt ki tudnak elégíteni" - közölte a témával kapcsolatban Wolfgang Bartesch, a Fox Autorent alapítója és ügyvezető igazgatója. Amíg a vásárlás esetén legalább 10-30 százalékos önerőt kér a pénzintézet, addig a bérautónál nincs ilyen megkötés, így az a vállalkozás finanszírozására fordítható. A bérlet azért is előnyösebb, mert sokkal egyszerűbb kilépni a szerződésből, mint egy lízing vagy banki finanszírozású vétel esetén, állítja Bartesch. Szerinte figyelembe véve a bérlethez kapcsolódó összes szolgáltatást, ez a konstrukció nem drágább, mint a lízing vagy a részletre történő vásárlás.

Ennek megfelelően számos vállalkozás döntött amellett, hogy kivár az autóvásárlással és az átmeneti időszakra autót bérel. Ezt jelzi már, hogy a Fox Autorent forgalma 15 százalékkal növekedett a tavalyi évhez képest az őszi időszakban is. Bartesch szerint ennek egyik oka, hogy a hazai cégek felismerték, hogy nem szükséges tulajdonolni az autót, elég, ha rendeltetésszerűen tudják használni. Így a jelenlegi körülmények között a multinacionális cégek is az átmeneti megoldásokban érdekeltek.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo