A Guinness most megint valami újjal állt elő a sör szerelmeseinek. A BBDO ügynökséggel együtt véleményem szerint a QR kód egyik legegyedibb falhasználását ötletelték ki. Megalkottak egy egyedi Gunniess korsót, amelybe Gunniess sör töltve a sörfogyasztó előtt megjelenik egy QR kód, amelyet beolvasva frissíti a Facebook állapotát és becheckol a Foursquare-en, így egyedi kuponokat lehet letölteni, amely újabb ingyen söröket vagy más kisebb ajándékokat jelent a vásárlónak - írta Héjj Szilárd marketing szakember az általa szerkesztett KözösségiHáló marketing szakmai blogon.
Hogy ez miért ennyire zseniális?
QR kódot maga a termék aktiválja, hiszen a Guinness egyedi fekete színe lehetővé teszi, hogy QR kód olvasható legyen a smartphone-ok számára. Világos sörrel nem is tudna működni a QR kód. Guinness egyik legfontosabb ismertető jele a színe!
QR kód beolvasásával Facebook-on megjelenik a vásárló állapota a Foursquare által, így mások is látják, hogy az illető hol van épp, sőt meghívja a barátainkat is, hogy csatlakozzanak hozzánk!
Kuponokat tölthet le a sörfogyasztó QR kód által, amit az adott pub-ban nyomban be is tud váltani! Amiért azonnali ajándékban részesül
Win-win érzés a fogyasztó, a márka és a pub számára is. Hiszen a fogyasztó azonnali ajándékban részesül, a promócióban résztvevő pub ingyen reklámot kap, plusz nála kap ajándékot a sörfogyasztó, a márka számára pedig még több elégedett vásárló és viszonteladó partnerek.
Ha ez mind nem elég akkor a promóció egyedisége teljesen meggyőző és egyedülálló!
Már alig várom, hogy nálunk is előálljanak a hazai sörmárkák valami egyedi social media kampánnyal, nem pedig a lerágott csont iksz napokon iksz kedvezmény szintű promóciókkal - olvasható a KözösségiHálón