A fizetés központi tényező minden közlekedési forma esetén, és egyre inkább integrált része lesz, ahogy a városok bevezetik az érintéses tömegközlekedést, a digitális parkolás-fizetést és a kerékpár vagy robogó bérlési szolgáltatásokat.
Mike Lemberger, a Visa termék megoldásokért felelős európai alelnöke szerint:
Városaink jövőbeli sikere összekapcsolódik a közlekedés és a mobilitás jövőjével, és egyben függ is tőle.Herman Donner, a Stanford Egyetem kutatója, a riport társszerzője elmondta: „Ha körülnézünk a technológia térképén, azt látjuk, hogy már most is számos olyan termék létezik, amelyek az utazással kapcsolatos napi frusztrációkra adnak választ. Azonban egyik megoldást sem szabad a többitől függetlenül továbbfejleszteni.
A legnagyobb kihívás az, hogy először azonosítsuk a releváns technológiát, amely megfelelő termékeket tud biztosítani a piac számára, majd számos érintett – mobilitással foglalkozó szolgáltatók, technológiai vállalatok, infrastruktúra tulajdonosok és tömegközlekedési vállalatok – bevonásával alkalmazzuk ezeket a termékeket.
A kutatásunk alapján azt gondoljuk, hogy sok apró, járulékos fejlesztés jelentős változást hozhat a napi közlekedésben, legyen szó akár a parkolóhely keresésben való segítségről, az autók újratöltéséhez szükséges legjobb ár megtalálásról vagy a közösségi közlekedéssel való utazás megtervezéséről.”
FŐBB GLOBÁLIS TRENDEK
Közlekedésre fordított idő:
- A válaszadók 46%-a azt tapasztalta, hogy nő az ingázással töltött idő.
- A résztvevők felét (52%) frusztrálják a közösségi közlekedés használata során szerzett tapasztalatok.
- Egyharmaduk (37%) arra számít, hogy a következő öt évben nőni fog közlekedéssel töltött idő.
- A saját autót továbbra is elsődleges közlekedési eszközként használják mind az ingázásra (60%), mind egyéb utazásra (61%).
- A Z-generáció (18-25 évesek) mindössze 42%-a használ autót munkába, iskolába járáshoz vagy egyéb utazáshoz.
- A vezetés leginkább nem kedvelt aspektusa a parkolóhely keresés, ezt a válaszadók 64%-a mondta.
- Ezt követi a parkolási bírság kockázata arra az esetre, ha hosszabb ideig parkolnak, mint tervezték (44%), és
- a szükségesnél többet fizetni a parkolásért (42%).
Lassan indul be az amerikai villanyautózásA Ford és a General Motors is rákapcsol az elektromos autók gyártására, de sok amerikait még meg kell győzni azok hasznosságáról: a tengerentúl olcsó az üzemanyag és kevés a töltőállomás.
- A megkérdezettek kevesebb mint fele használ közösségi közlekedést munkába vagy iskolába járáshoz (44%).
- Ez a szám 54%-ra nő abban az esetben, ha például szórakozni mennek.
- A közlekedők három tényező alapján választanak közlekedési módot: kényelem, megbízhatóság és túlzsúfoltság.
- Baby Boomerek (56+ korosztály) - kényelem (82%), megbízhatóság (84%) és túlzsúfoltság (72%)
- X-generáció (46-55) - kényelem (79%), megbízhatóság (82%) és túlzsúfoltság (71%)
- Millenniumi generáció (26-45) – kényelem (74%), megbízhatóság (76%) és túlzsúfoltság (67%)
- Z-generáció (18-25) - kényelem (62%), megbízhatóság (67%) és túlzsúfoltság (55%)
Ön hogy képzeli el a jövő városát?A Kaspersky Lab népszerű multimédiás projektje, a Föld 2050 frissítést kapott, a meglévő városokat kiegészítették Dubai, Moszkva és New York City futurisztikus víziójával. A projekt kezdetén a kutatók által elképzelt városképeket láthattunk, most azonban minden felhasználót arra buzdítanak, hogy ossza meg saját elképzelését a jövő városairól.
- A fizetés bonyolultsága a legtöbb általános panasz oka.
- Ha egyszerűbb lenne fizetni a közösségi közlekedés használatáért, az átlaghasználat 27%-kal nőne.
- 47% szerint probléma, hogy különböző jegytípusokra van szükség a különféle utazási formákra.
- 44% problémaként fogalmazta meg, hogy nem tudja mennyit kell fizetni, és
- 41% említette, hogy bosszúságot okoz nekik, ha egy szolgáltatásért csak készpénzben lehet fizetni. A megkérdezettek szerint emiatt kevésbé használják a közösségi közlekedést és inkább saját autóra váltanak.
- Az autót használók 47%-a szeretne olyan innovatív megoldásokat, amelyek segítségével megtalálhatják a legolcsóbb elérhető üzemanyagot.
- 35% olyan alkalmazást szeretne, amely felismeri a tartózkodási helyet, ahol épp feltankolják gépkocsijukat, és az alkalmazáson keresztül lehetőség van fizetni.