Még mindig nem akarunk kiszállni az autóból

Az ENSZ szerint 2050-ig a világ lakosságának 68%-a városokban él majd; a 10 millió főnél népesebb „megavárosok” száma ez idő alatt a mai 43-ról 51-re nő. Egy nemzetközi felmérés arra kereste a választ, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a közlekedőknek ma és a jövőben.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fizetés központi tényező minden közlekedési forma esetén, és egyre inkább integrált része lesz, ahogy a városok bevezetik az érintéses tömegközlekedést, a digitális parkolás-fizetést és a kerékpár vagy robogó bérlési szolgáltatásokat.

Mike Lemberger, a Visa termék megoldásokért felelős európai alelnöke szerint:

Városaink jövőbeli sikere összekapcsolódik a közlekedés és a mobilitás jövőjével, és egyben függ is tőle.
Herman Donner, a Stanford Egyetem kutatója, a riport társszerzője elmondta: „Ha körülnézünk a technológia térképén, azt látjuk, hogy már most is számos olyan termék létezik, amelyek az utazással kapcsolatos napi frusztrációkra adnak választ. Azonban egyik megoldást sem szabad a többitől függetlenül továbbfejleszteni.

Kép:MTI

A legnagyobb kihívás az, hogy először azonosítsuk a releváns technológiát, amely megfelelő termékeket tud biztosítani a piac számára, majd számos érintett – mobilitással foglalkozó szolgáltatók, technológiai vállalatok, infrastruktúra tulajdonosok és tömegközlekedési vállalatok – bevonásával alkalmazzuk ezeket a termékeket.

A kutatásunk alapján azt gondoljuk, hogy sok apró, járulékos fejlesztés jelentős változást hozhat a napi közlekedésben, legyen szó akár a parkolóhely keresésben való segítségről, az autók újratöltéséhez szükséges legjobb ár megtalálásról vagy a közösségi közlekedéssel való utazás megtervezéséről.”

FŐBB GLOBÁLIS TRENDEK

Közlekedésre fordított idő: 

  • A válaszadók 46%-a azt tapasztalta, hogy nő az ingázással töltött idő.
  • A résztvevők felét (52%) frusztrálják a közösségi közlekedés használata során szerzett tapasztalatok.
  • Egyharmaduk (37%) arra számít, hogy a következő öt évben nőni fog közlekedéssel töltött idő.
Autóhasználat:
  • A saját autót továbbra is elsődleges közlekedési eszközként használják mind az ingázásra (60%), mind egyéb utazásra (61%).
  • A Z-generáció (18-25 évesek) mindössze 42%-a használ autót munkába, iskolába járáshoz vagy egyéb utazáshoz.
  • A vezetés leginkább nem kedvelt aspektusa a parkolóhely keresés, ezt a válaszadók 64%-a mondta.
  • Ezt követi a parkolási bírság kockázata arra az esetre, ha hosszabb ideig parkolnak, mint tervezték (44%), és
  • a szükségesnél többet fizetni a parkolásért (42%).
    Lassan indul be az amerikai villanyautózás
    A Ford és a General Motors is rákapcsol az elektromos autók gyártására, de sok amerikait még meg kell győzni azok hasznosságáról: a tengerentúl olcsó az üzemanyag és kevés a töltőállomás.
Közösségi közlekedés használat:
  • A megkérdezettek kevesebb mint fele használ közösségi közlekedést munkába vagy iskolába járáshoz (44%).
  • Ez a szám 54%-ra nő abban az esetben, ha például szórakozni mennek.
  • A közlekedők három tényező alapján választanak közlekedési módot: kényelem, megbízhatóság és túlzsúfoltság.
Az egyes tényezők jelentősége életkortól függ:
  • Baby Boomerek (56+ korosztály) - kényelem (82%), megbízhatóság (84%) és túlzsúfoltság (72%)
  • X-generáció (46-55) - kényelem (79%), megbízhatóság (82%) és túlzsúfoltság (71%)
  • Millenniumi generáció (26-45) – kényelem (74%), megbízhatóság (76%) és túlzsúfoltság (67%)
  • Z-generáció (18-25) - kényelem (62%), megbízhatóság (67%) és túlzsúfoltság (55%)
    Ön hogy képzeli el a jövő városát?
    A Kaspersky Lab népszerű multimédiás projektje, a Föld 2050 frissítést kapott, a meglévő városokat kiegészítették Dubai, Moszkva és New York City futurisztikus víziójával. A projekt kezdetén a kutatók által elképzelt városképeket láthattunk, most azonban minden felhasználót arra buzdítanak, hogy ossza meg saját elképzelését a jövő városairól.
Fizetés:
  • A fizetés bonyolultsága a legtöbb általános panasz oka.
  • Ha egyszerűbb lenne fizetni a közösségi közlekedés használatáért, az átlaghasználat 27%-kal nőne.
  • 47% szerint probléma, hogy különböző jegytípusokra van szükség a különféle utazási formákra.
  • 44% problémaként fogalmazta meg, hogy nem tudja mennyit kell fizetni, és
  • 41% említette, hogy bosszúságot okoz nekik, ha egy szolgáltatásért csak készpénzben lehet fizetni. A megkérdezettek szerint emiatt kevésbé használják a közösségi közlekedést és inkább saját autóra váltanak.
  • Az autót használók 47%-a szeretne olyan innovatív megoldásokat, amelyek segítségével megtalálhatják a legolcsóbb elérhető üzemanyagot.
  • 35% olyan alkalmazást szeretne, amely felismeri a tartózkodási helyet, ahol épp feltankolják gépkocsijukat, és az alkalmazáson keresztül lehetőség van fizetni.
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo