Egyre inkább interneten tévézünk

2011. szeptember 10. szombat - 20:40 / piacesprofit.hu
  •    

Kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott TV-műsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező" online TV-adások egyre népszerűbbek. A tévénézők jelentős része tévézés közben közösségi oldalakon kommentálja a látottakat.

Az Ericsson ConsumerLab bemutatta a tévézési szokások változását vizsgáló 2011-es TV és videó fogyasztói trendjelentését.  A tanulmányból kiderül, hogy kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott TV-műsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező" online TV-adások egyre népszerűbbek. A válaszadók több mint 44 százaléka hetente több mint egy alkalommal néz internetalapú, igény szerinti, azaz on-demand adást, körülbelül 80 százalékuk pedig hagyományos módon sugárzott TV-műsorokat. (A tizenévesek körében egyértelműen az internet vezet a hagyományos televízió előtt.)

Forrás: Ericsson
Forrás: Ericsson

 

3 óra naponta
A 10-12 éves magyar gyerekek naponta átlagosan három órát töltenek tévénézéssel vagy számítógépezéssel -derült ki a Nestlé NUTRIKID kutatásából.
A szülők ezt átlagosan kevesebbnek, mindössze két órának gondlják.

„Az on-demand egyre népszerűbb, de továbbra is a hagyományos tévénézés a legelterjedtebb – nyilatkozott Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. „Az emberek azt szeretnék, hogy mindkét technológiához legyen hozzáférésük.   A televíziózásra és videózásra nem volt negatív hatással az internet, ahogy azt a nyomtatott média esetében megfigyelhettük, de az is igaz, hogy mára egészen változatos módjai alakultak ki tévénézésnek.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a közösségi média komoly hatással van a tévézés élményére: a válaszadók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tévénézés közben közösségi oldalakat is látogat – például okostelefonon és táblagépen.

„A mélyinterjúink – különösen azok, amelyek a TV/videó fogyasztói trendek élén járó Egyesült Államokban kész – azt mutatják, hogy a közösségi média használata hatással van a TV-nézésre. „A megkérdezettek többsége a tévében látottakkal kapcsolatos véleményét Twitteren, Facebook-on, fórumokon, sms-ben vagy telefonon is megosztja másokkal. Ez különösen jellemző valóságshow- és sportközvetítések esetén, és új dimenzióval gazdagítja a tévézés élményét. A kutatás szerint a nézők a bosszantó valóságshow-kat is szórakoztatóbbnak találták, amikor tévézés közben a közösségi oldalakon véleményt nyilváníthattak a „szörnyű" énekesekről, az „ízléstelen" ruhákról vagy elújságolhatták, hogy kedvenc csapatuk gólt lőtt" – tette hozzá Erlandsson.

Forrás: Ericsson
Forrás: Ericsson

A nézők számára továbbra is a minőség a legfontosabb elvárás a TV-műsorokkal szemben, megelőzve a 3D TV-s élményt és a különböző alkalmazásokhoz való hozzáférést. Kiderült az is, hogy leginkább a friss mozifilmek tévés elérését nyújtó szolgáltatásért hajlandók pénzt kiadni.