Drágább autó kell a magyaroknak

A következő két évben a magyar lakosság közel egyharmada tervez autóvásárlást. Többek között ez derült ki a Budapest Bank csoport anyavállalatának, a GE Money-nak a kutatásából, melyben öt európai ország (Csehország, Magyarország, Lengyelország, Románia és Németország) autóvezetési és -vásárlási szokásaikat vizsgálták. A kutatás szerint a régióban mi, magyarok szánjuk a legmagasabb összeget, mintegy 2,2 millió forintot új autóra. A vásárlást a legtöbben korábbi megtakarításból, autókereskedőnél elérhető hitelből, vagy alacsony törlesztőrészletű bankkölcsönből kívánjuk finanszírozni.

Az autófinanszírozási piacon is jelentős szerepet betöltő Budapest Bank által bemutatott kutatás szerint a németek után a magyarok költenék a legtöbb pénzt - mintegy 2,2 millió forintot - gépkocsi vásárlására a közeljövőben, ráadásul a potenciális autótulajdonosok 50%-a  új autót szeretne. Ez azért meglepő adat, mert a felmérés szerint a régióbeli csehek és lengyelek, de még a németek is inkább használt, vagy alig használt autót vennének. Tódor Péter, a Budapest Bank leányvállalatának, a Budapest Autófinanszírozási Zrt. termékmenedzsere szerint "A magyarok autószeretete abból is látszik, hogy hazánkban a lakosság 60% ának van jogosítványa, amit egyre többen és egyre korábban, átlagosan 22 éves kor körül szereznek meg a vezetők. Ezzel a régió országait magunk mögött hagyva Németországhoz közelítünk. Az adatok szerint a meglevő autóknak csak 57%-a öregebb hét évnél, vagyis - ellentétben a csehekkel - a többség nem kiörgedett járműveitől próbál megszabadulni."

A potenciális autóvásárlók elsősorban megtakarításaikból tervezik a járművásárlást, így a magyarok 76%-a választaná ezt a megoldást. Ám a megtakarítás mellett Magyarországon a megkérdezettek 68%-a hitelből (autóhitel kereskedőn keresztül, egyéb banki hitel) is fedezné az autóvásárlás költségét. Ez a régió országai között is egyedülálló, hiszen a lengyelek és a románok inkább a családtól és a barátoktól kérnének kölcsön.

A GE Money
kvantitatív kutatása 5 európai ország (Csehország, Magyarország, Lengyelország, Románia és Németország) bevonásával készült 2008. január - február folyamán. A felmérés során több mint 3000, 18-65 év közötti lakost kérdeztek meg autóvásárlási és vezetői szokásaikról. A kutatást a TNS AISA készítette a GE Money számára.
A magyaroknak a legfontosabb szempont hitelválasztásnál a havi törlesztőrészlet összege, illetve az igényelhető hitelösszeg nagysága. A felmérésben résztvevő magyarok hitel esetén átlag 27 500 forintot törlesztenének havonta, a románok ennek több mint háromszorosát, akár 87 500 forintot is hajlandóak lennének kifizetni. A németek azt tekintik legfontosabbnak, hogy hitelük egy esetleges előtörlesztés esetén is kifizetődő legyen, a magyarok az alacsony törlesztőrészletet és a minél hosszabb futamidőt részesítik előnyben a hitel kiválasztásánál. 

"A pénzintézetekre, így anyavállalatunkra, a Budapest Bankra is nagy felelősség hárul, hogy az ügyfelek igényeit és korlátait felismerve, teljesíthető feltételek mellett segítsék őket, hogy valóra tudják váltani ambíciózus álmaikat. A hazai autófinanszírozási piac jelentős szereplőjeként a Budapest Autófinanszírozási Zrt. kiemelt célja, hogy a használtautó adás-vételben és finanszírozásban is teljes körű, rugalmas, gyors, eladó és vevő számára egyaránt olcsó, egy helyen lebonyolítható ügyintézést ajánlhassunk ügyfeleinknek." - tette hozzá Tódor Péter.

A kutatás szerint az autópiac Romániában fog leginkább bővülni, a megkérdezett románok közül ugyanis minden második tervezi, hogy használt autót vásárol a következő 2 évben. Lengyelországban és Csehországban szintén növekvő piacra lehet számítani, de a lengyelek szánják a legkevesebb pénzt autóvásárlásra, ők hozzávetőlegesen 1,75 millió forintot terveznek gépkocsira költeni. Ennél csak a románoknál magasabb ez az arány, keleti szomszédaink 56%-a preferálja az új autót a használttal szemben.

A magyarok körében a kisméretű kombi autók a legnépszerűbbek, a megkérdezettek leginkább Suzuki (19%) vagy Opel (15%) márkájú autót vásárolnának.  Bár a már használatban lévő autók közül a piros, a fehér és a kék színű (16-16-16%) a leggyakoribb, a megkérdezettek 21%-a fekete színű új autónak örülne.

Véleményvezér

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo