A Shell vezérigazgatója támogatja a benzin betiltását

Angliában 2040-től tiltanák be a fosszilis üzemanyagok használatát, de a zöldek és egyes parlamenti képviselők már egy korábbi időpont mellett kardoskodnak. A Shell vezére támogatja az ötletet. A nagy autógyárak és olajcégek felismerték, hogy kénytelenek felkészülni egy olaj utáni korszakra.

A négy gyermekes, 60 éves Ben van Beurden, a 2017-ben 305,1 milliárd dolláros árbevételt és 12,97 milliárd dollárnyi profitot elkönyvelő Royal Dutch Shell vezérigazgatója "üdvözli" azt az ötletet, hogy a tervezett 2040-ről előbbre hozza az angol kormány a fosszilis üzemanyagok betiltását szigetországban. Ezt több parlamenti képviselő, zöld aktivisták és elemző intézetek is javasolták.

A 24,29 millió eurós éves fizetést felvevő cégvezér a The Guardian brit napilapnak azzal indokolta véleményét, hogy a világos szabályozási környezet megkönnyíti az olyan nagyvállalatok munkáját, mint a Shell, főleg a befektetési döntések terén, másrészt segíti a fogyasztók átállását is az elektromos közlekedésre.

Mit jelent ez? Azt, hogy az olajmultik valamilyen szinten már belátták, az elektromos járművek térnyerése megállíthatatlan, de főleg azt, hogy a vásárlóközönség tisztában van a fosszilis üzemanyagok elégetésének káros voltával, és inkább zöldebb megoldást választana.

Ben van Beurden, a Royal Dutch Shell vezérigazgatója.
(Fotó: José Cruz/Agencia Camara/wikipedia)

Az olajvállalatok stratégiája az, hogy bármilyen is legyen a jövő energiája, azt ők akarják szolgáltatni, akár megújuló az, akár nem. A Shell például azzal válaszolt az elektromos autók térnyerésére, hogy megvásárolt több olyan céget, melyek az eletkromos autók infrastruktúráját adják, vagyis az akkutöltőállomások technológiáját. A BP pedig júniusban 130 millió fontért (nagyjából 171 millió dollárért) vette meg Anglia legnagyobb elektromos autó töltőkkel foglalkozó cégét, a Chargemastert, mely már 6500 töltőpontot üzemeltet. A vállalkozás a BP 1200 benzinkútjánál létesít még töltőket.

A BP Németországban is résztveszt egy akkutöltőpontokat létesítő pilotprojektben. A BP januárban 5 millió dollárért vette meg a Freewire Technologies céget, a Shell pedig egy holland céget, a New Motiont szerezte meg, mely 30 000 akkutöltőpontot üzemeltet Európa-szerte.

A BP 500 millió dollárt különített el akvicíziókra, hogy bevásárolja magát az elektromos mobilitás szektorába. De ez még mindig kicsiny hányada annak a 16-16 milliárd dolláros befektetési volumennek, amit évente cégvásárlásokra fordít a BP.

(The Guardian)

Angol e-autók
Angliában körülbelül 140 000 villanyautó szaladgál az utakon. Az elektromos járművek 2 százalékát teszik ki az új autók eladásainak. 2040-re a tervek szerint 12 millió elektromos autóval közlekednek majd Anglia közútjain.
 

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo