A magyar autótulajdonosok több mint fele gondolkodik elektromos autón

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 autóssal készült hazai kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a rövid hatótávolságtól és a lassabb töltéstől tartanak főleg az érdeklődők. A magyarokat elsősorban a vételár-támogatással és adókedvezményekkel lehetne átcsábítani az e-mobilitásra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarok döntő többsége (80 százalék) még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek több mint fele (53 százaléka) egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.

„A magyaroknak egyre fontosabb a környezet védelme és a károsanyag-kibocsátás csökkentése. Személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, ami hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását" - mutatott rá László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

Visszaszorulóban vannak a hagyományos autók (Fotó: Wien Energia)

E-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók. 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak közül még nagyobb azok aránya (47 százalék), akik azt mérlegelik, hogy hibrid négykerekűt vásároljanak.

A potenciális vevők számára a legfőbb aggályok a villanyautóval szemben a magasabb árszint (71 százalék), valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei (69 százalék). Ezen kívül aggódnak a rövidebb hatótáv (62 százalék), a lassabb töltési idő (40 százalék), és a jármű gyorsan csökkenő értéke (20 százalék) miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal (64 százalék), az adó- és illetékkedvezményekkel (44 százalék), valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak.

„A hazai vállalatoknak van lehetősége arra, hogy e-mobilitásra ösztönözzék az embereket. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére, ezért is érdemes a területet jól ismerő tanácsadókkal egyeztetni" – tette hozzá Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo