A magyarok döntő többsége (80 százalék) még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek több mint fele (53 százaléka) egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.
„A magyaroknak egyre fontosabb a környezet védelme és a károsanyag-kibocsátás csökkentése. Személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, ami hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását" - mutatott rá László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
E-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók. 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak közül még nagyobb azok aránya (47 százalék), akik azt mérlegelik, hogy hibrid négykerekűt vásároljanak.
A potenciális vevők számára a legfőbb aggályok a villanyautóval szemben a magasabb árszint (71 százalék), valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei (69 százalék). Ezen kívül aggódnak a rövidebb hatótáv (62 százalék), a lassabb töltési idő (40 százalék), és a jármű gyorsan csökkenő értéke (20 százalék) miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal (64 százalék), az adó- és illetékkedvezményekkel (44 százalék), valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak.
„A hazai vállalatoknak van lehetősége arra, hogy e-mobilitásra ösztönözzék az embereket. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére, ezért is érdemes a területet jól ismerő tanácsadókkal egyeztetni" – tette hozzá Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője.