A magyar autótulajdonosok több mint fele gondolkodik elektromos autón

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív, több mint 500 autóssal készült hazai kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a rövid hatótávolságtól és a lassabb töltéstől tartanak főleg az érdeklődők. A magyarokat elsősorban a vételár-támogatással és adókedvezményekkel lehetne átcsábítani az e-mobilitásra.

A magyarok döntő többsége (80 százalék) még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek több mint fele (53 százaléka) egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson.

„A magyaroknak egyre fontosabb a környezet védelme és a károsanyag-kibocsátás csökkentése. Személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, ami hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását" - mutatott rá László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

Visszaszorulóban vannak a hagyományos autók (Fotó: Wien Energia)

E-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók. 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak közül még nagyobb azok aránya (47 százalék), akik azt mérlegelik, hogy hibrid négykerekűt vásároljanak.

A potenciális vevők számára a legfőbb aggályok a villanyautóval szemben a magasabb árszint (71 százalék), valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei (69 százalék). Ezen kívül aggódnak a rövidebb hatótáv (62 százalék), a lassabb töltési idő (40 százalék), és a jármű gyorsan csökkenő értéke (20 százalék) miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal (64 százalék), az adó- és illetékkedvezményekkel (44 százalék), valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak.

„A hazai vállalatoknak van lehetősége arra, hogy e-mobilitásra ösztönözzék az embereket. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére, ezért is érdemes a területet jól ismerő tanácsadókkal egyeztetni" – tette hozzá Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője.

Véleményvezér

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 
Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs 

Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.
Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot

Orbán Viktor Európa szégyenpadjára tette Magyarországot 

Mivel egyedül vétózott. 
Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára

Milyen rezsicsökkentés? Nálunk a legmagasabb az áram ára 

Erre Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő hívta fel a figyelmet.
Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt

Nem omlik össze az ukrán hadsereg Trump szakítása miatt 

Marad az ukrán ellenállás.
Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország

Nemsokára újra szomszédunk lehet Oroszország 

Ukrajna eltűnhet a térképről.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo