Nem csak karácsonykor lehet ám eladni

2016. február 03. szerda - 08:09 / piacesprofit.hu
  •    

Tény, hogy az online értékesítésben is a karácsonyi szezon a legerősebb, de a tavalyi Black Friday megmutatta, hogy kiemelt napokra érdemes rászervezni a szezon előtt és esetleg után is. A Webshop Experts kampánynaptárának segítségével adunk néhány tippet, mikorra lehet időzíteni az idei kampányokat.

Mindig jó, ha a kampányunkat nem ad hoc jelleggel csináljuk, hanem hozzákötjük egy jeles naphoz, ünnephez, évfordulóhoz stb., – mint például tavaly hatalmas sikerrel zárult Black Friday. Tény, hogy a karácsonyt megelőző időszakban a legkönnyebb az alkalmat megtalálni, de vannak más napok is az évben, amelyekhez sikeresen hozzákapcsolhatjuk a kampányainkat. A jeles nap kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy a célpiacunknak is jelentsen valamit, mert a kampányunknak éreztetnie kell a vásárlóban, hogy nem csak azért csináljuk, mert az nekünk fontos, hanem mert neki is – hívta fel a figyelmet szakértő partnerünk, a Webshop Experts blogjának legfrissebb bejegyzése. Az idei neves napokról az alábbi kampánynaptárt érdemes böngészgetni.

kampanynaptar2016

A fenti naptár természetesen nem tartalmazza az összes lehetséges napot, de jó kiindulópont lehet, hogy lássuk milyen fő témáink lehetnek az elkövetkező évben. További neves napokért kattintson ide!

Az alkalomhoz a forma

Természetesen a választott alkalom befolyásolja azt, hogy milyen promóciót vagy ajánlatot készítünk hozzá. A választott napok lehetnek teljesen webáruház specifikusak is. Például a költészet napja fontos lehet egy könyveket értékesítő webáruháznak, de kevésbé fontos egy horgászeszközöket árusító webshopnak.

Mint látjuk nemcsak a nagy napok jöhetnek szóba, de ugyanúgy kihasználhatunk ritkább (szökőnap) vagy bugyuta „ünnepnapokat” (Balkezesek világnapja). Ugyanakkor nyugodtan kitalálhatunk saját ünnepeket is („X éves a webáruház”). Nézzünk meg most két példát arra, amikor kampányolhatunk az idei évben:

Valentin napi tartalom

Minden év február 14-én megtartják ezt az itthon is egyre felkapottabb napot. Ilyenkor sokaknak okoz fejtörést, hogy mivel is lepje meg párját. Ez az a kampány, amit nem kell túl bonyolítanunk. Csináljuk azt, mint más ajándékozásról szóló ünnepeknél (Karácsony). Például küldjünk ki néhány emailt, amelyekben ajándékötleteket adunk.

Shopping határok nélkül: az egész világ a versenytárs
A mobileszközök és alkalmazások fejlődése, az egyre könnyebben elérhető és egyre biztonságosabb digitális fizetési megoldások, illetve a fejlődő és költséghatékonyabb logisztika mindinkább a mobilról indított vásárlások felé tereli az online kereskedelmet – méghozzá határok nélkül, így az egész világ a kereskedők versenytársává válik.

Labdarúgó Európa Bajnokság a magyar válogatottal

Függetlenül attól, hogy szeretjük-e vagy nem a focit, tény, hogy a nagy nemzetközi labdarúgó tornák kiemelt eseményei az adott évnek. Milliók ülnek le ilyenkor a tévé elé otthon vagy egy nyilvános szórakozóhelyen. Sok szurkoló rendez ilyenkor kisebb bulikat, meghívva a barátokat és családtagokat, hogy megnézzék közösen az esti mérkőzést. A torna ideje alatt általában még azok is pár hétig érdeklődnek a foci iránt, akik az év többi részében egyáltalán nem. Így volt ez a legutóbbi EB-n és VB-n is annak ellenére, hogy sajnos a magyar válogatott nem volt ott.

Most, hogy ott van, nem vállalunk nagy kockázatot, ha kijelentjük, hogy az idei Foci EB kiemelkedő eseménynek számít, és még több figyelmet kap majd, mint korábban bármikor. Sokak számára gyakorlatilag egy ünnepélyes eseményé válik ez az egy hónap, amit jó pár hét feszült várakozás fog megelőzni. Ezt az időszakot kihasználhatjuk arra, hogy népszerűsítsük webáruházunkat.

Például:

  • Gyártsunk az EB-vel és a magyar válogatottal kapcsolatos tartalmakat, és tereljünk forgalmat oldalunkra e-mailen és a közösségi csatornákon keresztül.
  • Hozzunk létre promóciókat azokra a termékekre, amelyeket a vásárlók megvehetnek egy közös meccsnézésre.
  • Hozzunk létre promóciókat azokat célozva, akiket hidegen hagynak a meccsek, és akiket párjuk esetleg átmenetileg “elhanyagol” az EB ideje alatt.
  • Készítsünk egy kérdőívet, amelyben felteszünk 5-10 kérdést az EB-ről. Minden kitöltőnek adjunk egy kupont. A felmérés eredményét pedig publikáljuk a blogunkon.
Cserebere: fogadjuk?
A karácsonyi szezon őrült vásárlási láza után az év elején mindig jelentősen nő az ügyfélpanaszok száma. Ezeket a megkereséseket fontos megfelelően kezelni, hiszen az elégedetlen ügyfelek nemcsak elpártolnak tőlünk, de sokat is árthatnak hírnevünknek.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek