Hogyan teremthet piaci igényt a terméke iránt, hogyan érhet el akár tömegeket és teheti ismertté a márkáját egy kezdő vállalkozás, ha egy fityingje sincs? „Gondolkodj úgy, cselekedj úgy, mint egy gerilla” – tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
A gerillamarketing fogalmát Jay Conrad Levinson teremtette meg, alacsony költségvetésű, rendhagyó eladásösztönző eszközöket és megoldásokat jelent. A kezdő vállalkozásoknak három nagy előnye van a nagyokkal szemben: kreatívabb, gyorsabban valósítja meg az ötleteit és motiváltabb, nagyobb tűz, lelkesedés él benne, ami sokkal jobban hajtja. A gerillamarketing ezeket használja ki.
A gerilla nem terrorista!
„Fontos kiemelni, hogy a gerillamarketing bár feszegeti a kereteket, de nem lépi át a jog, az etika és a jó ízlés határát. A felsorolt eszközökből csak a leginkább testhezállókat tanácsos használni, ami a legjobban tetszik és illik a vállalkozásunkhoz, személyiségünkhöz” tanácsolja Wolf Gábor.
Vevőszerző gratuláció
Egy párizsi bisztró minden nap átböngészi a HR médiumokat, a helyi lapokat valamint a fontosabb közösségi oldalakat, hogy ki kapott új állást, elismerést, vagy kit léptettek elő. Majd küld nekik egy gratuáló emailt, amiben meghívja, hogy ünnepeljenek nála és a pezsgő ingyen van. Az eredményt bármelyik cége elfogadná: minden harmadik címzettből vevő lesz.
Social Media – 2017
Az online közösségi terekre optimalizált marketing - Social Media, ahol a látvány, a személyesség, az érzelmekre hatás mindent visz. A fiatalokat már csak ott szólíthatjuk meg. Minden ügyfél, vevő benne van a közösségben. A közösségi média a legjobb értékesítési felületté vált. Csak tudni kell a titkot!
Sokan keresnek úgy megoldást a problémájukra, hogy beírják a Google keresőjébe a keresett termék és a település nevét. Elég regisztrálnia a vállalkozást a Google.com/business oldalon és máris láthatóvá válhat a vállalkozás, miközben semmibe sem kerül.
Foglalja le a nevét
Regisztrálja a vállalkozást minden olyan helyen, ahol a vevők megfordulhatnak. Hozzon létre egy céges Facebook, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, SlideShare profilt. Kezdetben elég ha csak lefoglalja ezeket a felületeket letesz egy minimális információt a cégéről a honlapjának linkjével.
Mutassa mit a tud
Demonstrálja a tudását, adjon ingyenes, hasznos és rendszeres tanácsokat a leendő vevőinknek, valamilyen csatornán. Ez lehet például hírlevél, blog, Facebook vagy akár egy online video. A cikkeknek adjon keresőbarát címet, olyan kifejezéseket, szavakat, mondatokat használva amire a vevők keresnek. Ezzel könnyen ismertséget szerezhet és követőkre tehet szert.
Vevőlista hírlevéllel
Építsen vevőlistát! Minden vásárlótól kérje el az email címét és kérjen írásban engedélyt, hogy küldhessen számára emaileket. Majd kezdjen el küldeni hasznos információkat, tanácsokat emailben heti, kétheti rendszerességgel. Az emailek küldéséhez használjon hírlevélküldő szoftvert – léteznek olyanok, melyek meghatározott feliratkozó számig ingyenesen használhatók. Hamarosan ez a lista lesz a legnagyobb érték a cégében, amire bármikor kiküldhet ajánlatokat, kampányokat, azonnali bevételt generálva.
Influencer marketing
Minden piacon van olyan „megmondóember”, akire a vevő hallgat. Ő a véleményvezér, vagyis az influencer. Lehet egy elismert szakember, blogger, újságíró, szinte bárki, aki sokakra van hatással. Készítsen listát az iparága véleményvezéreiből, majd halmozza el őket érdekes hírekkel, exkluzív információkkal, termékmintákkal és ajándékokkal. Lesznek páran, akik megemlítik, ajánlják majd a vállalkozást és a termékét, ezzel ezrekhez, tízezrekhez juthat el.
„Pár hónappal indulásunk után kint volt a honlapunk linkje a világ legnagyobb tanácsadóinak a honlapján. Hogyan? Én írtam meg a legjobb véleményt a termékeikről, amit korábban megvettem” – árulta el Wolf Gábor. Milyen a jó vélemény? Ami eltér a többitől, olyan ami a vállalkozás előnyeit, különlegességét méltatja. A vélemény alá írjuk oda a nevünket, titulusunkat, a cégünk nevét, és a honlapunk címét is.
Adjon el a legjobb vevőik ajánlásával
Akárhányan vásárolnak, mindig kérjen egy visszajelzést, véleményt. Lehetőleg közvetlen a munka befejeztével – ugyanis ekkor válaszolnak a lekönnyebben a vevők. Az így kapott ajánlásokat aztán felhasználhatja az új érdeklődők meggyőzésére. Kifüggesztheti az irodában, használhatja a honlapon, a Facebookon, ajánlatokban.
Előadások, prezentációk
Vállaljon előadásokat, prezentációkat, vendégelőadásokat a szakterületéről, amikor csak lehet, ahol összegyűlik a célközönsége. Szakmai egyesületben, vevőklubban, konferencián, ingyenes bemutatókon, bárhol. Így egyszerre szerezhet ismertséget és szakértői státuszt. Kezdetben az a legjobb, ha kevesen vannak, akár két-három ember kedvéért is érdemes „színpadra” állni, mert mire nagy közönség elé kerül, addigra van egy kipróbált előadása és előadói rutinja.
Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor… Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
Nyereményjáték több eladáshoz
Hirdethet nyereményjátékot a Facebookon, vagy - ha már van - a hírlevél feliratkozók között. A nyereményjáték különösen hatékony egy kampány alatt, vagy egy reklám kiegészítéseként. Tegyen fel olyan kérdéseket, ami miatt fel kell menni a honlapra, vagy megnézni a reklámot. A nyeremény lehetőleg a vállalkozás terméke, szolgáltatása legyen.
Senki nem maradhat örökké gerilla
„A gerillamarketing a kezdő vállalkozásoknak való igazán a költséghatékonysága miatt. A stabil vagy növekvő cégeknek inkább kiegészítő eszközként javasolt használni. Azonban hosszú távon nem lehet csak ingyenes eszközökre alapozni, mert nem kiszámíthatók. Azok a cégek, melyek csak ingyenes eszközöket használnak, rendszerint megrekednek egy szinten. Ezért amint lehet, el kell kezdeni reklámozni, aminek nagy előnye, hogy pontosabban célozható és kiszámíthatóbb” – tanácsolja Wolf Gábor.