Pontosan fizetnek a német cégek

Sok bosszúságot és kellemetlen tapasztalatot megspórolhatunk magunknak, ha céginformációs rendszerekben tudakozódunk a külföldi cégek adatairól, előtörténetéről, sőt fizetési fegyelméről is.

Németországban ötmillió vállalkozás létezik, ebből százhétezer az 50 főnél többet foglalkoztató társaság. (Magyarországon 8000 a számuk.) Nagy piacról van tehát szó. „Minden harmadik lekérdezés a rendszerünkben német cégekre vonatkozik”– mondta Keleti József, a Bisnode Magyarország country managere. Ez jól tükrözi azt, hogy Németország a hazai vállalkozások egyik legfontosabb üzleti partnere.

Alig merészkednek át a határon a magyar cégek
A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások mindössze ötöde végez exporttevékenységet, és a külpiacra lépő új szereplők aránya is alacsony. Pedig a külföldi értékesítés jócskán növeli a bevételeket: a már exportálók forgalmának átlagosan egynegyede származik külpiaci tevékenységből.
Pontosak

Keleti szerint „a német cégek számláik 82 százalékát pontosan fizetik. Magyarországon ez az arány 60 százalék, néhány éve 50 százalék volt. (Keleti kérdésére ennél rosszabb arányt tippelt a közönség.) A legrosszabb fizetők – már ami a határidőket illeti – a bútoripar, a biztosítási szektor szereplői és az ipari gyártók.

Meglepő módon azonban „nem erősek a tartományi nyilvántartások (40 paraméter szerint lehet keresni), mert a kisvállalkozásoknak nem kell leadniuk mérlegkimutatást. Ha a cégtől kikérjük ezt, nem jellemző, hogy nyitottak lennének. Adószám sem elérhető" – tette hozzá Keleti.

A német cégekkel történő hazai „együttműködésből tudnak kinőni regionális beszállítóvá, szolgáltatóvá” a magyar vállalkozások.

Segítenek az okos adatok

A nagy adathalmazokból kinyert okos adatok segítségével csökkenthetők a kockázataink. A predikítv célzás

  • 20-30 százalékkal növeli a hatékonyságot,
  • 17 százalékkal növeli a kampányeredményességet,
  • 10-12 nappal gyorsíthatja az értékesítési ciklust,
  • 20-30 százalékkal csökkentheti a késve fizetést,
  • 10 százalékkal növelheti a megújítási arányt.
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac
Nagy lehetőség, de nagy kihívás is a német piac a magyar cégeknek, de a magyarországi német tulajdonú társaságokkal történő együttműködés is nagy lehetőségeket tartogat a hazai vállalatoknak – hangzott el a Német-Magyar Üzleti Fórumon, ahol új piaci, finanszírozási, üzleti, jogi, szabályozási információkat osztottak meg a legjobb szakértő előadók.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo