Online vásárolunk, de még készpénzben fizetünk

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell - jelzi a K&H.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egyre nagyobb teret hódít az internetes vásárlás. A tavalyi évben a hazai online értékesítés forgalma elérte a nettó 545 milliárd forintot, ezzel a teljes magyar kereskedelmi forgalom 6,2 százaléka zajlott a virtuális térben.

„Az okostelefonok világában, amikor egy nap átlagosan 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunk után, és szinte állandóan online vagyunk, nem meglepő, hogy az e-kereskedelem közel hatszoros, 27 százalékos forgalomnövekedést tudhatott magáénak 2017-ben, mint a hagyományos kiskereskedelem (4,7 százalék)” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. adatai alapján. „A határ a csillagos ég lehet, ehhez azonban arra is szükség van, hogy a hazai vállalkozások digitálisan fejlesszék magukat, hiszen eközben a Deloitte felmérése szerint a kkv-k közel felének, 44 százalékának van egyáltalán honlapja” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Az ingyenes vagy a gyors kiszállítás a fontosabb?
A szállítási költség az interneten mindig fontos szempont a vásárlói döntésnél, de ezzel együtt egyre nagyobb az elvárás az átvételi módok és átfutási idők kapcsán is.
„Ahhoz, hogy egy vállalkozás beszállhasson az e-kereskedelembe, az első és legfontosabb technikai lépés a digitalizáció vonalán a weboldal létrehozása, amit a webshop kialakítása és a fizetési megoldások kitalálása követ” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Ragaszkodunk a készpénzhez

Az online térben magától értetődő lehet, hogy a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb, legkényelmesebb és leggyorsabb mód. Ehhez képest az eNET kutatása szerint a vásárlók kétharmada az utánvétes készpénzfizetést részesíti előnyben (65 százalék) és a webáruházaknál is ez az opció a legelterjedtebb (94 százalék), de egyre nő az igény az interneten keresztüli bankkártyás fizetés iránt (46 százalék).

Kép: Fotolia

„Úgy tűnik, egyelőre nehezen tudunk szabadulni a készpénztől, a jövőbeni irány azonban egyértelműen a digitális fizetés terjedése. Az üzletek nagy részében ma is gond nélkül lehet bankkártyával fizetni, hiszen mintegy 118 ezer bankkártya-elfogadó terminál van használatban Magyarországon, az internetes elfogadóhelyek száma – közel 9200 – azonban még gyerekcipőben jár” – mondta el a szakember.

A K&H a kezdetektől komoly szerepet vállalt a terminálok kiépítésében, elsődlegesen az olyan hagyományos elfogadóhelyeken, mint a szállodák és az éttermek, az elmúlt években pedig főként a kkv-k ilyen irányú igényeinek kiszolgálására fókuszált. „Hét évvel ezelőtt a K&H piacvezetőként jelent meg az egyérintéses POS terminálok kihelyezésével, azóta kizárólag ilyen típusú eszközök kiépítése történik. A tavalyi évhez képest dinamikusan, mintegy 30 százalékkal nőtt a POS fizetési forgalom ügyfeleinknél. A vásárlók részéről tehát egyértelműen érezhető az igény növekedése az egyérintéses kártya-elfogadóhelyek iránt, amit a kkv-szektornak is érdemes figyelembe vennie” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo