Nem átverés, csak ároptimalizálás – amikor a hosszabb az olcsóbb

2019. március 05. kedd - 18:10 / piacesprofit.hu
  •  
  • Előfizetés

Az agyafúrt utas adott esetben olcsóbban repülhet, ha hosszabb útra vált jegyet, de átszállás helyett kiszáll a célállomásánál. Igaz, a légitársaság kártérítésért perelheti.

A sajátos lehetőség a légitársaságok árpolitikájában rejlik. Általában drágábbak a jegyek olyan vonalakon, ahol az utazók többsége üzleti ügyben száll repülőre – és olcsóbbak, ahol vannak fapados vetélytársak. Így a tájékozott, sokat repülő utas kisakkozhatja, hogy ha akár jóval hosszabb útra vált (átszállással) jegyet, olcsóbban juthat el az útbaeső, kívánt célpontra, ahonnan aztán nem repül tovább.

szupermenként repülő üzletember

Kép:Fotolia

A gond az, hogy a légitársaságok is tudnak a módszerről és a jegyvásárlással kapcsolatos szerződésre hivatkoznak. Az apróbetűs szerződést persze senki nem olvassa el, de az valóban biztosít jogalapot arra, hogy a cég kártérítésért perelje az utast – amint azt legutóbb a Lufthansa is megtette.

Nem bírják a repterek a forgalmat, még több lesz a késés
A következő húsz évben több mint 50 százalékkal nő az európai repülések száma, a repülőterek kapacitása azonban a szükségesnél csak lassabban bővül, így a mostaninál hétszer több járat fog 1-2 órás késést szenvedni az Eurocontrol tanulmánya szerint.

Repülési szakértők szerint az ilyen perek fő célja, hogy elriassza a „skiplaggingnek” nevezett módszer használóit. Egyébként előfordultak már olyan esetek is, hogy (korábbi legyvásárlási adataik alapján) figyelték az így takarékoskodó légiutasokat, várták őket a kihagyni kívánt átszállásnál a reptéren és a csatlakozáshoz kísérték őket…

(Forrás: BBC)