Mindig van kifogás a bliccelésre

A hazai munkavállalókban megvan a szándék, hogy tanuljanak, azonban a megkérdezetteknek csak 20%-a vett részt továbbképzésen az elmúlt évben – derül ki felnőttképzésben élenjáró Training360 kutatásából. A munkavállalói szándék azonban nem elegendő.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jó pap holtig tanul, tartja a mondás. Napjainkban ez különösen igaz, hiszen a sosem látott ütemben fejlődő technológia a legtöbb iparágban folyamatos megújulást követel mindnyájunktól. De mennyire követik az élethosszig tartó tanulás eszméjét a mai magyar munkavállalók? Többek között erre kereste a választ a felnőttképzéssel foglalkozó Training360 kutatása.

Kép: Training360

A több száz hazai munkavállaló – köztük szellemi foglalkozást végzők és IT szektorban tevékenykedők – körében végzett felmérés frissen publikált eredményeiből kitűnik, hogy szándékban nincs hiány. A hazai nagyvállalatok munkavállalóinak 1/3-a tervez részt venni valamilyen képzésen az elkövetkezendő évben. Viszont, csak 6 százalékuknak van konkrét elképzelése arról, hogy mely területen és milyen módon.

Kevésbé rózsás a helyzet azonban, ha a valós részvételi arányt nézzük, hiszen a munkavállalóknak csak 20%-a vett részt továbbképzésen az elmúlt évben. A legalább 100 főt foglalkoztató vállalatok munkavállalói körében végzett felmérés arra is rámutat, hogy a megkérdezettek közel fele (48%) nem is érzi szükségét annak, hogy képezze magát. Ha ehhez hozzávesszük azt a további 28%-ot, akik idő- vagy pénzhiányra hivatkoztak,

összesen már 76%-ról beszélünk, akik szándék hiányában, vagy kifogások mögé bújva, de végeredményben nem fejlesztik magukat.
Ez hátrányos kihatással van a hazai munkavállalók, munkaadók, és ezáltal az egész magyar gazdaság
Fejlődni, tanulni szeretne a magyar munkavállaló
Szakmai szempontból eredményesnek érzik az elmúlt évet a magyar munkavállalók, aminek egyik oka, hogy a feladataik elvégzése közben sok újat tanulhattak – derül ki az OTP Bank megbízásából készített felmérésből.
versenyképességére. Egybevágnak ezzel a kutatást megrendelő, a hazai felnőttképzésben élenjáró 7 év alatt, összesen több mint 200.000 órányi képzési tapasztalattal rendelkező Training360 Kft. ügyvetőjének, Nyisztor Józsefnek a tapasztalatai: „Elvi alapon az emberek jelentős arányban egyetértenek a folyamatos képzés gondolatával. Ha azonban saját lépéseikre is kíváncsiak vagyunk, akkor hamar kiderül, hogy valójában a legalapvetőbbeket is csak nagyon kevesen teszik meg saját fejlődésük érdekében.”

Nyilvánvalóan pusztán a munkavállaló szándéka a legtöbb esetben nem elegendő ahhoz, hogy egy adott képzés meg is valósuljon, hiszen ezeket általában a munkáltató finanszírozza. Ráadásul a képzések ideje alatt a munkavállaló nem dolgozik, ami kiesést okozhat a munkáltatónak.

Ugyanakkor a munkavállalók tudatos képzésével, a vállalatok már rövidtávon is jól járnak, mert ha a megszerzett tudás valós karrierút lehetőségével párosul, az motivált és lojális munkavállalói bázist eredményez.

A hazai kis- és középvállalkozások csak akkor lehetnek sikeresek, ha nem ad hoc képzésekben, hanem képzési programban gondolkoznak,
mert ellenkező esetben nem csak a fiatalabb, tudatosan munkahelyet választó generáció tagjai számára lesznek kevésbé vonzóak, de hónapról-hónapra nő a hatékonyságbeli lemaradásuk a komplex oktatási programokkal rendelkező multicégekkel szemben. A munkavállaló számára pedig a folyamatos fejlődés megnyitja a lehetőséget a vállalton belüli előrelépésre, és a munkaerőpiacon is növeli versenyképességét.

 

 

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo