Változások a rajongók szempontjából:
A változtatás célja, hogy a felhasználók egy sokkal átláthatóbb felületet kapjanak, a dizájn pedig inkább az oldal hírfolyamára irányítja a figyelmet. Ez utóbbi azért hasznos, mert a legtöbb felhasználó ritkán látogat el egy adott márka Facebook-oldalára a lájkolást követően, ehelyett inkább a saját hírfolyamban megjelenő tartalmakra reagálnak.
A Facebook-on korábban végrehajtott változtatásokról itt írtunk korábban!
Változás az oldalak adminisztrátorai számára:
Az oldalaknál az egyik legszembetűnőbb változás, hogy a felületet két területre lett osztva. A jobb oldalon egymás alatt láthatóak maguk a posztok, a bal oldalra pedig az egyéb céges információk kerültek át, úgy mint a weboldal URL-je, a térkép, a cím, a nyitva tartás, a telefonszám, valamint a fotók és a videók is itt érhetőek el.
Egyszerűbb kezelés
Adminként jóval könnyebbé vált az oldal kezelése az új felületen, hiszen a fontosabb információk (például aktuálisan futó hirdetések, új lájkok, értesítők, üzenetek) mindig láthatóak maradnak. A „Közönség építése” menüpont pedig az oldal tetején direkt hozzáférést biztosít a hirdetési fiókokhoz.
(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)
Bár az oldalhoz tartozó alkalmazások, ún tabok eddig is nagy segítséget nyújtottak abban, hogy az éppen futó nyereményjátékokra, vagy más, érdekes, fontos információkra fel lehessen hívni a rajongók figyelmét, mostantól ezeket leginkább a posztokon keresztül tudjuk megtenni. Igaz, a tabok nem tűntek el véglegesen, a borítókép alatt továbbra is láthatóak maradnak, de a hozzájuk tartozó kis képek a bal oldalon lévő kis dobozban találhatóak meg.
Mit csinál a konkurencia?
Izgalmas és rendkívül hasznos újítás a „Megfigyelő” menüpont, mert ezáltal folyamatosan nyomon követhetővé válnak a versenytársak a Facebookon. Lényege, hogy az adminok létrehozhatnak egy listát a saját oldalukhoz hasonló oldalakból, amelyeket, így könnyedén figyelemmel tudnak követni, valamint össze is tudják hasonlítani a konkurencia aktivitásait a sajátjukkal. Az „Áttekintés” menüpontban a konkurens oldalak fontosabb statisztikái találhatóak meg, a „Posztok” menüpont pedig megmutatja a követett oldalak legnézettebb posztjait az elmúlt hétre vonatkozóan.
Forgács Mariann ügyvezető BeSocial