Logó a képernyőn, így kerüld el a halálsarkot

Létezik egy hely a képernyőn, amit jobb messziről elkerülni. Feltéve persze, ha olyan információkat akarunk közölni a látogatóinkkal, amit szeretnénk, ha észrevennének – figyelmeztet Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy reklám tervezésekor a dizájn, funkciók, és biztonság mellett nagyon fontos cél, hogy "jól lássák az információkat". Mit jelent a jól látni? Egyszerűen azt, hogy észrevegyék az üzenetünket, megjegyezzék a cégünk nevét. Azaz maradandó élményt okozzunk a vásárlóban. És itt mindkettő fontos maradandó és élmény. Agyunk nem egyenletes módon dolgozza fel a képi információkat, hanem szakaszosan, bizonyos területeket kiemelve bizonyosakat pedig kevésbé alaposan.

Szakértők: a bizonytalanság dicsérete
Lassan szakértőre van szükségünk, aki segít választani nekünk a szakértők tengerében – hívta fel a figyelmet szakértőnk. Érdekes azonban, de van egy meglepő szempont, ami jelentősen befolyásolja, hogy mennyire hiszünk egy szakértő véleményében.
Emiatt a képernyő vagy egyéb felületek egészét nézve vannak ún. megkülönböztetett területek - ezek azok amelyek a szem és az agy fókuszában vannak, tehát könnyen és gyorsan észrevesszük őket -, és vannak perifériás vagy kevésbé jelentős részek - ezek azok amelyeket kevésbé vagy nem automatikusan dolgozunk fel, ami miatt könnyebben „elsiklik” agyunk figyelme az itt levő információkról. Vajon hol lehetnek ezek a területek, például ha logók elhelyezését nézzük?

Az amerikai arckifejezések szakértőjének tartott Dan Hill szerint, ha például létezik egy hely, amit ő egyszerűen csak "halálsaroknak" nevez, ami a felületek jobb alsó sarkában van. Ami amiatt is különösen érdekes, hogy a legtöbb nyomtatott hirdetés direkt marketing küldeménynél is előszeretettel használnak a logó elhelyezésére. Egy nemrég végzett kutatás alapján a jobb alsó sarok az a hely, ahova az emberek a legkevésbé figyelnek, sokszor el sem jutnak oda, hogy megnézzék az oldalunk jobb alsó területét. Hill kutatásai alapján mégis sokszor kerül a logó vagy más egyéb fontos információ a jobb alsó sarokba.

Kép: Pixabay

Hol a legoptimálisabb elhelyezni a logót?

A szemmozgás nyomonkövetésével kapcsolatosan végzett legújabb kutatások alapján a logó vagy márkajel elhelyezésének legoptimálisabb helye az oldal alsó- középső része

Miért?

Elsőre furcsának tűnhet, (mert a másik bennünk élő gyakorlat, a logó bal felső sarokba történő elhelyezése.) de az eredmények alapján könnyen belátható, hogy miért ez a legjobb hely. Hill és a kutatások alapján mire a látogató vagy vevő odaér erre a területre (alsó-középső rész) már rendszerint túl van a reklám bevezető szakaszán, és lehetősége van, hogy összekapcsolja a jelzett márkát vagy brand-et a leírt probléma megoldásával vagy egyszerűen az adott vásárlói igény kielégítésével.

Akarom és kellene
Mindennyiunkban két hang van: az akarom és a kellene. Az akarom azonnal akar vásárolni, a kellene számára a hosszút távú előnyök a fontosak. A vállalkozásoknak fontos tudniuk, hogy termékük vagy szolgáltatásuk melyik kategóriába tartozik.
Hogyan használd?
  • Nézd át a reklámfelületeidet, és a weboldaladat, hogy milyen információkat helyeztetek el a jobb alsó sarokba.
  • Rendezd át az oldaladat úgy, hogy, a probléma vagy vásárlói igény leírása előzze meg a márkád vagy logód, brand-et szimbólumát.
  • Fogd meg a logód/márkád és a bevezető szakasz után helyezd el, lehetőleg az alsó középső szakaszon, középen, jól láthatóan.
Ha így teszel, két legyet is fogsz egy csapásra. A látogatód először a legfontosabb információval fog találkozni - a vásárlói igény vagy probléma leírásával - és miután már felkeltetted az érdeklődését akkor fog közvetlenül találkozni a márkáddal vagy logóddal, ami miatt sokkal erősebb asszociáció és emléknyom fog kialakulni benne, ami növelni fogja, hogy tartósan emlékezzen a reklámodra és összekapcsolja a márkádat az ő vásárlói igényeinek megoldásával.

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklámpszichológus,

Reklámpszichológia.hu

Szerzőnkről:
Földi Miklós Dániel, több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo